2019-10-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
snart e sminkserien död o borta!
löwengrip som varumärke = ren belastning
sista bimboflickan som va imponerad o köpte kräm av bellan snart borta, inser hon va fejk news.
sen finns bara följare kvar som vetat hela tiden hon va fejk news o skriver här i tråden

bellan försvinner snart till dubai, jobbar som barvärdinna men horar vid sidan av på jakt efter miljardär
kommer bli blåst av nån gigolo som får henne göra saker, kanske smuggla droger
så blir det!

det är väl iof ett mysigt liv. hade jag vart bimbo så hade jag hoppat på det tåget instinktivt och varit bye bye imorgon.
Citera
2019-10-04, 16:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det artar sig, mer fakta nu, någon ringde t.ex. kronofogden och kollade
Fick en lista på PM med hennes bolagsengagemang, alla Isabellas konkursade bolag dyker tydligen inte upp i hennes bolagshistorik pa allabolag.se
Enligt PM:et jag fick så har hon en historik av att använda målvakter, dvs att överlåta bolag bara dagar innan konkurs till utfattiga stackare som mot betalning tar på sig hennes skulder
Har sagt att jag väntar med att publicera hela bolags-listan tills dess att hon dömts for skattebrott eller liknande
Trodde inte på det då, men det kanske ar sant
Om det är sant sitter du på en bomb. Uppgifterna är ju verifierbara.
Det skulle förvåna mig om Bellsan gjort allt helt korrekt by the book. Hon verkar t ex blanda samman alla bolagen verksamhet till en enda. Vem vet, hon kanske har Skatteverket flåsande i nacken? Eller värre.
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har ju inte följt den här tragedin direkt men undrar har hon hållt på med kokain nånting?
Det är ju inte ovanligt i hennes kretsar sen så tänker jag närmast på det faktum att man inte inser sina begränsingar utan att allt är jetplan och agencys hit o dit utan täckning.
Ingen aning.
Däremot har Bellsan från början fabulerar om lyx och glamour. På senare år har skalan växt.
Hon har varit på väg mot den här punkten sedan hon började blogga. Det går att se så här i efterhand.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-04 kl. 16:31.
Citera
2019-10-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du, jag har aldrig påstått att hennes barn skulle vara jättefästa vid huset .
Men visst, barnen kommer säkert att må jättebra av att utan förvarning hux flux byta hem. Igen.
Ju fler nya hem på kort tid desto bättre. Lägg därtill att människor hela tiden kommer och går i deras liv så blir det hela säkert jättebra för dem

Om jag fick bestämma skulle de bott hela sitt liv i samma bostad med en mamma och en pappa som höll ihop och älskade varandra. Samt bara blivit fotograferade på sina födelsedagar. Men min makt är obefintlig där. Och att flytta ifrån 30 miljonerskåk är inte mer traumatiserande än att flytta in i 30 miljonerskåk från det tidgare hemmet, vilket de gjorde för ett år sedan och om man skulle besvära sig med att kartlägga de dagar barnen spenderat i huset skulle det inte ens bli varannan vecka under ett år, för Isabella L har sannerligen farit och flugit med ungarna också, inte bara utan dem. Så att deras trygghet skulle ligga i att stanna i just det huset är om nåt. Det är en jäkla fotokuliss. Vi får väl se vad som händer framöver med huset och allt annat. The show will go on. Om du vill tycka synd om hennes barn kan jag sympatisera med det, jag tycker också synd om dem, men knappast för det jäkla husets skull.
Citera
2019-10-04, 16:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Om jag fick bestämma skulle de bott hela sitt liv i samma bostad med en mamma och en pappa som höll ihop och älskade varandra. Samt bara blivit fotograferade på sina födelsedagar. Men min makt är obefintlig där. Och att flytta ifrån 30 miljonerskåk är inte mer traumatiserande än att flytta in i 30 miljonerskåk från det tidgare hemmet, vilket de gjorde för ett år sedan och om man skulle besvära sig med att kartlägga de dagar barnen spenderat i huset skulle det inte ens bli varannan vecka under ett år, för Isabella L har sannerligen farit och flugit med ungarna också, inte bara utan dem. Så att deras trygghet skulle ligga i att stanna i just det huset är om nåt. Det är en jäkla fotokuliss. Vi får väl se vad som händer framöver med huset och allt annat. The show will go on. Om du vill tycka synd om hennes barn kan jag sympatisera med det, jag tycker också synd om dem, men knappast för det jäkla husets skull.
Barn ska flytta hemifrån. De ska inte bo hela dina liv med mamma och pappa

