2013-02-17, 01:48
Avstängd
KungPungPats avatar
eftersom jag kan få ett hjul att snurra för evigt med hjälp av gravitationkraft så känns det väldigt nerdummat att frösööka diskutera mer er som fortfarande tror att allt kostar..

Och dessutom så är vindkraft och solkraft gratis när man köpt kraftverken så att säga att vätgas kostar är som att säga att vindkraft och solkraft inte existerar.

Vi är på olika plan när det gäller förståelse.

mmmmmmmmm hata naturen hur mycket din vill, det är bara ditt hem..

Citera
2013-02-17, 01:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Och dessutom så är vindkraft och solkraft gratis när man köpt kraftverken så att säga att vätgas kostar är som att säga att vindkraft och solkraft inte existerar.
Trams, kraftverk är dyrt, kraftverk för storskalig produktion av väte är jättedyrt och sen har du underhållskostnader under hela kraftverkets livslängd så det blir inte gratis hur ofta du än upprepar det.
Citat:

Uppenbarligen.
Citat:
Det är nog rätt få i den här tråden som verkligen hatar naturen, däremot är vi nog rätt många som vill ha långsiktigt hållbara förutsättningar med ekonomi.
Citera
2013-02-17, 11:31
Bannlyst
Citat:
eftersom jag kan få ett hjul att snurra för evigt med hjälp av gravitationkraft

Film or it didn't happen.

Citat:
Och dessutom så är vindkraft och solkraft gratis när man köpt kraftverken

Hade du tänkt att en av dina 4-åriga bdsm-slavar skulle sköta underhållet av anläggningen gratis därefter eller? Med tanke på att du aldrig kommer sända dem till en skola så kommer de ju inte kunna lära sig det som krävs för att kostnadsfritt underhålla en vindkraftspark ändå liksom... Så, hur gör man underhåll gratis på en vind- och solel-anläggning? Vi "free energy"-nerds would like to know.
Citera
2013-02-17, 11:53
Medlem
DennisOlofs avatar
Arne.Anka jasså, kan ju inte vara värre än dagens fjärrvärmeverk. Å andra sidan är det ju ingen ide att använda energi till att göra vätgas om den inte är gratis / förnybar. Men det kräver ju att man kan sälja det vid bensinmacken och att bilarna kan köra på vätgas (alltså gasmotor, inte någon bränslecell). Precis som med dagens bilar med explosionsmotor som går på gas. Ska tydligen inte vara så värst mycket mer komplicerat jämfört med bilar som kör på vanlig naturgas.

Frågan är ju om det är ekonomiskt att producera sin egen vätgas hemma, antagligen inte med tanke på energiåtgången som antagligen behövs, vindkraftverk är ju inte gratis, plus man måste ha anläggningen. Och hur mycket gas får man ut per dygn, hur lagrar man det osv. Den stora fördelen med gas (gasbilar, uppvärmning i gaspanna i hus (med vattenburen värme)) är ju att man blir mer oberoende av olja och den skiten. Att det är mer miljövänligt, nja, tveksamt, det finns ju så mycket annat icke miljövänligt så det är nog en droppe i havet.

Energin är i alla fall oändlig, när solen slocknar så tar ju bränslet slut, men det har ju ingen betydelse, blir andra problem då
Citera
2013-02-17, 12:12
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff

Hade du tänkt att en av dina 4-åriga bdsm-slavar skulle sköta underhållet av anläggningen gratis därefter eller? Med tanke på att du aldrig kommer sända dem till en skola så kommer de ju inte kunna lära sig det som krävs för att kostnadsfritt underhålla en vindkraftspark ändå liksom... Så, hur gör man underhåll gratis på en vind- och solel-anläggning? Vi "free energy"-nerds would like to know.

Vilket jävlla underhåll?
Det går att bygga produkter som aldrig går sönder, och det är precis vad vi skulle haft om inte ni levde i ett slavsystem där man bygger produkter som ska gå sönder för att du ska fortsätta slava och dom rika ska kunna bli ännu rikare genom att förvandla rik natur till sophögar av produkter som skapades för att gå sönder..

Oj oj oj oj oj , är du fortfarande så pass vilsen så du tror att skolor lär folk att tänka?

Det handlar om att memorera och repetera, inte använda hjärnan.. Och det är en skillnad som du antgaligen inte förstår.

Förstår inte ens vad du menar för jävla underhåll av vindkraftverk hahahaaa..

Jag som gravitationskraftsnörd kan inte riktigt greppa vad som måste underhållas när det gäller solkraft och vindkraft.. Tro mig jag kan se en lösning som gör solpaneler underhållsfria tillåmed i snöiga Sverige genom att tex. använda lite av energierna från solpanelen för att skapa lite värme för att få av snön från solpanelens yta.

