Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-08, 20:35
  #1
Medlem
Jag har varit inskriven på hassela gotland i 2 år och jag kom dit för drog missbruk..
Jag blev hjärntvättad under tiden jag bodde dära, personalerna missbrukade sin makt och fick mig att må dåligt.
De sa förnedrande saker om mig.
De snackar alltid om det bästa/ att de gör allt för att få elever att må bättre, och de döljer saker för socialtjänsten.
Om man tittar närmare vilka det är som jobbar där så är det föredetta kriminella, drogmissbrukare, inskrivna som jobbar oftast som personal.
De säger att de har bra erfarenhet om saker därför är det bra att de jobbar som personaler.
Men vissa personaler gör det jobbit för elerver som är inskrivna dära för att få ut sin ilska på dem pga deras föredetta liv.

Men det gäller inte alla personaler dära..

De fick mig att bli helt slut i huvet, nu när jag går i en vanlig skola så tycker alla att jag är konstig och har knapt några vänner, och känner mig helt värdelös.

jag har knappt några känslor kvar för att gilla ngn och har inge lust kvar, jag är helt slut i huvet.. '

innan jag blev inskriven mådde jag dåligt av att droga, men jag kan erkänna att det var mycket bättre än nu när jag lagt av med droger och är utskriven..

Det går inte en dag utan att jag tänker på hur mycket jag led psykiskt dära.

Jag känner en kompis som var inskriven sammtidigt som mig han också, han var inskriven i typ 2 år
vi brukade umgås dära, och jag tyckte att allt var normalt med oss. När han och jag blev utskrivna så träffade jag honom några månader efter och märkte att han blivit konstig i huvet, och upptäckte sedan att jag e precis som han, det var därför vi passade så bra som kompisar..

Om någon skulle snacka skit om mig så skulle jag kunnat hjälpa till den personen att snacka skit om mig, och när folk brukar säga massa dåliga saker om mig så brukar jag hålla med den personen.. och ibland snackar jag skit om mig sj, brukar klass kamraterna säga. och därför märker jag att jag är förstörd i huvet..
varje morgon när jag vaknar så undrar jag när livet ska ta slut så man kan få lugnt och ro..
Citera
2012-02-08, 22:09
  #2
Medlem
MrBobbins avatar
Jag satt där med från Januari 2011 till Juli 2011, Är vi bekanta tro? Tors eller Klinte?
Citera
2012-02-08, 22:24
  #3
Moderator
Gromguttens avatar
Tror du får speca vad vi skall skvallra om lite tydligare. Eller kanske skicka den till ett bättre lämpat delforum?

/Mod
Citera
2012-02-08, 22:29
  #4
Medlem
trappstegets avatar
vad heter de som jobbar där?
Citera
2012-02-08, 22:42
  #5
Medlem
MrBobbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappsteget
vad heter de som jobbar där?

http://hasselagotland.se//GetDoc?meta_id=1007
Citera
2013-07-25, 20:38
  #6
Medlem
Buddisch13s avatar
Hassela gotland "vårdar" patienter dom inte har tillstånd att vårda tex ensamkommande flykting"barn"


http://www.exponerat.info/ensamkomma...oendepersonal/

Bodde på Haima när detta brott begicks...När domen faller så bor han plötsligt på Hassela gotland fast dom inte får vårda just ensamkommande


Mer om det här på denna blogg

http://mulleriklinte.bloggplatsen.se...e-ungdomsvard/
Citera
2013-07-28, 08:25
  #7
Medlem
I vintras var det väl några artiklar i ortspressen om deras trassliga affärer och att de var tvungna att sälja av fastigheter. Sedan dess har det varit helt tyst om hur detta går.

Tors Gård som var ett av hemmen såldes till Staple Backar - ett hem drivet av en fd missbrukare och som har (liksom Hassela) varit inblandade i de här skumma dykföretagen i Egypten.