För Bellsans barn är huset deras hem på halvtid sedan ett år tillbaka. De struntar i hur mycket det är värt.
Det är uppenbart att du hyser agg mot Bellsans hus. Är du avundsjuk eller vad är problemet?
Citera
2019-10-04, 16:40
Medlem
Citat:
Bra inlägg!
Bellsan intresserar mig eftersom hon säger mycket om vår samtid. Intåget av de sociala medierna passar människor som hon perfekt. De suddar ut gränsen mellan verklighet och dikt. Om något är sant eller inte saknar betydelse; det enda som är viktigt är hur det ser ut.
Margaux Dietz gifte sig i våras under buller och bång. Det var Ebba Busch Thor som vigde paret.
Härom veckan kom det fram att EBT inte har någon vigselrätt och att paret inte gift sig öht. Allt var fejk.
Inga problem enligt MD: hon och sambon känner att de gift sig och då är de gifta oavsett vad andra säger.
Victor Müller är ett annat exempel. Han skulle rädda SAAB men lämnade förödelse efter sig. Själv lever han vidare som om inget hänt.
Exemplen är många. Tyvärr.

Jag reagerade på hur Bellsan blandar ihop sina bolag till en enda röra när hon skriver om dem.
VD:n som hon nämner leder Löwengrip Invest AB. Var finns VD:n för kladdbolaget, Löwengrip Beauty AB?
Bellsan är inte ensam ägare till allt. Jag kan tänka mig att det gjorts en hel del märkliga transaktioner och att det finns en del att gräva i för revisorerna.
Jag har sagt det många gånger tidigare och jag säger det igen: Bellsan lajvar medelålders affärskvinna. Hon har inte en susning om hur man driver företag.

+10

Jag kommer också ihåg IT-boomen och den nya ekonomin, och kan instämma i din analys. De som drev bolag typ Spray, Framfab, Icon Medialab osv var helt okunniga om företagande, de saknade dessutom ofta verkliga kunskaper om datateknik, om hur internet kunde komma att fungera och förändras osv. De deltog i ett spel, eller som du säger: de lajvade affärsmän och medievisionärer, med miljarder av andras pengar som insats. Och de medverkande har i stort sett gått fria från ansvar för den här kapitalförstöringen. De flesta ekonomijournalister satt också på sina händer, hängde på i hajpandet och gjorde inga som helst invändningar. Cynismen var enorm och vi lever fortfarande med den sortens klimat.

Jag minns ett rundabordssamtal i SR:s Ekonomiska klubben flera år senare, där den här frågan om ekonomijournalisternas ansvar kom upp. Någon av de inbjudna erfarna journalisterna skakade av sig frågan med följande replik, som säger allt:

"De som stod och varnade att finanståget skulle köra in i klippväggen tog själva nästa tåg en timme senare och så brakade de också in i klippväggen."

Det finns förstås flera faktorer bakom det här, men en som gäller själva mediet är: med internet har det blivit väldigt mycket lättare för vanligt folk (i vid mening) att spela teater, att kliva in och ut ur olika rolljag och lansera dem mot omvärlden, och utan att behöva markera tydligt att det är det man gör. Man kan numera t o m göra karriär och bli förmögen på lajvandet. Tidigare var de möjligheterna oerhört mycket mer begränsade, eftersom man inte kunde skilja på sitt fysiska jag och sitt virtuella jag på samma sätt, och dessutom inte kunde kliva in i sin egen pjäs utan vidare och få den accepterad av beundrare ute på nätet. Och det är i princip det influencers (och många av medias krönikörer) sysslar med.
Citera
2019-10-04, 16:52
Medlem
Citat:
Barn ska flytta hemifrån. De ska inte bo hela dina liv med mamma och pappa

För Bellsans barn är huset deras hem på halvtid sedan ett år tillbaka. De struntar i hur mycket det är värt.
Det är uppenbart att du hyser agg mot Bellsans hus. Är du avundsjuk eller vad är problemet?

