Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-02-03, 23:25
Bannlyst
Jag vill inte tycka synd om mig själv men det enda jag gör är att sitta hemma och lira data. På sensommaren/höst/vinter så befinner jag mig bara hemma. Det är på våren och sommaren då det är varmt och skönt jag går ut och lirar fotboll som om jag var fortfarande var 9 år. Det är lite som att en björn vaknar ur sitt ide.

Men jag börjar faktiskt se slutet av mig själv. Jag ser verkligen ingenting i mig själv när jag ser mina kompisar från plugget och dess bilder på facebook. T.ex. att de befinner sig i tunnelbanan en kväll. Det är helt mystiskt för mig. Hur fan kan de träffas? Jag förstår inte.... Här sitter man och sitter bara hemma.
Jag är charmig och humoristisk men fortfarande verkar ingen vilja ens prata med mig? Medan alla andra får sms 24/7 och meddelanden på facebook hela tiden. Jag är nästan ute ur världen.

Hur gör ni och hur fan kan ni behålla sociala nät mellan era kompisar?
Citera
2012-02-03, 23:35
Medlem
ProfessorAs avatar
Sådär har det varit för mig också. Ser rätt bra ut, är rätt rolig och får helt ok med tjejer men vänner är det svårare med. Desto drygare när typer som inte ens är trevliga får mer vänner. Fattar inte vad som är fel..
Citera
2012-02-03, 23:37
Medlem
Jag är i princip likadan, så du är ju inte helt ensam.

Å andra sidan trivs jag rätt bra med det. Jag hade inte ens funderat över det om folk inte tyckt man var dum i huvudet (det är inte så ofta jag nämner det för andra men det har ju hänt).

Lycka till i alla fall.
Citera
2012-02-03, 23:38
Medlem
Sök hjälp (länk nedan). Problemen försvinner inte av sig själv (vet av egen erfarenhet). Hur gammal är du?

http://www.vardguiden.se/Tema/Psykisk-ohalsa/Ensamhet/
Senast redigerad av Kaymano 2012-02-03 kl. 23:55.
Citera
2012-02-03, 23:39
Medlem
JeepersCreeperss avatar
Man talar med sina vänner, hälsar på hemma hos varandra eller möts i andra sammanhang tar ett par bira, inte tolv, eller en kopp kaffe snackar skit, åker ut och jagar eller fiskar åker skidor eller skriskor, pickninckar i snön. Gemensamma intressen är alltid bra, spela i ett band tillsammans. Tvinga dina vänner att hjälpa dig med att laga din bil. Om dina vänner inte hör av sig till dig så kanske det inte är dina vänner? Hade jag haft facebox så hade jag skickat massor med meddelanden till dig. Men nu verkar det som om du får ta initiativet.
Citera
2012-02-04, 00:03
Bannlyst
Ska satsa på en karriär i fifa 12!
Citera
2012-02-04, 00:21
Medlem
Lipolytics avatar
Känner igen mig rätt mycket. Man är väl en misantrop och folk känner det på sig. Vissa människor har jag själv tagit avstånd ifrån medan vissa inte verkar vilja veta av en, eller så är dom bara upptagna med sig själva. Vid enstaka tillfällen händer det att folk helt plötsligt kan höra av sig för att vilja fylla ut sällskapet på en fest, bowlingkväll eller dylikt för att få så mycket status på facebook som möjligt. När detta sker så ger dom intrycket av att dom gillar ens sällskap och att man är accepterad. Men sedan när spriten har gått ur deras kroppar är det lika tyst som innan. Har typ slutat att bry mig, jag har en bra vän kvar som jag umgås med och det är jag glad för. Trivs rätt bra med mig själv och med att sitta hemma, fast det ligger och skaver i bakhuvudet att något är galet. Min vän brukar även påpeka att jag är "sjuk" när jag berättar om hur jag lever mitt liv, fast han skrattar samtidigt åt det på ett accepterande sätt.

