Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos
Citat Keycode:"Att du ger dig på vår personal i kränkande och nedsättande termer är väldigt trist. Det är människor som jobbar och engagerar sig till 100 %."

Tillåt mig gapskratta...
Och så ska jag dessutom spä på med att berätta att ni anställer tjuvar, bedragare och mytomaner.

Ni har minst en anställd som tar lån i andras namn, stjäl post, stjäl smycken och pantsätter dem, stjäl andras identitet osv.
Hon struntar dessutom i att betala sin hyra, lånar bilar och parkerar medvetet så att hon får P-böter men stjäl sedan bilägarens post så det går till kronofogden utan ägarens kännedom.
Hon har 25 betalningsanmärkningar och så skuldsatt att hon säljer sig själv.

Det känns ju tämligen ironiskt, och lika skrämmande, att hon jobbar på ett "säkerhetsföretag".
Ett företag som dessutom har artiklar på sin hemsida som ska avskräcka eventuella kunder för dylika händelser....

När ni sedan varnas för att ni har en sådan anställd så drar ni öronen åt er och vill inte höra mer.

Jodå, ni är ju säkert ett jättebra företag.....

Hej,
Vi är ett relativt stort företag och mycket personalintensiva. Våra medarbetare representerar ett snitt av befolkningen. Att vi "drabbas" av de personalproblem som uppstår om en medarbetares privatliv på något sätt går över styr är lika oundvikligt hos oss som över allt annars i samhället. Vi hanterar alla personalfrågor i enighet med de lagar,regler och förordningar som gäller på arbetsmarknaden och de praxis och policys vi har på arbetsplatsen. Vi kommenterar däremot aldrig enskilda ärenden och ryktesspridningar i öppna internetforum. Key Code är ett stort företag med många anställda och samarbetspartners. Vi har fantastiskt bra tjänster som dagligen hjälper ett stort antal personer.
Med vänlig hälsning
Key Code
Citera
2012-02-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyCode
Hej,
Vi är ett relativt stort företag och mycket personalintensiva. Våra medarbetare representerar ett snitt av befolkningen. Att vi "drabbas" av de personalproblem som uppstår om en medarbetares privatliv på något sätt går över styr är lika oundvikligt hos oss som över allt annars i samhället. Vi hanterar alla personalfrågor i enighet med de lagar,regler och förordningar som gäller på arbetsmarknaden och de praxis och policys vi har på arbetsplatsen. Vi kommenterar däremot aldrig enskilda ärenden och ryktesspridningar i öppna internetforum. Key Code är ett stort företag med många anställda och samarbetspartners. Vi har fantastiskt bra tjänster som dagligen hjälper ett stort antal personer.
Med vänlig hälsning
Key Code

Ha ha ha ha. Ni är bara för sorgliga. Var det inte ni som hette Spärrlinjen innan? Key Code är och kommer alltid vara ett uselt företag med helt värdelösa tjänster! Förstår inte hur folk kan jobba med sådan skit som ni erbjuder men det beror väl på att de är desperata och måste få in lite pengar till sin hyra.

Står om det här värdelösa företaget i en bilaga som följde med i tidningen GP idag. Där kan man även se en bild på deras försäljningschef Lasse. Ser ut som han är duktigt sleten den gubben alltså. Han måste väl vara minst 60 år?
Citera
2012-02-21, 12:06
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Hej,
Med vänlig hälsning
Key Code

Fet stil; "personalintensiva"= ett skitföretag med dåliga arbetsförhållanden som bara lockar till sig desperata ungdomar och folk som är för tjuvaktiga/inkompetenta för att få något annat jobb.Och säger upp sig så fort de har råd och möjlighet.

Och eftersom ni inte ens ger folk möjligheten att tala med någon annan än era korrupta försäljare så har ni ju en rätt sned syn på vad arbetsmarknadens lagar, förordningar och regler säger.

Och ni är ju er vana trogen, fortsätter även här med era lögner och ert patetiska "säljsnack".

Fy för den lede...
Citera
2012-02-21, 12:54
Lärdom 1.0 i den stora boken om att hantera pajkastning på internet:

- Gå aldrig i svarsmål i ett öppet forum, och speciellt inte ett forum som Flashback... Du har allt att förlora och inget att vinna på det.

- Svara kortfattat utan att argumentera eller försöka ge din förklaring på det inträffade. Du är skurken, oavsett vad. Inse det och förhåll dig till det.

- Hänvisa till en kundmail eller till den funktion i företaget som hanterar denna typ av klagomål.

Du har tre fel av tre möjliga, kanske dags för även den äldre generationen på KeyCode att börja inse hur internet och anonymt internethat fungerar?

Kram hursomhelst.

Produkten då? Säkert inga fel på nyckelbricka, men jag håller med tidigare talare om att fakturan, beloppet och uppsägningstiden är som gjord för ful-intäkter. Har för mig att det dessutom står finstilt någonstans att "det här är ingen faktura" men att den ser ut som en faktura eller något..
Citera
2012-02-22, 00:17
Medlem
carass avatar
Lärdom 2.0 ...

