Hej!
Frra ret studerade jag p komvux under jan-jun mnad. Jag hade bidrag och fullt ln frn CSN.
Tyvrr gick studierna t helvete pga trkiga/personliga omstndigheter.
Nu nr saker och ting har ordnat upp sig vill jag ge det en ny chans, brja om p nytt. Har dremot hrt att CSN inte beviljar ln/bidrag om man tidigare inte sktt sina studier. Jag har skt in, men inte ftt ngot besked om hur vida jag blivit beviljad eller nekad n... Men jag tror inte att jag kommer bli beviljad
S.. Man har ju hrt om folk som skrivit in och bett om en andra chans och ftt det, kanske har dom haft en vldigt bra anledning? Men jag har ven hrt att CSN kan vara rtt schyssta ibland?
Min sambo tex, hoppade av sina studier fr att han ngrade sitt val och fr att slippa betala tillbaka fick han ett intyg frn sin lkare p att han var deprimerad och en skuld p ca 30.000kr sknk genast till 1566kr
Det hade ju egentligen inte till saken att gra men det jag undrar r om ngon hr inne har rkat sabba sina studier, som jag, men nd skt igen och blivit beviljade?
Och har ngon hr skrivit ett sk "snyft-brev" till CSN dr ni frklarat varfr det inte fungerade med skolan? Isfall, vad skrev ni? Funkade det?
Tacksam fr svar!