2012-01-17, 09:54
Medlem
Hej,

Har haft ICA Banken i mnga herrans r, speciellt fr att jag bott utomlands vilket jag inte gr lngre. (ingen avgift p utlndska transaktioner).

Vilken bank anses "bst" fr privatpersoner? Frutom att anvnda det till lnen s kommer jag ven spara en del till ett boln inom en snar framtid s lg bornta/lg trskel fr att ge boln r viktigt.
Citera
2012-01-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Hej,

Har haft ICA Banken i mnga herrans r, speciellt fr att jag bott utomlands vilket jag inte gr lngre. (ingen avgift p utlndska transaktioner).

Vilken bank anses "bst" fr privatpersoner? Frutom att anvnda det till lnen s kommer jag ven spara en del till ett boln inom en snar framtid s lg bornta/lg trskel fr att ge boln r viktigt.

Anvnder SEB som min huvudsakliga privatbank, har bara positiva erfarenheter frn dem. Bra Internetbank och var bra att ha och gra med nr vi kpte huset trots att jag r F-skattare.
Citera
2012-01-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Hej,

Av de fyra stora tycker jag att Nordea r smst, drefter SEB, sedan Swedbank och till sist Handelsbanken.

Lnsfrskringars frsk att "leka bank" r ett stort misslyckande, dlig teknik och okunnig personal.

Om man kan st ut med en dlig internetbank s skulle jag rekommendera en fristende sparbank.
Citera
2012-01-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Anvnder SEB som min huvudsakliga privatbank, har bara positiva erfarenheter frn dem. Bra Internetbank och var bra att ha och gra med nr vi kpte huset trots att jag r F-skattare.

Har funderat en hel del p SEB faktiskt, vet inte riktigt varfr men har en positiv bild av dem! Hur r deras internetbank's tjnst?
Citera
2012-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
Lnsfrskringars frsk att "leka bank" r ett stort misslyckande, dlig teknik och okunnig personal.

Hller med

Lnsfrskingringar r s jvla dligt plsta om banking, kunderna i allmnhet kan mer n dem p kundtjnst.

Om du mailar och de inte kan svaret p frgan s slngs mailet, det kollas allts inte upp.
Citera
2012-01-17, 23:47
Moderator
Diablo1118s avatar
Med alla trdar jag svarat om hur bra jag tycker LF r s kan man tro att jag jobbar dr men det gr jag faktiskt inte. Dock s har jag skert anvnt mig av minst 10 olika banker de senaste 20 ren.

Angende LF s hller jag inte alls med att de har okunning personal. Tycker inte att de misslyckats och har frutom swedbank den tveklst bsta internetbanken. Blir man dessutom frmnskund slipper man kostnader fr betaltjnst,internetbank, kontokort, aktiedep (anvnder dock avanza) osv.

Nu r det skert skillnader lokalt men dr jag gr mina bankrenden har jag haft samma bankkontakt i 3r.
Han r mycket duktig, har aldrig frskt lura p mig ngot som jag inte sjlv vissat intresse fr.

Har rekomenderat mig att inte ta vissa frskringar som jag sjlv tyckt kunnde vara bra osv.
Letar efter boende och har ftt frnyat lnelftet ett par ggr vilket fungerar otroligt smidigt. Ringer och sger att jag behver ett lnelft och fr en pdf skickad inom 1h p lneltet.

Bra och snabba svar de gnger jag haft frgor eller bestllt ny dosa via internetbanken.
De har ocks blivit retsbank vid ett flertal tillfllen ven om jag inte tror mycket p den underskningen. Har aldrig hrt prat om stora bonusar till chefer heller men det kanske frekommer.

Jag r en av LF njda kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in