2012-01-31, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fishcakee
Kan det påverka vädret på något sätt eller djurlivet?
Inget svar på frågan men vill inflika att skyn här nere i Malmö är blåååå, inte ett moln på himlen.

Så jag följdfrågar: Ger extremt högt lufttryck klarare väder?
2012-01-31, 14:17
Medlem
Pyramids avatar
Men shit, fan vad skumt, jag som imorse tänkte att "fan vad bra jag sovit nu dessa två senaste nätter", no joke Kommer inte ihåg ifall jag drömt speciellt dock.
2012-01-31, 14:25
Medlem
fskers avatar
Jag hade femkant med 4 tjejer på någon skum klubb och dog i min dröm inatt Sen kunde jag sväva omkring och spöka också!

Angående att JAS planens navigation skulle bli utslagna på grund av högt lufttryck så måste det vara hittepo! Dom använder ju GPS och IRS och jag tvekar på att höjdmätaren inte skulle klara av även högt lufttryck! I så fall borde ju planens navigation bli helt utslagen om man flyger in i en dal eller för nära havsytan!
2012-01-31, 14:28
Medlem
Spadess avatar
Sjukt, första natten på flera veckor jag sov bra inatt. Haha, fast hade de skrivit att man känner mer hunger av det så hade ju alla trott att de kände av det med
2012-01-31, 14:29
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag hade femkant med 4 tjejer på någon skum klubb och dog i min dröm inatt Sen kunde jag sväva omkring och spöka också!

Angående att JAS planens navigation skulle bli utslagna på grund av högt lufttryck så måste det vara hittepo! Dom använder ju GPS och IRS och jag tvekar på att höjdmätaren inte skulle klara av även högt lufttryck! I så fall borde ju planens navigation bli helt utslagen om man flyger in i en dal eller för nära havsytan!

– Det gäller bland annat höjdmätaren och den mätare som visar planets hastighet. Eftersom vi alltid kör på säkerhet har vi ställt in alla flygningar tills vidare. Det säger Mats Hakkarainen som är flygchef vid F 21 till Norrbottens-Kuriren.
2012-01-31, 14:34
Medlem
Mikaelias avatar
Mitt JAS-plan fungerade dåligt när jag skulle till jobbet imorse

Men seriöst så känner jag mig skit slö och trött även fast jag sov bra inatt, kanske kan bero på lufttrycket eller att jag behöver semester.
2012-01-31, 14:37
Medlem
karmamans avatar
Har haft riktigt klara drömmar inatt, må högtrycket fortsätta!
2012-01-31, 14:40
Medlem
CockneyRejects avatar
däckade runt runt 22.00 vilket jag aldrig brukar göra i vanliga fall, sov sålänge att jag missade halva skoldan, också det väldigt ovanligt
2012-01-31, 14:41
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Inget svar på frågan men vill inflika att skyn här nere i Malmö är blåååå, inte ett moln på himlen.

Så jag följdfrågar: Ger extremt högt lufttryck klarare väder?

I princip ja.

EDIT: Högtryck innebär oftast klart och fint väder
Knaset med JAS-planen är tydligen inget knas då varningsmeddelanden är just varningar för högt lufttryck [Källa: SAAB -genom Dagens eko]
Senast redigerad av Gothenburger 2012-01-31 kl. 14:48.
2012-01-31, 14:45
Medlem
skogspromenads avatar
Sov 10 timmar inatt, brukar sova 6-7.. Och nej jag har inte gjort något som gör att jag skulle sova så mycket.
2012-01-31, 14:50
Medlem
Lustigts avatar
Kollade ut över en mindre stad för 2 dagar sen, bor på 8e våningen så jag ser ganska mycket, ljuset från lägenheterna samt gatubelysningen var flimrande, de liksom gungade pyttelite.... Kan det vara lufttrycket som spökade??

Var inte den enda som såg detta. O jag var nästan nykter.
2012-01-31, 14:55
Medlem
Sjuuuukt!

Jag var sjukt trött och gick till sängs vid 23.00 igår kväll, jag kunde inte riktigt somna in och drömde sjuka saker. Det brukar aldrig rycka i benen när jag drömmer, men igår så tänkte jag "vad fan är det för fel på mig, och garvade för mig själv" jag tänkte att jag spelade fotboll och vaknade av utav att mitt ben flög bakåt, jag drömde att jag klackade.

Kunde inte riktigt sova igår så klev upp 06, och var sjukt hungrig.. Och hade ont i magen. käkade lite gröt och drack vatten.. frös som en nakenkatt i Somalia. Nu sitter jag här och är riktigt dålig i magen med 39 graders feber...

Intressant med lufttrycket, men jag tror nog mitt berodde på mitt virus..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in