De är förskolebarn. Jag syftar inte på deras framtida liv utan på deras liv till dags dato. Problemet för mig är att jag tycker diskussionen når en lite väl löjlig nivå. För ett år sedan var det ingen som ville "rädda barnen" från att behöva flytta in i kåken. Nu när den möjligen ska säljas borde någon tydligen "rädda dem" från att behöva flytta ut. Det är rätt löjligt. Javisst i den bästa av världar borde inget barn behöva flytta någonsin och inget barn behöva uppleva skilsmässor, men tyvärr är det ju föräldrarna som bestämmer och barnen får haka på. Det är så det funkar för alla barn.
Citera
2019-10-04, 17:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
De är förskolebarn. Jag syftar inte på deras framtida liv utan på deras liv till dags dato. Problemet för mig är att jag tycker diskussionen når en lite väl löjlig nivå. För ett år sedan var det ingen som ville "rädda barnen" från att behöva flytta in i kåken. Nu när den möjligen ska säljas borde någon tydligen "rädda dem" från att behöva flytta ut. Det är rätt löjligt. Javisst i den bästa av världar borde inget barn behöva flytta någonsin och inget barn behöva uppleva skilsmässor, men tyvärr är det ju föräldrarna som bestämmer och barnen får haka på. Det är så det funkar för alla barn.
Okej. Varför nedlåter du då till att diskutera på en "lite väl låg nivå"?
Det står dig fritt av ignorera mina inlägg. Det är ditt eget val att diskutera ämnet.

Jag tycker att alla ni som dyker upp i tråden för att läxa upp oss andra är jättesöta. Puss.
Citera
2019-10-04, 17:36
Medlem
vidrikfittanens avatar
Ett väldigt konstigt sätt driva affärsverksamhet på. Jag menar att blogga ut sina problem. Bättre att hålla huvudet kallt och försöka återfå förtroende hos kunderna. Sen är det på nåt sätt respektlöst mot sina anställda också ...
Vem vill göra affärer med Blondin-Bella nu? Vem vill köpa plats på hennes sociala mediekanaler när det som postas handlar om hennes dåliga affärer?

Som sagt. Mycket märkligt.

Sen det där tramset med att tjata om att "bli världens mäktigaste affärskvinna" är bara så infantilt och tröttsamt så de enda som kan vidarebefordra dylikt fjams är svensk massmedia.
Citera
2019-10-04, 17:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Ett väldigt konstigt sätt driva affärsverksamhet på. Jag menar att blogga ut sina problem. Bättre att hålla huvudet kallt och försöka återfå förtroende hos kunderna. Sen är det på nåt sätt respektlöst mot sina anställda också ...
Vem vill göra affärer med Blondin-Bella nu? Vem vill köpa plats på hennes sociala mediekanaler när det som postas handlar om hennes dåliga affärer?

Som sagt. Mycket märkligt.

Sen det där tramset med att tjata om att "bli världens mäktigaste affärskvinna" är bara så infantilt och tröttsamt så de enda som kan vidarebefordra dylikt fjams är svensk massmedia.

Ja just nu verkar ingen vilja göra affärer med hon, inte ett enda reklaminlägg på snart en vecka..
Citera
2019-10-04, 18:06
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja just nu verkar ingen vilja göra affärer med hon, inte ett enda reklaminlägg på snart en vecka..

Henne!

