Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-07, 18:00
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Ibland blir man ju s arg p sina barn att man vill nypa till dem, sl till dem, lsa in dem eller ruska hrt. Jag har aldrig krkt ett hrstr p deras sm vackra huvuden, men det rcker inte alltid att rkna till tio innan ilskan lgger sig. Snarare hundranittiotio.

Idag till exempel r vi hemma sjuka barnen och jag kmpar med att ta hand om dem samtidigt som jag hller p att svimma sjlv.

Top tre saker som gr att jag blir vansinnig:

Skriker och brkar med varandra
Sger emot
Gnller

Vad gr att du lackar ur p dina barn?
Citera
2012-02-07, 18:06
Medlem
Gorillabass avatar
Barn r barn och de ska f vara barn s lnge de sjlv vill. Att barn brkar och skriker med och p varandra gjorde vi ocks. Det r bara DU som kan stta grnsen. Mitt barn varken skriker springer eller lever loppan pga att jag, satte grnsen frn scratch.
Citera
2012-02-07, 18:06
Medlem
Tyl3rDurd3ns avatar
Paniken nr man byter frn disney chanel r svrslagen
Citera
2012-02-07, 18:09
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Barn r barn och de ska f vara barn s lnge de sjlv vill. Att barn brkar och skriker med och p varandra gjorde vi ocks. Det r bara DU som kan stta grnsen. Mitt barn varken skriker springer eller lever loppan pga att jag, satte grnsen frn scratch.

S du blir aldrig arg p dina barn? Det rckte med att stta grnsen en gng s hller de sig p rtt sida om den? Hejja dig!
Citera
2012-02-07, 18:11
Medlem
RockEnds avatar
Citat:

Vafan?
Stackars barn.
Man ska inte vara s jvla ckligt pedant och stta stenhrda grnser, det r lngt ifrn det bsta fr barnen.
Lyckliga och busiga barn r bttre n olyckliga och superordentliga barn.
Citera
2012-02-07, 18:19
Medlem
brukar det inte sgas att de lydiga barnen blir olydiga ungdomar och tvrtom:P

hatar nr man sger till ungen p skarpen och ungen spnner gonen i en och sger "dumma, fula mamma", sen spottar hon en rakt i gonen! (dock lillasyster), men jah, vad gr man d, lyfter upp henne, br in henne i ett rum, stnger drren och sger att du fr komma ut nr du r snll igen, brukar funka..
har ett annat knep ocks nr ungen r olydig, d stampar jag med ena benet, spnner gonen i henne, ryter i ordentligt -du har 10 sekunder p dej! 1, 2, 3... brukar hinna bli tyst innan 0 :P
Citera
2012-02-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Vafan?
Stackars barn.
Man ska inte vara s jvla ckligt pedant och stta stenhrda grnser, det r lngt ifrn det bsta fr barnen.
Lyckliga och busiga barn r bttre n olyckliga och superordentliga barn.

hller med dej, har sett alldeles fr mnga exempel p prktiga frldrar, nr ungarna sen kommer upp i tonren r det de ungarna som gr de vrsta revolterna
Citera
2012-02-07, 18:24
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Vad gr att du lackar ur p dina barn?

nr hon gr som jag gr, inte som jag sger. lackar vl mest p mig sjlv dock.
Citera
2012-02-07, 18:39
Medlem
xDs avatar
Hej dr. Barn r lskvrda. Det finns inget att hata hos dem. Det finns endast krlek.

/Passionerad barnlskare
Citera
2012-02-07, 18:43
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Hej dr. Barn r lskvrda. Det finns inget att hata hos dem. Det finns endast krlek.

/Passionerad barnlskare

Ah, du har inga egna barn frstr jag.

Det finns en ocean av saker att lska hos barn. Men det finns ven en hink med skit att hata. Och det r den hinken trden handlar om.
Citera
2012-02-07, 18:46
Medlem
Citat:

Problemet r bara att om man r fr hrd, s vxer ungarna upp och blir slavar.

Problemet r inte alltid ungarna. Den kvinnliga genen som r totalt ofrmgen att verkstlla hot r ocks en faktor.
Och ven viljan att yppa tomma hot 50ggr/dag.
Senast redigerad av Depprikula 2012-02-07 kl. 18:49.
Citera
2012-02-07, 18:57
Medlem
Rookie81s avatar
Jag brukar bli arg nr de r elaka mot andra barn (nu hnder det tack och lov inte s ofta). Jag tar allt s jvla personligt nr mina ungar gr ngot. Gr de fel tar jag p mig skulden till 100% och det knns som om det var jag sjlv som gjorde ngot dumt.

Sen skms jag lite fr att jag blir lite smtt arg istllet fr trstande nr de slr sig efter att man sagt till 10 gnger att inte gra det som orsakade olyckan (typ hoppa i soffan).

Riktigt frbannad blir jag aldrig p dem, r ganska lugn av mig, men det hnder att jag vill riva snder alla jvla krngliga vantar som tummen r helt omjlig att f in i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in