• 1
  • 2
2012-01-25, 18:25
Medlem
TheFinals avatar
Det finns tusentals som behöver hjälp med hemsidor, enkla som svåra.

Det många missar är att leta på rätt ställe.
De som skiter i internet och bara tillverkar sina friggebodar, men behöver synas på internet kommer aldrig på världskartan hitta dig på facebook, twitter eller liknande.
Du måste synas där dessa tittar.

Klura ut resten själv så ser du att det börjar röra på sig
Citera
2012-01-25, 18:47
Medlem
Ta en runda i ditt grannskap. Anteckna firmor, säg olika fik.
Kolla om de har en hemsida.
fortsätt med orterna runt om. Komplettera promenaden med telefonboken som någon nämnde tidigare.
Du kan eventuellt gå igenom nån företagsregister på nätet, och kolla om de har hemsidor.
Men att kolla mot existerande firmor IRL har den stora fördelen, att du VET att de är igång och verksamma.

Har de inte det, går du till dem och föreslår en bra och tämligen billig lösning. - Du hjälper dem att hitta en billig och bra hotell också förstås.

Det är överraskande många firmor som INTE har ens en enkel, informativ hemsida, fastän de säkert skulle vilja ha fler kunder.
Åter andra har kanske någon hemsida, men icke färdigt.
Dessa människor är naturligtvis sällan eller aldrig på nätet eller facebook.

När du besöker dem, ha med dig din bärbara, med exempelsidorna nerladdade, så du kan visa dem hur det kan se ut.
Nerladdade, så du är inte beroende av om det finns nån wlan i närheten.
Citera
2012-02-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannkaksgroda
Hej!

Jag är registrerad för f-skatt sedan nått år tillbaka. Jag har inga pengar och är arbetslös. Jag kan designa och programmera webbsidor. Min enda tanke är att jag helt enkelt är tvungen att hitta kunder, och det fort. Men vart hittar jag de?
.. Jag har dock inte råd att lägga pengar på reklamkampanjer eller dylikt... Men jag har massor av tid!

Hej! Hur går det? Du fick ju en del råd och tips som är användbara, tycker iaf jag.

Fick du nån användning för dem?

Nästa fundering är. Går du på A-kassa? Som A-lös får du egentligen inte jobba, iaf inte om du inte deklarerar de timmar du jobbat. (Tur att du hade firman redan inregistrerad INNAN du blev arbetslös.)

Hur löser du det här problemet?

Vill du inte skriva öppet i Forumet svara gärna i PM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in