• 1
  • 2
2012-01-15, 05:17
Medlem
Vilka domare tycker ni är dom sämsta respektive bästa domarna? Intressant och veta, har nyligen hittat UFC och från dom få matcherna jag sett tycker jag inte riktigt om Steve Mazzagatti av någon anledning...
Citera
2012-01-15, 05:22
Medlem
Danolocos avatar
Yves Lavigne är väl i regel inget att hurra för

Antar att du har min favoritdomare bredvid Herb Dean, Mario Yamasaki i åtanke när du skapade denna tråd

Gissade jag rätt
Citera
2012-01-15, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Yves Lavigne är väl i regel inget att hurra för

Antar att du har min favoritdomare bredvid Herb Dean, Mario Yamasaki i åtanke när du skapade denna tråd

Gissade jag rätt
Hehe helt rätt, Mario Yamasaki har jag inte heller sett så mycket av men han verkar ha helt ok stoppages. Herb Dean är också en bra domare tycker bara att han kunde avslutat Noguera/Mir fighten liiiiite innan jag började må illa av att han bröt armen av han
Citera
2012-01-15, 09:56
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet13337
Hehe helt rätt, Mario Yamasaki har jag inte heller sett så mycket av men han verkar ha helt ok stoppages. Herb Dean är också en bra domare tycker bara att han kunde avslutat Noguera/Mir fighten liiiiite innan jag började må illa av att han bröt armen av han

Herb fuckade upp slutet på den matchen när han hela tiden var på Noguera om att "dont hit the back of the head" trots att man kunde se att Noguera försökte undvika bakhuvudet och slog över örat och sidan på huvudet. Det hetsade Nogueraa till att ta ett ödesdigert beslut.

Domarna i UFC har perioder när de är bra eller mindre bra. De har likt fighters en dagsform som pendlar. Tyckte tom nyligen att fjanten Mazzagatti fick till ett mycket bra stoppage i någon match.

Något jag stör mig på är att de för ofta tillåter folk att greppa tag i buren vid kritiska ögonblick
Citera
2012-01-15, 10:16
Bannlyst
Hatar den där idiot italianaren Steve Mazzagati. Han gav Lesnar och Jones deras första förluster i UFC, helt onödigt. Och vad den där gulingen Yamakashi eller vad han nu heter gjorde nu i UFC 142, gav en onödig dq. Man drar ju av bort en poäng och ger varning man ger inte dq direkt. Dessa två borde inte ha något jobb.
Citera
2012-01-15, 11:59
Medlem
MrUniverses avatar
Jag tycker att det är dags att domarna är konsekventa. Antingen får man slå i bakhuvudet, pungen mm eller så får man inte göra det. Ibland känns det som att det är ok att slå överallt bara för att första slagen träffade och skakade fightern. Just slag i bakhuvudet stuntar ju dom flesta i hela tiden. De varnar lite men sen när han blir groggy och vart annat slag träffar i bakhuvet då är det ok!!?!?
Nä det är ganska mycket som bode styras upp regelmässigt i UFC. Ibland kan jag tycka att man borde skippa alla du får inte göra si och så och bara låta dem kötta!!
Citera
2012-01-15, 12:45
Medlem
withnonames avatar
Bästa domaren är Josh Rosenthal och sen Herb "Lets work" Dean.
Citera
2012-01-15, 12:53
Medlem
Fennarns avatar
Alla domare har ju gjort sina missar, men absolut sämst tycker jag den där kvinnliga domaren är (kommer inte på vad hon heter, Kim... någonting). Misshandeln som Cyborg utsatte Jan Finney för och nu senast King Mo mot Larkin är två exempel på fruktansvärt dömande. Vad gäller bästa så tycker jag att Big John McCarthy är en förnuftig domare.
Citera
2012-01-15, 17:02
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denondatypen
Hatar den där idiot italianaren Steve Mazzagati. Han gav Lesnar och Jones deras första förluster i UFC, helt onödigt. Och vad den där gulingen Yamakashi eller vad han nu heter gjorde nu i UFC 142, gav en onödig dq. Man drar ju av bort en poäng och ger varning man ger inte dq direkt. Dessa två borde inte ha något jobb.

"Döda katter" är visserligen i regel en usel domare, men då han dömde bort de bägge herrarna du nämnde följde han ju bara regelverket. Ett regelverk man kan tycka som man vill om, särskilt Jon Jones 12-6 armbågar...

Yamasaki är enligt mig en av dom absolut bästa domarna i UFC, en organisation som han har varit involverad i och agerat domare i snart 13 år. Dessutom är han i min bok ingen "guling" utan en fjärdedels Japan född i Brasilien och ett mkt duktigt svartbälte i BJJ med egen akademi osv...
Senast redigerad av Danoloco 2012-01-15 kl. 17:08.
Citera
2012-01-17, 01:19
Medlem
Sufferstreams avatar
Bäst = Josh Rosenthal

Sämst = Alla andra
Citera
2012-01-17, 02:19
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
cecil peoples är bäst.

http://www.youtube.com/watch?v=tJ2EIa7wPrw
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2012-01-17 kl. 02:23.
Citera
2012-01-17, 14:11
Medlem
Ställer mig i ledet och säger att Herb Dean är bäst tillsammans till Big John. Visserligen kan dem ha dåliga dagar som nämnts men de är riktigt bra domare.

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in