Med vänlig hälsning,
Språkpolisen.
Citera
2019-10-04, 18:09
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
+10

Jag kommer också ihåg IT-boomen och den nya ekonomin, och kan instämma i din analys. De som drev bolag typ Spray, Framfab, Icon Medialab osv var helt okunniga om företagande, de saknade dessutom ofta verkliga kunskaper om datateknik, om hur internet kunde komma att fungera och förändras osv. De deltog i ett spel, eller som du säger: de lajvade affärsmän och medievisionärer, med miljarder av andras pengar som insats. Och de medverkande har i stort sett gått fria från ansvar för den här kapitalförstöringen. De flesta ekonomijournalister satt också på sina händer, hängde på i hajpandet och gjorde inga som helst invändningar. Cynismen var enorm och vi lever fortfarande med den sortens klimat.

Jag minns ett rundabordssamtal i SR:s Ekonomiska klubben flera år senare, där den här frågan om ekonomijournalisternas ansvar kom upp. Någon av de inbjudna erfarna journalisterna skakade av sig frågan med följande replik, som säger allt:

"De som stod och varnade att finanståget skulle köra in i klippväggen tog själva nästa tåg en timme senare och så brakade de också in i klippväggen."

Det finns förstås flera faktorer bakom det här, men en som gäller själva mediet är: med internet har det blivit väldigt mycket lättare för vanligt folk (i vid mening) att spela teater, att kliva in och ut ur olika rolljag och lansera dem mot omvärlden, och utan att behöva markera tydligt att det är det man gör. Man kan numera t o m göra karriär och bli förmögen på lajvandet. Tidigare var de möjligheterna oerhört mycket mer begränsade, eftersom man inte kunde skilja på sitt fysiska jag och sitt virtuella jag på samma sätt, och dessutom inte kunde kliva in i sin egen pjäs utan vidare och få den accepterad av beundrare ute på nätet. Och det är i princip det influencers (och många av medias krönikörer) sysslar med.
+100

Man kan till och med bli USA:s president genom att lajva

Det är lite skrämmande hur den fysiska verkligheten blandas samman med den virtuella dito tills ingen egentligen vet vad som är sant eller falskt och människor tappar fotfästet. Bellsan har talande nog varit mycket intresserad av Bitcoin. Nu har den fysiska verkligheten kommit i fatt henne.
Jag tror att vi bara har sett början på granskningen av influencers och deras verksamhet. Det kan se helt annorlunda ut om bara något eller några år.

Själva idén att omskapa sig själv och ikläda sig en annan persona är iof inte dålig. Tvärtom.
Men den kräver att det finns någon sorts substans. Talang. Kunskap.
Jag tror att det är här Bellsan fallerar. Hon iklädde sig rollen som medelålders affärskvinna. Först i Sverige och sedan internationellt. Problemet är bara att Bellsan inte tycks kunna något om affärer. Hon kan fortfarande inte driva företag fast hon ska ha gjort det under femton år. Det går alltid åt pipsvängen.
Om hon ska kunna komma igen måste hon skapa en ny persona, någon som hon på något sätt bottnar i.
Kanske kan det bli en skildring av sökandet efter den egna identiteten nästa varv? Terapi inför öppen ridå.
Jag vet inte. Jag hoppas att hon helt lämnar rampljuset.

OT:
Ziggy Stardust är ett exempel på en persona vars skapare David Bowie blev superstjärna tidigt 1970-tal genom att fejka. Ziggy lanserades som redan varandes en superstjärna och omgav sig med alla exklusiva attribut som hörde till. Bowie spenderade pengar han inte hade. Men satsningen gick hem. Ziggy försvann och ersattes av ett nytt alter ego.
Till sist kraschade dock Bowie och tog sin tillflykt till Berlin. Men Bowie kom igen och spelade in Berlintrilogin.
Så, ja. Det kan gå riktigt bra att "fake it till you make it" och men det kräver en exceptionell begåvning.
Citera
2019-10-04, 18:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jodå, kollagenet finns på instastorys idag.
Det är business as usual: i dag flabbade Bellsan hos en PR-byrå i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in