Förut tyckte jag att jag hade många vänner och så, men när jag insåg att det egentligen bara var jag som tog initiativ till att umgås så fick jag nog. Sa till mig själv att jag inte ska höra av mig till folk på ett tag, för att se om dom hör av sig till mig. I slutändan var det inte många kvar som hörde av sig och det gör mig rätt förbannad. Men som sagt jag bryr mig inte längre, men jag hoppas verkligen inte dom har anledning att komma tillbaka till mig någon dag om dom blir dumpade av sina respektive eller nått liknande.
Senast redigerad av Lipolytic 2012-02-04 kl. 00:31.
Citera
2012-02-04, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lipolytic
Känner igen mig rätt mycket. Man är väl en misantrop och folk känner det på sig. Vissa människor har jag själv tagit avstånd ifrån medan vissa inte verkar vilja veta av en, eller så är dom bara upptagna med sig själva. Vid enstaka tillfällen händer det att folk helt plötsligt kan höra av sig för att vilja fylla ut sällskapet på en fest, bowlingkväll eller dylikt för att få så mycket status på facebook som möjligt. När detta sker så ger dom intrycket av att dom gillar ens sällskap och att man är accepterad. Men sedan när spriten har gått ur deras kroppar är det lika tyst som innan. Har typ slutat att bry mig, jag har en bra vän kvar som jag umgås med och det är jag glad för. Trivs rätt bra med mig själv och med att sitta hemma, fast det ligger och skaver i bakhuvudet att något är galet. Min vän brukar även påpeka att jag är "sjuk" när jag berättar om hur jag lever mitt liv, fast han skrattar samtidigt åt det på ett accepterande sätt.

Förut tyckte jag att jag hade många vänner och så, men när jag insåg att det egentligen bara var jag som tog initiativ till att umgås så fick jag nog. Sa till mig själv att jag inte ska höra av mig till folk på ett tag, för att se om dom hör av sig till mig. I slutändan var det inte många kvar som hörde av sig och det gör mig rätt förbannad. Men som sagt jag bryr mig inte längre, men jag hoppas verkligen inte dom har anledning att komma tillbaka till mig någon dag om dom blir dumpade av sina respektive eller nått liknande.

Kaymano, det är väl inte du på bilden? För då borde du inte ha problem med det sociala om man säger så.
Det nästsista stycket speglar allt om mig! Är också lite av en "låt oss se om de kontaktar mig om jag inte kontaktar de". Men har nog aldrig bestämt träff med kompisar en sen kväll utan endast i skolan... Där jag trots allt är humoristisk.
Citera
2012-02-04, 00:34
Medlem
facebook är bara för såna som känner som dig just nu .

Bor du i sthlm ? du kan du skriva privat till mig om du vill ha en polare att snacka med i tele.

Söker alltid polare : )
Citera
2012-02-04, 00:50
Medlem
Lipolytics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Det nästsista stycket speglar allt om mig! Är också lite av en "låt oss se om de kontaktar mig om jag inte kontaktar de". Men har nog aldrig bestämt träff med kompisar en sen kväll utan endast i skolan... Där jag trots allt är humoristisk.

Jag har i mina dagar bestämt träff sena kvällar, varit ute med mycket folk på krogen, styrt upp olika saker (midsommarfirande, stor studentfest, födelsedagsfester m.m.) osv. Har aldrig sett mig som en ensam person, nästan tvärtom. Nu sitter man här ändå och är trött på att aldrig få något tillbaka, så då kan det lika gärna vara. Känns som att vissa av oss måste kämpa extra mycket för att få någon social kontakt, och att det förväntas från vår sida att vi ska styra upp saker och ting. Men sen duger man inte till nått mer, känns som man blir utnyttjad.
Senast redigerad av Lipolytic 2012-02-04 kl. 00:52.
Citera
2012-02-04, 01:01
Medlem
Paranormalens avatar
Man kan inte behålla kompisar om man inte verkligen vill eller känner för det - så det du känner är inte särskilt underligt - det normala som händer är regleringen i sinnet - är denna person vettig, ger denna person återkoppling - är mitt liv gladare med dessa personer - eller ska jag leva utan dem och söka anda kontakter.
Citera
2012-02-04, 02:20
Medlem
Känner igen mig i det du skriver. Sitter hemma efter skolan, gjort det 2 år nu. Kändes som det bara rann ut i sanden. Lagt på mig 10kg också, men dom var väl behövande! Träffar vännerna ibland på helgerna, men bor i en håla med 15k invånare så finns inte mycket att göra. Aldrig haft problem med tjejer och dylikt. Men känner inte samma intresse som när man var 15-17 år. Bara en period man går igenom ska nog gå över snart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in