2020-10-08, 20:22
Medlem
Det verkar ju vara lite gammal skåpmat detta, samma gällande försäljningen som hon nu berättar i Skavlan berättade hon ju för flere månader sedan i P1 intervjuen.
Citera
2020-10-08, 20:29
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Isabella Löwengrip sålde bolaget utan att minnas
https://www.expressen.se/dinapengar/...an-att-minnas/

”Enligt uppgifter kan den norska skönhetskoncernen Dermanordic ha köpt bolaget från henne och medgrundaren Pingis Hadenius för 50 miljoner kronor, något Isabella Löwengrip i en intervju med Svenska Dagbladet i våras inte kunde kommentera”

Förmodligen! Så jävla korkat. Bolaget hade ett rörelseresultat på 400.000 kr. Skulle någon ge 50 miljoner för det bolaget? Absolut att man effektivisera bort lite av den 19 starka personalstyrkan men 50 millar?!
Citera
2020-10-08, 20:55
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
”Enligt uppgifter kan den norska skönhetskoncernen Dermanordic ha köpt bolaget från henne och medgrundaren Pingis Hadenius för 50 miljoner kronor, något Isabella Löwengrip i en intervju med Svenska Dagbladet i våras inte kunde kommentera”

Förmodligen! Så jävla korkat. Bolaget hade ett rörelseresultat på 400.000 kr. Skulle någon ge 50 miljoner för det bolaget? Absolut att man effektivisera bort lite av den 19 starka personalstyrkan men 50 millar?!

Ingen aning om vad de sålde för men hade också gissat på runt 50. 2018 sålde bolaget för 84 miljoner, 4 miljoner rörelseresultat och närmast dubblat försäljningen från 2017, vilket sannolikt bör rättfärdigat en värdering på en bra bit över 100 mkr i början av 2019. Dippen 2019 har självklart dragit ner värderingen ordentligt men den bevisade historiska potentialen har självklart en stor betydelse för en potentiell köpare, åtminstone om det finns något som styrker att det går att vända skutan igen (i stil med att åter fokusera på Sverige istället för att försöka ta över världen)...
Citera
2020-10-08, 22:00
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymidiot
Ingen aning om vad de sålde för men hade också gissat på runt 50. 2018 sålde bolaget för 84 miljoner, 4 miljoner rörelseresultat och närmast dubblat försäljningen från 2017, vilket sannolikt bör rättfärdigat en värdering på en bra bit över 100 mkr i början av 2019. Dippen 2019 har självklart dragit ner värderingen ordentligt men den bevisade historiska potentialen har självklart en stor betydelse för en potentiell köpare, åtminstone om det finns något som styrker att det går att vända skutan igen (i stil med att åter fokusera på Sverige istället för att försöka ta över världen)...

De hade 84 miljoner i omsättning för att Demarome räddade dem genom att köpa upp allt lager de hade i slutet av 2018. Deras lager räckte ända in i augusti 2019. Utan det inköpet hade pengarna tagit slut. Som du ser i kassan på 2018 hade Löwengrip över 10 MSEK. 2019 var sen summan nere i 400.000 och kundfordringar på blott 3 MSEK. Demarome var även den som skötte all försäljning mot slutkund varpå Löwengrip blivit något av en grossist med marginaler därefter. De gör visserligen 25% marginal på sina inköp (om det inte döljer sig andra intäkter där som drar upp marginalen) men kostnaderna äger upp allting varpå det enbart återstår 1% i rörelsemarginal.

Om Dermarome köpte upp såpass mycket att de klarade sig i sju månader kan du ju själv lista ut att Löwengrip var desperata.
Den där omsättningen var ju luft.

Och just det, det var VD:n på Dermarome som köpte ut dem.

Nä.... tror inte att han gav 50 MSEK för dem. Tjänster och gentjänster
Citera
2020-10-08, 22:15
Medlem
Den svenske VDn för Dermarome var ju gravt psykotisk
Citera
2020-10-08, 22:54
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
De hade 84 miljoner i omsättning för att Demarome räddade dem genom att köpa upp allt lager de hade i slutet av 2018. Deras lager räckte ända in i augusti 2019. Utan det inköpet hade pengarna tagit slut. Som du ser i kassan på 2018 hade Löwengrip över 10 MSEK. 2019 var sen summan nere i 400.000 och kundfordringar på blott 3 MSEK. Demarome var även den som skötte all försäljning mot slutkund varpå Löwengrip blivit något av en grossist med marginaler därefter. De gör visserligen 25% marginal på sina inköp (om det inte döljer sig andra intäkter där som drar upp marginalen) men kostnaderna äger upp allting varpå det enbart återstår 1% i rörelsemarginal.

Om Dermarome köpte upp såpass mycket att de klarade sig i sju månader kan du ju själv lista ut att Löwengrip var desperata.
Den där omsättningen var ju luft.

Och just det, det var VD:n på Dermarome som köpte ut dem.

