• 1
  • 2
2012-01-29, 12:11
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Finns en bra dramadokumentär - End of Suburbia - som beskriver hur Amerikas ohållbara konsumtionsekonomi kollapsar.
Citera
2012-01-30, 10:19
Medlem
Gultpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
blir du arg om jag sager att jag kor mindre an 100m till affaren? Anser det dock min rattighet om ja vill gora de gor jag de...
Har för mig principen om rätt till individuell autonomi inom liberalismen bara är berättigad om den inte påverkar andras rättigheter, t.ex. rätten till liv? Tar du bilen bidrar du till förgiftningen av den luft alla andas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3133063
Citera
2012-01-30, 17:57
Medlem
Citat:

Sa du tranar primart for att inte belasta varden?

Du gör verkligen ditt bästa för att inte framstå som dum. Men du misslyckas. Tyvärr
Det står ingenstans i min text / eller att det framkommer / ens ANTYDER att jag primärt tränar för att inte belasta vården. Jag tränar för att det är skönt, det är hälsosamt, och att det hjälper mig att koncentrera mig och fokusera.

Det samhällsnyttiga, det nyttiga för övriga i mitt samhälle är PRIMÄRT att jag inte belastar vården.
Sedan är det ju skönt att vara sällan sjuk. Inte sant?

Intelligenta människor ser till att motionera / röra på sig.
Citera
2012-01-30, 19:06
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gultpapper
Har för mig principen om rätt till individuell autonomi inom liberalismen bara är berättigad om den inte påverkar andras rättigheter, t.ex. rätten till liv? Tar du bilen bidrar du till förgiftningen av den luft alla andas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3133063
ok, kan du utveckla de där lite, jag tror jag förstår men måste få de bekräftat,

Citat:
Ursprungligen postat av leading
Du gör verkligen ditt bästa för att inte framstå som dum. Men du misslyckas. Tyvärr
Det står ingenstans i min text / eller att det framkommer / ens ANTYDER att jag primärt tränar för att inte belasta vården. Jag tränar för att det är skönt, det är hälsosamt, och att det hjälper mig att koncentrera mig och fokusera.

Det samhällsnyttiga, det nyttiga för övriga i mitt samhälle är PRIMÄRT att jag inte belastar vården.
Sedan är det ju skönt att vara sällan sjuk. Inte sant?

Intelligenta människor ser till att motionera / röra på sig.
ja ber om ursäkt om ja missuppfattade dig, vi håller med varandra angående träning i alla fall, kan inte ens minnas själv när jag var sjuk och visst tränar jag, flera gånger i veckan, de har flera fördelar, dock kör jag till gymmet också och de är mindre än 100m till mitt gym, ja kan förstå om de låter konstigt men vi lever nog i olika världar och ser på saker annorlunda.
Citera
2012-02-02, 17:30
Medlem
Gultpappers avatar
Citat:
ok, kan du utveckla de där lite, jag tror jag förstår men måste få de bekräftat,
Liberalers argument att de ska få göra vad fan de vill och att de har rätt till allt de har lust med är en grov missuppfattning av de liberala idéerna. Tar du bilen förgiftar du luften som andra andas in och eventuellt dör av. Din bilkörning påverkar andras rätt att leva = du har inte principiellt rätt att köra bil.
Senast redigerad av Gultpapper 2012-02-02 kl. 17:31. Anledning: felstavning
Citera
2012-02-03, 07:47
Bannlyst
Citat:
jag kor mindre an 100m till affaren?
Du måste ju vara extremt fet som inte orkar gå 100 meter?

herregud vart är världen på väg! själv går jag alltid till affären som ligger 4 kilometer bort, tar bara bilen om jag har bråttom eller om de är extremt kallt ute
Citera
2012-02-03, 19:01
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Du måste ju vara extremt fet som inte orkar gå 100 meter?

herregud vart är världen på väg! själv går jag alltid till affären som ligger 4 kilometer bort, tar bara bilen om jag har bråttom eller om de är extremt kallt ute
Handlar inte om att jag inte orkar, jag är väldigt smal väger mindre än vad ska göra, sen springer jag dock 5km 4ggr i veckan men jag kör till gymmet.

... Och ja de är min rättighet
Citera
2012-02-04, 19:58
Medlem
Gultpappers avatar
Citat:
... Och ja de är min rättighet
Enligt vilken ideologi? Egoism?
Citera
2012-02-05, 22:28
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Atombomba Kina o det fort som fan. Indien kan vi spara.

Ne men seriöst, vi får väl hitta en annan kraftkälla bara, vad hände med den där idén om fusion?

Visst man kan tycka och tänka vad man vill om USA, grejen är att de inte tänker alls och kommer aldrig göra det heller. De är lite som den starkaste killen i klassen, alla vet att han är en idiot men ingen vågar käfta emot.

Dock så har ju amerikanarna minst lika stor rätt at leva som de gör som Kina lever som de gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in