Jag har kollat Extreme verlevnad sen det brjade sndas p Discovery Channel och jag fastnade direkt fr Bear Grylls personlighet och hans program framfr allt. Jag ser honom som min lykta i mrkret eller vad man ska sga. Jag har sn otrolig respekt fr honom och jag lskar allt killen gr.
Jag har filosoferat om att bli som honom och hur frckt det skulle vara att f mjligheten att trffa honom eller flja med i hans program.
Men nu till saken. Jag vill frska bli som honom allts bestiga berg, vara i djungeln osv. Jag ser inget direkt problem i saken har dessutom redan brjat g verlevnadskurser och lrt mig massor av saker som r nyttigt fr ett liv i naturen utantill.
Men vad tycker ni? r det idiotiskt att frska leva upp till denna drm? Kan tillgga att jag har ungefr samma kroppsbyggnad som honom, r atletiskt, bra uthllighet osv.
Men vad tycker ni om hela grejen?
Jag skippar grna negativa kommentarer och liknande!
Har du inte gjort lumpen s gr GMU+KMU+SOU med inriktining jgaregruppchef. Kr p det ngot r till efter utbildningen, frsk komma med p utlandstjnst.
Drefter lr du bli redigt dmjuk gentemot livet och uppskatta allt! Sen r det bara kra p! Berg r bara klttra upp p! Brja med Kilimanjaro, ett relativt enkelt berg. Sen bara ta det drifrn!
Jag tycker det r coolt att personer frsker sig p sna utmaningar som honom. Det krvs en jvla bra hlsa fr att klara det han gr. Gr du det s nskar jag dig lycka till, verkligen!
Har du inte gjort lumpen s gr GMU+KMU+SOU med inriktining jgaregruppchef. Kr p det ngot r till efter utbildningen, frsk komma med p utlandstjnst.
Drefter lr du bli redigt dmjuk gentemot livet och uppskatta allt! Sen r det bara kra p! Berg r bara klttra upp p! Brja med Kilimanjaro, ett relativt enkelt berg. Sen bara ta det drifrn!
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag tycker det r coolt att personer frsker sig p sna utmaningar som honom. Det krvs en jvla bra hlsa fr att klara det han gr. Gr du det s nskar jag dig lycka till, verkligen!
Hehe, knner lite som dig, Bear Grylls r ngon jag verkligen ser upp till. Har du lst hans bok Mud, sweat and tears? Det handlar om hans liv mer eller mindre, om hur det var att ska till SAS, hur han uppndde svartblte i karate osv,osv.
Ett tips... brja ta rtt ktt, slng dig ut fr stup, gr ALLT som verkar vldigt korkat i en verlevnadssituation, har du inte ADHD rekomenderar jag amfetamin.
Hehe, knner lite som dig, Bear Grylls r ngon jag verkligen ser upp till. Har du lst hans bok Mud, sweat and tears? Det handlar om hans liv mer eller mindre, om hur det var att ska till SAS, hur han uppndde svartblte i karate osv,osv.
Nice inte bara jag d. Jo jag har lst den. Riktigt bra och inspirerande!
Senast redigerad av OG-lover 2012-02-04 kl. 21:26.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!