r inte helt sker angende kvoten, men jag tror att de sju bsta nationerna frn frra JVM fr stlla upp med tv per kn. Och d rknas alla nordiska grenar tillsammans, och vi r som bekant inga hjdare i backe och kombinerat...
Men faktum r ju ocks att det inte gick ngot vidare i lngd heller frra JVM.
Knns som att bgge svenskar eventuellt ppnade fr hrt. Men det hade knappast rckt till medalj nd. andra sidan kan man inte ppna som Teichmann p 5 resp. 10 km. Bara att vara med och se hur det hller.
Men avstnden rent generellt r nd rtt stora fr att vara s korta distanser.
r heller inte helt sker p om Henriksson hade vunnit det dr. Medalj alla gnger, men tittar man p relationen Henriksson/Sundling p hemmaplan s har de sllan varit s stora som 1.27 min p 5 km (eller motsvarande p 10 km).
Kanske hade Henriksson varit ett bttre val men man bedmde det vl som att Sundling r bttre i "fel" gren (5 klassiskt) n Henriksson r i fel fr henne(fristilssprint), samtidigt som bgge r likvrdiga relativt konkurrenterna i rtt gren. Kan nog bli bra detta fr Sundling p sprinten.
Sedova r ocks vad jag har lst syrra med Petr. Verkar lika verlgsen. Kommer skert ocks hon in som ett yrvder bland seniorerna sen, fr att stagnera litet.
Andreas Veerpalu, Andrus grabb, ocks en bekanting. Bor och verkar i Norge vad jag vet.
Edit: Finns det inga streams nnstans? Ingen som hittat nt? Frn Ungdoms-OS i Singapore fanns det en hel del minns jag.
Edit2: Sg ngra kommentarer frn deras Facebook-sida:
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Ruus
-Det var nog det jobbigaste jag har gjort i mitt liv. Det gick bra i tv varv men sen fick jag svrt att f luft i backarna, sger Marcus efter loppet.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna Sundling
Jag gick ut bra frsta varvet, det var kanske lite fr fort, jag orkade inte riktigt hlla tempot hela vgen.
Ruus kommentar tolkar jag som en liten hghjdssmll? Antar att det var p hg hjd.