• 1
  • 2
2012-01-19, 15:34
Medlem
Och när jag säger kexchoklad så menar jag alla godismärken som gör chokladkex, så kakor som "jätten" etc. räknas inte.

5 Billys
Nestlés Kitkat - den som bara innehåller en stor bit. Kombinationen mellan den väldigt smakfulla chokladen och det väl friterade rånet är absolut högsta klass.

4 Billys
Nestlés Vanliga kitkat - fortfarande jättegod men det ligger inte lika bra i munnen. Känns som det är mindre chocklad och mer kex än den stora biten.

Cloettas Sportlunch - Det fåniga namnet skrämmer nog iväg de flesta! Men den är väldigt lik kitkats stora bit men inte fullt lika god.

3 Billys
Cloettas "kexchoklad" - Originalet är helt okej men jag tycker inte om formen på själva kakan den är för tunn!
Sen innehåller den för mycket kex och för lite choklad eller är det så att chokladen smakar lite?!

1 Billys
Marabous 7X Kex - Riktigt besviken! Bitarna såg tilltalande ut och marabou gör väl inget äckligt. Men denna historia var inte trevlig. Kexet kändes konstigt och chokladen var smaklös och för fet smakade som ischoklad.

Vad säger ni och har jag glömt någon? Jag har dock valt att inte räkna med alla olika smakvarianter av "kexchoklad"

Edit : Maltesers är ju också riktigt gott men måste äta igen för att kunna ge ett rättvist betyg
Citera
2012-01-19, 15:39
Medlem
Denoms avatar
Cloettas Sportlunch är fina. Väldigt kompakta och smuliga dock.
Citera
2012-01-19, 15:40
Medlem
Vanliga kexchokladen är the one and only. Kan tyvärr inte uttala mig om kit kat då jag ej stödjer nestlé.
Citera
2012-01-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Och när jag säger kexchoklad så menar jag alla godismärken som gör chokladkex, så kakor som "jätten" etc. räknas inte.

5 Billys
Nestlés Kitkat - den som bara innehåller en stor bit. Kombinationen mellan den väldigt smakfulla chokladen och det väl friterade rånet är absolut högsta klass.

4 Billys
Nestlés Vanliga kitkat - fortfarande jättegod men det ligger inte lika bra i munnen. Känns som det är mindre chocklad och mer kex än den stora biten.

Cloettas Sportlunch - Det fåniga namnet skrämmer nog iväg de flesta! Men den är väldigt lik kitkats stora bit men inte fullt lika god.

3 Billys
Cloettas "kexchoklad" - Originalet är helt okej men jag tycker inte om formen på själva kakan den är för tunn!
Sen innehåller den för mycket kex och för lite choklad eller är det så att chokladen smakar lite?!

1 Billys
Marabous 7X Kex - Riktigt besviken! Bitarna såg tilltalande ut och marabou gör väl inget äckligt. Men denna historia var inte trevlig. Kexet kändes konstigt och chokladen var smaklös och för fet smakade som ischoklad.

Vad säger ni och har jag glömt någon? Jag har dock valt att inte räkna med alla olika smakvarianter av "kexchoklad"

Edit : Maltesers är ju också riktigt gott men måste äta igen för att kunna ge ett rättvist betyg

Håller fullkomligt med dig i första delen där! Den stora biten av kitkat är den allra godaste! Däremot skulle jag vilja sätta kexchoklad högre upp för den är faktiskt riktigt god ibland speciellt om den är kall har jag kommit fram till typ legat ute i minusgrader då blir den underbar
Citera
2012-01-19, 15:48
Medlem
Kitkat med vit choklad, ingen tvekan..
Citera
2012-01-19, 15:49
Medlem
tuzzens avatar
Helt klart Cloettas orginal och deras sportlunch på andra plats.
Citera
2012-01-19, 16:19
Medlem
Markmags avatar
Cloettas kexchoklad är original och klart bäst.
Citera
2012-01-19, 16:24
Medlem
alroberts avatar
sportlunch alla dagar! gud så jäkla goda dom är
Citera
2012-01-19, 16:29
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Cloettas kexchoklad är original och klart bäst.

BÄSTA
Citera
2012-01-19, 16:46
Medlem
tuffkatts avatar
Sportlunch, ingen tvekan. Sjuukt goda.
Citera
2012-01-19, 16:51
Bannlyst
Sportlunch lätt ! men dom känns så småa
Citera
2012-01-19, 17:01
Medlem
Vart tog Cloettas mörka kexchoklad vägen? Den var godast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in