2012-01-18, 01:51
Avstängd
KungPungPats avatar
Hej alla.
Jag har setat på youtube och forskat lite om vätgas och tillåmed sett en svensk som fiilmat när han skapat vätgas med hjälp av 2 skedar och 2st 9volt batterier och ett glas vatten. Det är iaf bortom all tvive för mig att det går att få vilken bil som helst att köra med vätgas som enkelt poduceras från kranvatten. Jag såg tillåmed en amerikansk bilverkstad där ägaren sa till tv-reportern att folk får komma ner till hans bilverkstad och få vätgas-kit installerat i sina bilar.

Jag tänkte då att om det finns klipp på youtube om sånna bilhandlare i USA så kanske det finns någon affär online som säljer sånna kit, men jag vet inte för jag hittade inget. Men jag hittade dock vätgas-kit på ebay från 200 kronor och uppåt. Känns bara lite konstigt när jag ser att ingen i Sverige har lagt upp en enda annons om vätgaskit på Blocket eller någon annanstans, och jag tänkte direkt att man kanske skulle beställt hem ett gäng kit för om biltillverkarna inte kan producera bilar som går på vätgas än så kanske dom kan det om tillräckligt många människor redan åker i bilar som går på vätgas från kranvatten.

Vad tror ni om detta? är det dags att Sverige slutar använda oljan imrgon eller ska vi vänta tills oljan är slut innan vi börjar göra vatten till vätgas.

/Förbannad besinkund
Citera
2012-01-18, 02:01
Medlem
Denoms avatar
Att producera vätgas från vatten kräver elektrisk energi. Det är inte någon magisk process där man helt plötsligt får ut vätgas som man kan använda i bilar istället för petroleum. Därför är det inte annat än en annan form av batterier för att lagra energin. Så innan det ens har en chans lär det hinna gå några år.
Citera
2012-01-18, 02:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bara tvättäkta idioter och folk som är inkompetenta om fysik tror på såna vätgaskit till bilar....det kostar extremt mycket mer än man får ut av det och har svårt att se att de nånsin skulle användas i framtiden för det är vansinnigt energieffektivt.
Ska man ha med en massa batterier så är det bättre att köra med elmotor, elmotorer kan dessutom drivas med väte via bränslecell som har mycket bättre effektivitet än en förbränningsmotor.
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-01-18 kl. 02:14.
Citera
2012-01-18, 03:18
Avstängd
KungPungPats avatar
hahah ja ni är för roliga ni som är smarta, jag som idiot har dock sett BMW's reklam för deras bil som går på vätgas, och dom sa i den reklamen att dom bilarna är redo att produceras när världen är redo.

Så ni tror att killen som fick vätgas att bubbla ur kranvatten med hjälp av 2 skedar å 2 batterier har trickfilmat det som ett skämt eller vad?

Sök på hydrogen och BMW på youtube och se den själv istället för att dömma mig utan att ha forskat själva.

Var det jag som var idioten för att jag forskade med ett öppet sinne eller var det ni som var idioter för att ni redan bestämmt er vad som är möjligt och stängt era sinnen för eventuella andra sanningar?
Citera
2012-01-18, 03:32
Avstängd
KungPungPats avatar
http://www.youtube.com/watch?v=NuEMNemjfNI
Citera
2012-01-18, 03:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
hahah ja ni är för roliga ni som är smarta, jag som idiot har dock sett BMW's reklam för deras bil som går på vätgas
Du tror väl inte på fullaste allvar att dom är utrustade med några 200kr vätgaskit?
Citat:
och dom sa i den reklamen att dom bilarna är redo att produceras när världen är redo.
Tekniken för att massproducera vätgasdrivna bilar har funnits i många år...och tekniken som sådan blir bara mer och mer intressant för utvecklingen går i en rasande takt.

Citat:
Så ni tror att killen som fick vätgas att bubbla ur kranvatten med hjälp av 2 skedar å 2 batterier har trickfilmat det som ett skämt eller vad?
Nej då, elektrolys är såpass enkelt men det krävs extremt mycket mer än ett par skedar och batterier för att få fram tillräckligt med väte för att kunna driva fram en bil, speciellt om den har förbränningsmotor så vätgaskit för 200kr är i praktiken bara bluff & båg.

Citat:
Sök på hydrogen och BMW på youtube och se den själv istället för att dömma mig utan att ha forskat själva.
Varför ska jag göra det när du inte ens har förstått vad det handlar om?
Det finns ingen ekonomi eller miljövinst i att tillverka väte själv, speciellt inte för en ottomotor som är vansinnigt energineffektiv.
Citera
2012-01-18, 06:05
Avstängd
KungPungPats avatar
Din första fråga där bevisar mycket om dig, verkligen.

Det finns iaf. redan folk som åker i bilar som tankas med vatten och sen använder billbatteriet för att dela vatten i syre och väte. Jag förstår inte riktigt varför du inte kan se nån miljövinst i att använda vätgas från vatten istellet för fossila bränslen men jag tror du är ganska ung också.

Vätgas är 40 gånger lättare än luft och det stiger i slangen om du sätter på ett lock med slang på så att få in vätgas i en motor tror jag själv inte skulle vara svårt.

