2012-01-17, 14:04
Medlem
Hej!

1. Jag måste låna 70.000:- inom ett par månaders tid.
2. Jag tjänade endast 111.000:- brutto år 2011.

Jag känner till resursbank, där behöver dock ha tjänat 120.000, antar att detta är netto de menar, men ska ringa dem när jag kommer hem.

Känner ni till några alternativ för att låna dessa pengar hos någon bank?
Har jag ens några alternativ?
Citera
2012-01-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBF
Hej!

1. Jag måste låna 70.000:- inom ett par månaders tid.
2. Jag tjänade endast 111.000:- brutto år 2011.

Jag känner till resursbank, där behöver dock ha tjänat 120.000, antar att detta är netto de menar, men ska ringa dem när jag kommer hem.

Känner ni till några alternativ för att låna dessa pengar hos någon bank?
Har jag ens några alternativ?

Hur ser din inkomst ut för tillfället? Vad har du för anställningsform?
Spontant skulle jag säga att lånebeloppet är alldeles för högt i förhållande till din inkomst. Är du medlem i facket kanske ett medlemslån kan vara ett alternativ.
Citera
2012-01-17, 14:25
Medlem
Jag är egenföretagare. Driver ett aktiebolag just nu tillsammans med en vän. Har även en enskild firma i karantän just nu. Jag är inte med i facket.
Citera
2012-01-17, 14:36
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Jag är egenföretagare. Driver ett aktiebolag just nu tillsammans med en vän. Har även en enskild firma i karantän just nu. Jag är inte med i facket.
Med tanke på att du har eget företag så tror jag att det är kört för din del. Banker avskyr att låna ut pengar till egenföretagare!

Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Text
Är det nödvändigt att citera en trådstart?
Citera
2012-01-17, 14:58
Medlem
Jag förstår att banker som SEB och SwedBank m.fl. inte lånar ut pengar enkelt.

Jag tänker dagens samhälle med alla snabblån hit och dit, att det borde finnas någon instans som inte har så höga krav?
Citera
2012-01-17, 15:38
Medlem
Citat:

Har du en bra relation med er affärsbank så kanske de kan gå med på ett lån om bolaget är välskött och ni har en bra likviditetsbudget. Om pengarna behövs till företaget så är ett alternativ att ta in en till delägare genom en emission om ni hittar någon som är villig att investera. Om pengarna behövs till privat konsumtion så vet jag ärligt talat inte. Standardtipsen är väl att försöka få ett extraknäck som ger en inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in