Drygskipp tillbaka för att vara dryg och stolt slav, och visa upp sin mentala låda på huvudet igen och igen och igen..
Citera
2013-02-17, 13:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Om jag minns rätt så finns väl bara idén i TS fantasi, när den skulle bevisas så föll hela projektet på att det var svårt att skaffa ett cykelhjul.

Om man sitter inne med en lösning på världens energibehov och samtidigt är stor förespråkare för "gratis till alla" och "ner med kapitalet" så är det mycket märkligt att frånvaron av ett cykelhjul skulle utgöra en begränsning för en uppfinning som ligger i nivå med elden, hjulet och skivat bröd.
En uppfinning som skulle få oljeproducenterna att gråta och kärnkraftverk att stänga för gott.
Men tydligen ligger TS på en helt annan nivå än vi vanliga dödliga och i den världen existerar bara cykelhjul i fantasin.
Citera
2013-02-17, 14:08
Bannlyst
Citat:
Vilket jävlla underhåll?
Det går att bygga produkter som aldrig går sönder,

Oh really, och vilket material hade du då tänkt dig att vi skulle använda för att bygga din slitagefria vindkraftspark?
HUR bygger vi produkterna som aldrig går sönder?

Citat:
Oj oj oj oj oj , är du fortfarande så pass vilsen så du tror att skolor lär folk att tänka?

Man behöver inte kunna tänka för att serva elektronik. Man behöver bara kunna ta in informationen om hur det går till och sedan replikera det man lärt sig.

Citat:
Förstår inte ens vad du menar för jävla underhåll av vindkraftverk hahahaaa..

Det är bara för att du inte kan något om hållfasthet, slitage och åverkan på mekaniska strukturer. N'r du lär dig det så kommer du snart se att det gnids och slits något enormt i vindkraftverk pga de många rörliga delarna som minst 6 gånger per år måste fettas in för hand.

Det finns dock många vindkraftverk som är byggda på ett otroligt enkelt sätt vilket gör underhållet minimalt, men du kommer aldrig ifrån det faktum att spolar måste bytas ut ibland och lager och annat måste fettas in. Därtill kommer underhåll av rent väderslitage samt downtime under svåra stormar mm där du måste demontera verket helt för att det skall klara sig etc.

Citat:
Tro mig jag kan se en lösning som gör solpaneler underhållsfria tillåmed i snöiga Sverige genom att tex. använda lite av energierna från solpanelen för att skapa lite värme för att få av snön från solpanelens yta.

Du menar lite av batteriernas energi förstås, eftersom snöiga paneler inte kan producera den ström som krävs för att smälta snön på dem.
Men du, elvärme för att smälta snö från en solpanel duger inte. I realiteten handlar det ju om att du skall värma upp flera liter vatten från minusgrader till plus, så, jag tror det skulle bara betydligt mer energieffektivt i längden att helt enkelt sätta en vindrutetorkare på varje panel som sveper en gång var 5'e minut varje gång snö detekteras.

Citat:
eftersom jag kan få ett hjul att snurra för evigt med hjälp av gravitationkraft

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Om jag minns rätt så finns väl bara idén i TS fantasi, när den skulle bevisas så föll hela projektet på att det var svårt att skaffa ett cykelhjul.

Jo, men uppenbarligen tog han ju till sig av de tips vi gav honom där han kunde testa det med en burk istället då principen är den samma. Vi gjorde det och resultatet blev att kulan fastnade precis där den skulle.
Nu påstår TS att hans experiment resulterade i något helt annat men varje gång han ombedes VISA det så blir hans blöja blöt och han börjar gråta över hur stor och hemsk världen är istället.
Citera
2013-02-17, 15:01
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Oh really, och vilket material hade du då tänkt dig att vi skulle använda för att bygga din slitagefria vindkraftspark?
HUR bygger vi produkterna som aldrig går sönder?

Jaque Fresco berättade det 1974 att dom i USA kan bygga produkter som aldrig går sönder för att han redan då var trött på att förvanlda planetens natur till sophöger för att du lever i ett slavsystem där produkter skapas för att gå sönder bara för att du ska fortsätta springa i hamsterhjulet av konsumption..

Inget har föränrats..

Vad sägs att att inte sätta in modifieringar i produkter som gör att dom ska gö sönder efter garanti-tiden precis passerat?

URs ippskipp föfan gå och lägg dig igen det var så skönt när du inte var här och spelar idiot i varenda trååd jag skrivit i.