Flera fastigheter företaget ägde i Klintehamn men inte Solrosen är sålda. Fam Barre köpte husen på andra sidan gatan mot kollektivet och inskrivna ungdomar vände sig till ortspressen när de fick jobba med renovering av stugor som barnen Barre skulle bo i. Man har helt desperat försökt och fått nya hyresgäster på Solrosen (de nybyggda Hassellaägda hyreshusen) för nog är dessa svårsålda med en massa personal som hyresgäster (typ pundare) men det är nog hur som helst mycket svårt att sälja dyra nybyggda hyreshus på landet.

Bullboden som var behandlingshemmets flaggskepp vad gäller aktiviteter för de inskrivna såldes nyligen till en familj som inte alltid varit vänner med kollektivet.

Barre jobbar exra som telefonist på en byggfirma. !!!!! :-)

I vintras anmäldes företaget av en anställd som fått sparken (pga droger) för allvarliga missförhållanden. Utbred droganvändning. Ändrande i journaler inför inspektioner efter dödsfall bland de inskrivna. Ungdomar som går vind för våg och praktikanter som ges ansvar på boendena osv. Den uppsagde skall ha ertappats med droganvändning ett antal gånger och under lång tid, spöat på elever tidigare osv tidigare men då skall företaget sett mellan fingrarna och låtit denne jobba vidare. Denne känner även till övergreppen med personal som haft sexförhållanden med inskrivna ungdomar.

Lasse Siggelin är helt frånkopplad från företaget - möjligen för att de blivit så rädda att socialstyrelsen äntligen skall tvingas sätta åt dem angående de sexuella övergreppen? Eller vill han inte stå där när hans livsverk kollapsar?

Jag tror företaget drog på sig stora skulder genom djurparken i Alskog som de köpte och var totalt oförmögna att sköta.

B*ngt T*urgren som väl nästan är att betrakta som förståndshandikappad har utsetts som styrelseordförande i AB Hassela Gotland och nu undrar jag om företaget närmar sig konkurs?

Det vore en otrolig bravad att vänsterpartister skulle lyckas med att konkursa ett företag i en branch där man har tre tusen och mer per dygn att ta hand om ungdomar och andra tjänar hur mycket som helst som deras kompis Robinson Jan-Emanuel

Det vore mycket intressant om någon som har möjlighet och kunskap kollade företagets finanser, eventuella betalningsanmärkningar och om företaget är nära slutgiltig kollaps.
Citera
2013-08-04, 08:06
  #8
Medlem
Det var ju i gårdagens tidning en artikel om omsorgsbranschen på ön.

Hassela Gotland hade en omsättning på 56,6 miljoner och en förlust på 3,6 miljoner 2012. Företaget måste efter olika misslyckade investeringar dragit på sig skulder som det verkar ha svårt att ta sig ur. Som tidigare sagt vore det intressant om någon som har möjlighet och tillgång till sådana uppgifter skulle kolla om de är på väg mot konkurs - problem med betalningar osv.

Som jämförelse hade Robinson Jan-Emanuels S behandlingshem i Alskog 9 miljoner i omsättning och en vinst på 2,2 miljoner.
Citera
2013-08-05, 23:44
  #9
Medlem
Innan horungen Mats Barre nästlade sig in på Gotland var Hassela Gotland ett helt OK behandlingshem. Bögjäveln och hans vidriga fru, Susanne, har förstört stället. Forska lite i hur Barre-mongot betedde sig på Hassela Värmland.
Citera
2013-08-05, 23:47
  #10
Medlem
Kan säga att Barre var omtalad för att vara ett jävla svin inom hela Hasselarörelsen innan han dök upp på Gotland. Har ingen förståelse för att det vidriga aset och hans översittarfru överhuvudtaget är kvar på Hassela. Vidriga djur.
Citera
2013-09-03, 22:49
  #11
Medlem
Jag som följer gotlandstidningarna kan se hur hassela rasat. Sedan kanske djurparken var att ta sig vatten över huvudet precis som skeppet man ägde (en f.d lotsbåt).
Citera
2013-09-04, 22:53
  #12
Medlem
Nej. Det var när Barre kom in i bilden det gick åt helvete.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback