2012-02-05, 01:43
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Ty3K5Jgtnho

Citat:
De siste rene var Anders Behring Breivik en aktiv bruker av nettstedet flashback.org, en kjent mteplass for hyreekstremister.

En av filmene som var svrt populr her, var filmen Rampage av Uwe Boll. En rekke klipp fra filmen ble lastet ned p forumet allerede i 2010.

....

Klipp fra filmen er etter 22. juli blitt lastet ned p flashback.org, hvor det er opprettet et forum som heter "HvorforAnders Behring Breivik er en helt". Frem til oktober 2011 var det 4552 innlegg p dette forumet.

Flere av innleggene gir klart uttrykk for sttte til terrorangrepene i Norge:

"Han var och r en hjlte men nazist r han inte bara man r i mot mngkultur men det gr han icke till ngon nazist fr det ... leve honom, skriver en.

"Jo jag gillar denna snubbe bra att han ddade socialdemokrater ... :-), skriver en annen.

Om det nu r sant att den sionistiske terroristen var aktiv hr vet jag inte, och det torde vara ett brott mot 1.06 att efterfrga det (antar jag, herrar moderatorer?)

Sedan om Uwe Bolls film inspirerade kommendren kan man nog ifrgastta. Det knns som sedvanlig moralpanik och frsk att hitta en enkel frklaring s att massorna inte stller dumma frgor.
Citera
2012-02-05, 03:18
Medlem
Raketlennys avatar
Skulle verkligen vilja se hans inlgg om det nu stmmer. Syftar p de icke politiska inlgg d, eftersom hans sikter rrande det politiska tror jag vi alla vet vad vi kommer f se.
Citera
2012-02-05, 04:20
Bannlyst
Jag har lst att han varit aktiv p FB, och att skerhetspolisen identifierat hans konto, kopierat alla inlgg/trdar och att kontot sedan raderats frn FB.

Men vem vet?..
Citera
2012-02-05, 05:44
Medlem
Suweden-jins avatar
Men han har ju planerat detta i ratal, s att han ska ha kopierat det frn denna film som d var tv r gammal r inte s troligt.
Citera
2012-02-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Jag har lst...

Kommer du ihg var du lste det?
Citera
2012-02-05, 11:22
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag har lst att han varit aktiv p FB, och att skerhetspolisen identifierat hans konto, kopierat alla inlgg/trdar och att kontot sedan raderats frn FB.

Men vem vet?..
Jag kan bara uttala mig generellt och har ingen aning om ABB, men konton p Flashback raderas aldrig. Skulle ABB haft ett konto hr, s skulle det finnas kvar ven idag.
Citera
2012-02-05, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag kan bara uttala mig generellt och har ingen aning om ABB, men konton p Flashback raderas aldrig. Skulle ABB haft ett konto hr, s skulle det finnas kvar ven idag.
Det var nn annan anvndare som pstod detta (i en trd snarlik denna), sjlv har jag givetvis inte en aning.
Citera
2012-02-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Kommer du ihg var du lste det?
Att han varit aktiv p FB och andra svenska forum: i DN eller SvD (ntupplagor). Det vriga i en trd hr p FB.
Citera
2012-02-05, 17:42
Medlem
Ja men etablissemanget hatar Flashback... Intressant att dom inte nmnt hur mnga p flashback (ven bland nazister) som frdmer hans agerande. Tror det mest bara handlar om att ge Flashback en knga eftersom ven sikter som inte r politiskt korrekt fr synas.
Citera
2012-06-24, 23:30
Medlem
Citat:

Men vem vet?..

Nej, konton raderas aldrig p ngra villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in