2012-01-17, 20:23
Medlem
Jag har en fråga om bråck i kroppsådern.

Om man har symtomet, smärta i mage och korsryggen, har man då garanterat ett brustet bråck eller kan det lika väl "bara" vara bråck (som ej är brustet)?

Det är sagt (från läkare) att det är bråck i kroppsådern som är det som utgjort smärtan.

Tack på förhand!
Citera
2012-01-17, 20:28
Medlem
Doktor Muggs avatar
Har du ett rupturerat bukaortaaneurysm (=brustet bråck på kroppspulsådern) hamnar man i regel på bårhuset. Har man riktigt mycket tur hamnar man på operationsbordet. Man sitter definitivt inte vid datorn och skriver inlägg på det här forumet.
Citera
2012-01-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Mugg
Har du ett rupturerat bukaortaaneurysm (=brustet bråck på kroppspulsådern) hamnar man i regel på bårhuset. Har man riktigt mycket tur hamnar man på operationsbordet. Man sitter definitivt inte vid datorn och skriver inlägg på det här forumet.

Och vem har sagt att jag har det?... En nära ligger på operationsbordet just nu. Men vet inte om det är brustet eller om det är en operation i förebyggande syfte.

Jag fick inte något svar på frågan jag ställde. Kan du svara på den?
Citera
2012-01-17, 20:53
Medlem
Du fick ju svaret...har man ett brustet bråck på kroppsådern så är sannolikheten att hinna till läkare och opereras i tid, minimal. Din vän kanske hade ont och i förebyggande syfte opereras för sitt bråck.
Går kroppspulsådern sönder och du sitter hemma i soffan så hinner man inte så långt, det tar bara några minuter att hamna i chocktillstånd och avlida.
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-o...adern-i-magen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in