Nä.... tror inte att han gav 50 MSEK för dem. Tjänster och gentjänster

Hm, låter inte så troligt? Från 2013 till 2018 har företag gjort vinst med, procentuellt sett, kraftigt tillväxt varje år. Varför skulle de hux flux behöva bli ”räddade” i slutet av 2018? Och vad skulle Dermarome ha för intresse att gå in som någon form av räddande ängel och ta på sig risken med att bygga upp ett megalager av Löwengrips produkter om bolaget redan då höll på att fallera?

Ska sägas att enda siffrorna jag kollar på är gratisversioner av alla bolag men tvivlar ändå på att den informationen som skulle kunna styrka din tes finns publik.
Citera
2020-10-09, 00:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Förmodar att du endast försöker göra dig lustig, är lite bakom flötet eller aldrig haft en relation med lite åldersskillnad.

Om du nu faktiskt menar allvar; Bara för att du endast diskuterar vilken låt som låg trea på Trax-listan när du var fjorton, Grottbjörnens Folk och de filmer som de barnprogram du såg på TV2 visade med dina älskare och inte kan diskutera om de saknar denna för dig ytterst vitala kunskap betyder det inte att andra är lika inskränkta.
Eh... kul att du ägnar din tid åt att gissa mina referenser. De skiljer sig tydligen en del från dina. Men det är inte mig det här handlar om. Vad tror du själv att de pratar om em regnig tisdag?
Citera
2020-10-09, 00:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Saxat:

Isabella Löwengrip, 29, sålde i början av året sitt bolag ”Löwengrip Beauty”.
I ”Skavlan” berättar hon att hon inte minns att hon skrev under papperet – och om framtidsplanerna med utlandsflytt.
– Så jag sålde mitt bolag, men visste inte om det, säger hon i fredagens program.

I ”Skavlan” berättar Löwengrip att hon ljög på sjukhuset och sa att hon var tvungen att åka och träffa sina barn för att åka i väg och skriva på papperen.

Att flytta utomlands är något Isabella Löwengrip pratat om länge och när Fredrik Skavlan ställer frågan berättar 29-åringen att hon och partnern Paul Sundvik, 52, kollar på hus utanför Sverige.

https://www.expressen.se/dinapengar/...an-att-minnas/
Fast hon låg ju aldrig på sjukhus. Dessutom finns det väl inlägg på hennes blogg om att hon sålt firman? Är storyn för bra för att kolla upp eller vad är det frågan om?
Citera
2020-10-09, 00:40
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Den här bruttan verkar verklighetsfrånvarande, eller extremt dum i huvudet. Knapra ångestdämpande, hamna på sluten avdelning, bli utsläppt och sälja något för 50-millar, och sedan "inte komma ihåg".

Jag behöver bara 500 spänn på någon whiskey och ett par öl för att "inte komma ihåg", men jag har inga 50-millar på kontot efteråt.

Hon är inte en god förälder, skulle jag tippa.
Citera
2020-10-09, 08:23
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Den här bruttan verkar verklighetsfrånvarande, eller extremt dum i huvudet. Knapra ångestdämpande, hamna på sluten avdelning, bli utsläppt och sälja något för 50-millar, och sedan "inte komma ihåg".

Jag behöver bara 500 spänn på någon whiskey och ett par öl för att "inte komma ihåg", men jag har inga 50-millar på kontot efteråt.

Hon är inte en god förälder, skulle jag tippa.

Fast pingis fick väl hälften, så BB fick 25 millar brutto?

En hyfsad slant, fast lyxvilla i Schweiz räcker det inte till.

LL
Citera
2020-10-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymidiot
Hm, låter inte så troligt? Från 2013 till 2018 har företag gjort vinst med, procentuellt sett, kraftigt tillväxt varje år. Varför skulle de hux flux behöva bli ”räddade” i slutet av 2018? Och vad skulle Dermarome ha för intresse att gå in som någon form av räddande ängel och ta på sig risken med att bygga upp ett megalager av Löwengrips produkter om bolaget redan då höll på att fallera?

Ska sägas att enda siffrorna jag kollar på är gratisversioner av alla bolag men tvivlar ändå på att den informationen som skulle kunna styrka din tes finns publik.

Jag har ingen aning om vem av er två som har mest rätt eller mest fel, men jag vet att sist jag funderade på att köpa en Löwengrip produkt var jag inne på Matsmart.se. Det kan inte vara ett gott tecken.
Citera
2020-10-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Schweiz.. Så det är nära när man har barnen varannan vecka

ha ha! Hon e dum. Dom dunder rika som flyttar dit bor i Schweiz för att dom har sina pengar där och dom satt barnen på privat skolor där och de e ju vackert. Sen blir barnen vuxna och schweiz blir deras hem och fortsätter vara äckligt rika.Men Bella e inte dunder rik. 30 miljoner e ingenting utanför skandinavien. Man köper inte ett hem i schweiz om man e god för 30 millar och inte ens har ett medborgarskap(vilket oftast går att ordna om man e äckligt vidrigt rik) som många inflyttade e i schweiz. Dom som e god för 30 millar köper ett billigare boende utanför cannes.... Hon e pinsam..... hon visste inte ens vart schweiz låg på kartan förrän hon träffade paul som kommer från dom kretsarna som turar fram o tillbaka till schweiz. Money cant buy class... Men e glad hon funnit en man som älskar henne för den hon är... Dom passar fint ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in