Ibland är det företagskonkurrenter som i egenskap av anonyma inlägg på diverse forum vill svartmåla ett annat företag, som anonym kan man ju hitta på de mest bisarra historier t ex om KeyCode (ett företag jag aldrig hört talas om)

Anonym1: - KeyCode lurade mig de är dumma
Anonym2: - Mig också, de jävla bedragarna vill ha betalt för nåt jag inte beställt
Anonym3: - Enligt en obekräftad källa så är KeyCode försäljare utomjordingar
Citera
2012-02-22, 06:15
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Lärdom 3.0:

Undvik att göra affärer med bolag som ringer upp dig! Gör istället affärer med bolag som har produkter/tjänster du är intresserad av!
Citera
2012-02-22, 08:22
Medlem
Henry-Morgans avatar
Jobbade för några år sedan på ett företag i typ fastighetsförvaltning som hade stora mängder nycklar till hyres- kontorshus och industrilokaler.

Minns att det hände några gånger varje år att företaget återfick bortslarvade nyckelknippor tack vare den här nyckelbrickan från Key Code.
Citera
2012-02-22, 23:00
Medlem
JamtElks avatar
Här kan ni läsa min historia om Keycode (för er som orkar läsa )..

För ca 1 år sen ringde en telefonförsäljare som var mycket trevlig och övertygande och erbjöd Keycodes så kallade spärrtjänst. Efter många om och men tackade jag ja då hon ändå hade övertygat mig om att detta var en riktigt bra tjänst.

Efter ett par veckor när paket med information och diverse klistermärken hade kommit till mig hade jag ångrat mig eftersom det ändå kändes onödigt men men ångerrätten hade ju redan gått eftersom dom skickar ut paketet i sista sekund så fick allt betala in pengarna och sura lite över det.

I avtalet står följande:
A, Konsumentkunder
Detta avtal, som ingicks då beställningen gjordes, gäller
under 12 månader räknat från och med femtonde dagen
efter Key Code Securitys ordererkännande. Avtalet skall sägas upp senast en månad före avtalstidens utgång och uppsägningen bör, för kundens säkerhet, ske skriftligen i brev, e-post, eller per fax. Vid utebliven uppsägning förlängs avtalet med 12 månader i sänder. Key Code Security kommer i god tid och på lämpligt sätt, t.ex. genom e-post, sms eller annat utskick, att informera kunden om att uppsägning kan ske.

Detta kan man alltså även kalla: Negativ avtalsbindning

Eftersom dom ändå skulle skicka ut en påminnelse om uppsägning tänkte jag inte mer på det förens i fredags då en faktura damp ner i brevlådan på ca 420 kronor och att avtalet var förlängt automatiskt. Mailade genast Keycode och meddelade uppsägning men efter ett par dagar utan retursvar tog jag och ringde upp då förfallodatumet på räkningen är redan nu den 27/2. På kundtjänst så sa hon att det var försent att säga upp avtalet och att det hade förlängts automatiskt. Brev hade skickats ut i januari dock inte rekommenderat tillade hon. Tråkigt nog har då inte jag sett till något brev och eftersom hon gjorde klart för mig efter en del diskussioner och faktiskt ett par inte helt sanningar från hennes sida att det var inte Keycodes problem så fick man surt lägga på luren och var på gång att betala.. tills jag givetvis började googla lite om företaget och det kanske inte var dom mest positiva länkarna jag hittade..

Dock kändes ändå denna länk en aning positiv: http://www.konsumentverket.se/Nyhete...-Gota-hovratt/

Så imorgon blir det att sätta sig och ringa lite samtal så får vi se vart det hamnar..

Inte för att jag inte har råd men det är fan en princip sak för min del.
Citera
2012-02-23, 10:45
Medlem
SteelPizzas avatar
När Keycode startades så var det känt bland polisen i Göteborg att personer som råkade tappa sina nycklar och hade Keycode bricka ofta fick inbrott strax efter det att de hade tappat sina nycklar.

Så vad ni än gör ha inte Keycode bricka på nycklarna.
Citera
2012-02-25, 11:24
Medlem
grovsmides avatar
Ångerrätten är 14 dagar från att man fått varan och inget annat.

Citat:
Hej,
Våra medarbetare representerar ett snitt av befolkningen.

Du bekräftade ju själv att säljarna ni anställer och som söker sig till er är ungdomar (gärna under 24, -billigast) utan formell utbildning.
Citera
2012-05-30, 15:51
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Ingen som har lite nytt skönt svaller om dessa klåpare? Tydligen söker dem en massa medarbetare igen.
Citera
2012-05-31, 00:17
Medlem
sourcecodes avatar
Till användaren keycode

Om du nu representerar det företaget som omnämns i tråden så ger jag dig detta som råd. Lägg ner garden och låt andra användare få ha sin diskusion ifred.

Jag säger inte detta i ett ont syfte att ni bör tiga men ta lärdom av andra trådar där företag(Petras städ) och deras representanter(kundtjanst) mer eller mindre blir sågade och lynchade av användare här

Så mitt strategiska steg till er är att vara JÄVLIGT passiva här om ni inte själva vill sänka företaget för all framtid.
Senast redigerad av sourcecode 2012-05-31 kl. 00:21. Anledning: tillägg och uppdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in