Men jag ska astrala lite nu hur som helst så jag kanske flyger på besök hos dig..

God flygtur, fan va klockrent att säga god flygtur istället för godnatt..

Mvh
Citera
2013-02-17, 16:54
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Som sagt så borde vätgaskit användas för att bygga om era bilar så ni slipper betala för bensin och sabotera naturen för att ni gillar att stödja oljemiljardärerna i sitt sjukliga maktbehov, trots att det redan finns lösningar som vätgas..

Människors natur är "tyvär" att hjälpa varandra så det du beskriver är enbart dig själv..

Så länge människor får bostad, 3 mål mat och ett säkert samhälle utan att behöva betala för nånting så skulle helt plötsligt människor över hela Jorden hjälpa varandra..

Förutom du då som skulle stå där och skrika att du minsan ska ha nånting för attt hjälpa andra människor, trots att bostad och mat är nånting som alla har rätten till?

Det enda jag sagt är att vätgas är simpelt och tillgängligt, så varför inte rädda naturen?
ni kan ju köra i era gammla bilar till era gammla arbeten så varför inte göra det gratis?

Varför inte sluta vara en slav?

Vem försöker ni imponera egentligen? Reinfeldt? Volvos aktieägare?
Tjejer som vill ha rika killaR innan dom blir lätta på foten?
Jag har redan frågat var jag ska ställa mitt glas med vatten,som jag stoppat två skedar i och ansluter ett 9volts batteri,jag har dock inte fått svar ÄN,så jag har undlåtit att koppla in batteriet och även undlåtit att ställa glaset ute i bilen,då vattnet med största säkerhet frusit då..

Så..Var i bilen ska jag ställa det och hur mycket kommer det påverka soppaförbrukningen??

Hur många glas och hur många 9volts batterier går det åt att driva min bil?

Hur mycket skulle det kosta?
Citera
2013-02-17, 16:55
Medlem
orvarens avatar
Citat:
eftersom jag kan få ett hjul att snurra för evigt med hjälp av gravitationkraft så känns det väldigt nerdummat att frösööka diskutera mer er som fortfarande tror att allt kostar..

Så borde du för lääänge sedan fått Nobel-priset i fysik!!!

VILL du inte förstå,eller är du inte kapabel att göra det??
Citera
2013-02-17, 18:28
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Om man sitter inne med en lösning på världens energibehov och samtidigt är stor förespråkare för "gratis till alla" och "ner med kapitalet" så är det mycket märkligt att frånvaron av ett cykelhjul skulle utgöra en begränsning för en uppfinning som ligger i nivå med elden, hjulet och skivat bröd.
En uppfinning som skulle få oljeproducenterna att gråta och kärnkraftverk att stänga för gott.
Men tydligen ligger TS på en helt annan nivå än vi vanliga dödliga och i den världen existerar bara cykelhjul i fantasin.
Ahh,men det kan vi lösa enkelt!!

Underskriven har nämligen flera cykelhjul tillövers,bara att ta vätgasbilen (eller annat,efter annan ägo/förmåga på fordon) till mig och hämta,jag kan till och med vara så schangdobel att avyttra mig detta hjul utan ersättning!

Hämta här! GRATIS till och med!!
Citera
2013-02-17, 19:28
Medlem
club01s avatar
Citat:
Som sagt så borde vätgaskit användas för att bygga om era bilar så ni slipper betala för bensin och sabotera naturen för att ni gillar att stödja oljemiljardärerna i sitt sjukliga maktbehov, trots att det redan finns lösningar som vätgas..

Människors natur är "tyvär" att hjälpa varandra så det du beskriver är enbart dig själv..

Så länge människor får bostad, 3 mål mat och ett säkert samhälle utan att behöva betala för nånting så skulle helt plötsligt människor över hela Jorden hjälpa varandra..

Förutom du då som skulle stå där och skrika att du minsan ska ha nånting för attt hjälpa andra människor, trots att bostad och mat är nånting som alla har rätten till?

Det enda jag sagt är att vätgas är simpelt och tillgängligt, så varför inte rädda naturen?
ni kan ju köra i era gammla bilar till era gammla arbeten så varför inte göra det gratis?

Varför inte sluta vara en slav?

Vem försöker ni imponera egentligen? Reinfeldt? Volvos aktieägare?
Tjejer som vill ha rika killaR innan dom blir lätta på foten?

Ja men bara för att dom svälter så betyder väl inte det att dom vill ha pengar? Allt du säger talar ju emot dig själv och det är endast du i hela tråden som vill uträtta saker gratis här. Så du är den sista % och vi andra fortsätter slava för att få ett bättre liv än dig som inte är slav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in