Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-04, 19:58
  #1
Medlem
OG-lovers avatar
Hejsan kanske ett lite udda inlägg men..

Jag har kollat Extreme Överlevnad sen det började sändas på Discovery Channel och jag fastnade direkt för Bear Grylls personlighet och hans program framför allt. Jag ser honom som min lykta i mörkret eller vad man ska säga. Jag har sån otrolig respekt för honom och jag älskar allt killen gör.
Jag har filosoferat om att bli som honom och hur fräckt det skulle vara att få möjligheten att träffa honom eller följa med i hans program.

Men nu till saken. Jag vill försöka bli som honom alltså bestiga berg, vara i djungeln osv. Jag ser inget direkt problem i saken har dessutom redan börjat gå överlevnadskurser och lärt mig massor av saker som är nyttigt för ett liv i naturen utantill.

Men vad tycker ni? Är det idiotiskt att försöka leva upp till denna dröm? Kan tillägga att jag har ungefär samma kroppsbyggnad som honom, är atletiskt, bra uthållighet osv.
Men vad tycker ni om hela grejen?
Jag skippar gärna negativa kommentarer och liknande!

Mvh.
Citera
2012-02-04, 20:01
  #2
Medlem
FPS-Swedens avatar
Det är nog värt att testa på i alla fall
Citera
2012-02-04, 20:02
  #3
Medlem
DoDaDas avatar
Har du inte gjort lumpen så gör GMU+KMU+SOU med inriktining jägaregruppchef. Kör på det något år till efter utbildningen, försök komma med på utlandstjänst.

Därefter lär du bli redigt ödmjuk gentemot livet och uppskatta allt! Sen är det bara köra på! Berg är bara klättra upp på! Börja med Kilimanjaro, ett relativt enkelt berg. Sen bara ta det därifrån!
Citera
2012-02-04, 20:03
  #4
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag tycker det är coolt att personer försöker sig på såna utmaningar som honom. Det krävs en jävla bra hälsa för att klara det han gör. Gör du det så önskar jag dig lycka till, verkligen!
Citera
2012-02-04, 20:13
  #5
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Har du inte gjort lumpen så gör GMU+KMU+SOU med inriktining jägaregruppchef. Kör på det något år till efter utbildningen, försök komma med på utlandstjänst.

Därefter lär du bli redigt ödmjuk gentemot livet och uppskatta allt! Sen är det bara köra på! Berg är bara klättra upp på! Börja med Kilimanjaro, ett relativt enkelt berg. Sen bara ta det därifrån!

Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag tycker det är coolt att personer försöker sig på såna utmaningar som honom. Det krävs en jävla bra hälsa för att klara det han gör. Gör du det så önskar jag dig lycka till, verkligen!


Tack för feedback och tips!
Citera
2012-02-04, 20:13
  #6
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Glöm inte att filma när du äter feta larver, dricker ditt piss och kramar ut vätska från elefantbajs etc etc
Citera
2012-02-04, 20:16
  #7
Medlem
Skyishs avatar
Tänk på att det kommer krävas många år innan du blir som honom, alltså ingenting du klarar på ett år.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och jag tycker absolut att du ska följa din dröm!
Citera
2012-02-04, 20:35
  #8
Medlem
Äh! Börja knarka istället.
Citera
2012-02-04, 20:52
  #9
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Glöm inte att filma när du äter feta larver, dricker ditt piss och kramar ut vätska från elefantbajs etc etc


Sjävklart!
Citera
2012-02-04, 20:53
  #10
Medlem
Shaters avatar
Hehe, känner lite som dig, Bear Grylls är någon jag verkligen ser upp till. Har du läst hans bok Mud, sweat and tears? Det handlar om hans liv mer eller mindre, om hur det var att söka till SAS, hur han uppnådde svartbälte i karate osv,osv.
Citera
2012-02-04, 20:59
  #11
Medlem
Fogelbergs avatar
Ett tips... börja äta rått kött, släng dig ut för stup, gör ALLT som verkar väldigt korkat i en överlevnadssituation, har du inte ADHD rekomenderar jag amfetamin.
Citera
2012-02-04, 21:24
  #12
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Hehe, känner lite som dig, Bear Grylls är någon jag verkligen ser upp till. Har du läst hans bok Mud, sweat and tears? Det handlar om hans liv mer eller mindre, om hur det var att söka till SAS, hur han uppnådde svartbälte i karate osv,osv.


Nice inte bara jag då. Jo jag har läst den. Riktigt bra och inspirerande!
__________________
Senast redigerad av OG-lover 2012-02-04 kl. 21:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in