Den riktiga fienden mot riktig information är folk som säger sig ha all information redan och dom behöver aldrig lära sig nåmer för dom vet ju redan allt och vill gärna berätta att dom vet det.

Jag tror själv att du platsar i den kategorien om du redan bestämmt dig vad du ska tro och sen berättar hur mycket du vet om detta baserat på din tro.

Vätgas-kit för 200 kronor var inte mer än sladdar och slangar tillsamans med en liten glasburk, det fanns dock större kit och dom var dyrare och såg professionella ut, jag tror dock inte att det är en scam, men jag hoppas att nån biltokig kan testa ett sånnt här kit geom att tillverka ett själv eller köpa på ebay.

Vätgas är nämligen mycket kraftigare bränsle än fossila bränslen och jag tror att det skulle vara som en rejäl krafthöjjare av era motorer om ni kan köra på vätgas, pluss att dom enda avgaserna blir syre.

Bensin och olja brinner medans vätgas poffar om du eldar på det.
Citera
2012-01-18, 06:27
Medlem
Robinson-Merals avatar
Du är väl inte på riktigt? Tror du på fullaste allvar att ett bilbatteri kan... jo, det gör du. Köp bränslepiller och ormolja istället.
Citera
2012-01-18, 06:43
Avstängd
KungPungPats avatar
http://www.youtube.com/watch?v=POJQK...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=NSrukr1_jHU

http://www.youtube.com/watch?v=HNwAFxApsRk

Jag postar nu enbart tv-Nyhetsinslag eftersom alla ni som skriver verkar fortfarande tycka att tv har ensamrätt på vad som är sannt och på grund av att ni inte hört om detta på tv så är det inte sannt..

82 000 träffar när jag söker på hyndrogen på youtube, jag är skeptisk att ni tittat på någon av dom innan ni formade eran tro.
Senast redigerad av KungPungPat 2012-01-18 kl. 06:51.
Citera
2012-01-18, 06:55
Medlem
Det är klart att det går åt energi att elektrolysera vätgas men vad vätgasen gör är att den höjer temperaturen för förbränningen av bensin/diesel och gör den mer fullständig, därmed mer energi ur soppan. Inget hokus pokus som vissa tror.
Citera
2012-01-18, 13:59
Medlem
Avva66s avatar
Citat:

Det finns iaf. redan folk som åker i bilar som tankas med vatten och sen använder billbatteriet för att dela vatten i syre och väte. Jag förstår inte riktigt varför du inte kan se nån miljövinst i att använda vätgas från vatten istellet för fossila bränslen men jag tror du är ganska ung också.

Vätgas är 40 gånger lättare än luft och det stiger i slangen om du sätter på ett lock med slang på så att få in vätgas i en motor tror jag själv inte skulle vara svårt.

Den riktiga fienden mot riktig information är folk som säger sig ha all information redan och dom behöver aldrig lära sig nåmer för dom vet ju redan allt och vill gärna berätta att dom vet det.

Jag tror själv att du platsar i den kategorien om du redan bestämmt dig vad du ska tro och sen berättar hur mycket du vet om detta baserat på din tro.

Vätgas-kit för 200 kronor var inte mer än sladdar och slangar tillsamans med en liten glasburk, det fanns dock större kit och dom var dyrare och såg professionella ut, jag tror dock inte att det är en scam, men jag hoppas att nån biltokig kan testa ett sånnt här kit geom att tillverka ett själv eller köpa på ebay.

Vätgas är nämligen mycket kraftigare bränsle än fossila bränslen och jag tror att det skulle vara som en rejäl krafthöjjare av era motorer om ni kan köra på vätgas, pluss att dom enda avgaserna blir syre.

Läs på grundläggande fysik, och du kommer att förstå att man inte kan skapa energi.
Det du sett på Youtube är inte sant.

Och dom bilar som drivs med vätgas förvarar den i bilen, men vätgasen är
tillverkad någon annan stans.
Det måste du väl ändå begripa, att om detta skulle fungera så skulle alla köra på det.
Hur gammal är du egentligen, eller trollar du?

För min del så får man tro på vad man vill, bara man inte går utanför grundlagarna som du
nu gör, för det är omöjligt.
Senast redigerad av Avva66 2012-01-18 kl. 14:05.
Citera
2012-01-18, 14:04
Medlem
orvarens avatar
Citat:

OK! Så det räcker att driva en bil med ett bilbatteri?
(Om man använder energin i ett bilbatteri och får ut mer energi,än man tillför,så har man ju uppfunnit evighetsmaskinen,varför har man inte hört något om detta??)

Skulle direkt fixa ett 200kronors-kit och konvertera min bil,OM det funkade..

Men du!

Jag kom på något!! Beställ ett lämpligt kit,skicka det sedan till mig,så ska jag under min semester bygga om min bil,så får vi se hur det går!

Kolla även om det finns fler som är intresserade att prova och skaffa ett kit till dem med,jag menar,jag kankse misslyckas,då jag inte är någon "professor" direkt,men någon annan kanske fixar det!

(Jag har funderat lite vagt på gengas,men frugan tyckte att det skulle se lite väl "taikon" ut.. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in