2012-01-18, 02:39
Medlem
Hej!

Jag har misstänkt att nåt inte riktigt står rätt till med mig, men alltid fått flummiga svar som att jag har ätstörningar osv.

Jag har tidigare vägt närmare 90kg (164cm), men lyckats gå ner till 56kg. Jag har alltid haft oregelbunden mens. Jag kan ibland få mens varannan vecka och ibland varannan månad. Ibland håller den i sig i två dagarm andra gånger i två veckor. Och värken är så hemsk att jag känner mig rent av sjuk. Ibland känns det som att jag inte får nån luft och blir yr. Kollapsade i duschen en gång pga av det.

Hade p-stav i fem år vilket totalt dödade sexlusten. Har tagit ut pstaven nu och mår mkt bättre på den fronten. Det som den hjälpte med däremot var att kroppshåret minskade. Kände mig som en gorilla förut haha

Jag är inte överviktig, men har mkt bukfett. Var tidigare vegetarian och mitt blodsocker var helt tokigt! Om jag äter så mkt som en potatis blir jag helt GALEN. Jag vill äta allt som innehåller kolhydrater och går till mataffären och bara HÄVER i mig. Det enda jag kan äta är kött om jag ska hålla blodsockret stabilt. Är rädd för att äta lite broccoli t o m Jag är hungrig hela tiden om jag inte äter närmare 3000kcal, vilket gör att jag går upp i vikt. Känner mig hungrig på noll kolhydrater, men om jag äter det så faller blodsockret efter en liten stund och jag blir hungrig igen. Har också ganska lågt blodtryck så om jag bara äter kött känns det som att jag ska svimma hela tiden.

Jag är väldigt rädd för att gå till läkare eftersom de aldrig tycks lyssna och tycker att man är tokig.
I o m min väldigt oregenbundna mens (den har varit det så länge jag kan minnas) och tidigare symptom, skulle det vara möjligt att bli testad och få metmorfin utskrivet? Är inte alls intresserad av p-piller iom att den dödar sexlusten, men skulle gjärna vilja kunna äta grönsaker

Vad ska man säga till läkaren? Känns alltid som att man går därifrån tomhänt.
Citera
2012-01-18, 09:05
Medlem
Metformin får du om det har konstaterats att du är diabetiker. I mina öron låter det som att du skulle behöva gå till en gynekolog och få det utrett om du har PCO eller inte. Bor du i Uppsala så skulle jag rekommendera Jan Holte på Linnekliniken, han är en av Sveriges bästa på PCO. Om inte så kanske det kan vara värt ett samtal till honom och kolla om han kan rekommendera någon där du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in