Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Autodidakt utöver gymnasieutbildning.

Det förklarar den uppkomna situationen!
Citera
2019-10-09, 10:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Enligt PM sa ska Skatteverket special/hard-granska Blondinbella 2019 och fem ar tillbaka, man hastar inte eftersom det inte finns en flyktrisk, d.v.s. man har haft ett finger med i spelet som ledde till att Isabella inte fick visum
Resultatet av Skatteverkets granskning kommer till allmänhetens kännedom i April, 2020
Fick känslan att den som skickade PM:et jobbar pa Skatteverket eller liknande myndighet
Observera att det ar ett rykte som spridits per PM, det enda som ar bekräftat pa Skatteverkets hemsida ar att Skatteverket i ar special-granskar bloggare
Jag fick PM innan Skatteverket bekräftade att man granskar bloggare, och via PM aven uppgifterna om att hon använt malvakter
Jag betraktar dessa uppgifter som rykten, och har inte slappt listan pa nedlagda bolag som överlåtits till malvakter, men kommer att göra det om Skatteverket granskar Isabella och om hon doms

Tackar! Håller tummarna att ryktena srämmer!
Skattebrott leder inte sällan till fängelsestraff!
Citera
2019-10-09, 10:49
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kurserna kommer väl att finansieras av Arbetsförmedlingen eller av skattemedel på andra vägar?
Det är min gissning.

Tvivlar starkt på att Arbetsförmedlingen skulle gå in och finansiera ILs kurser.
Citera
2019-10-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tror att ryktet spridit sig att SvD tänkte gå ut dagen efter middagen om polisutredningen och då skruva vilja gäster som hade varit med.
Många toppar har egna källor inom polisen och vet vilka som håller på att granskas.
Egna källor inom polisen, den var bra. För vi lever ju i en amerikansk polisfilm där rika är mafiosos och polisen bara har en enda avdelning som sköter allt från SWAT-operationer till ekobrott.

Nej rika svenskar har inte några källor inom polisen som kan meddela dem att Bella blir undersökt för något, det funkar inte så.
Citera
2019-10-09, 11:22
Medlem
Citat:
Enligt PM sa ska Skatteverket special/hard-granska Blondinbella 2019 och fem ar tillbaka, man hastar inte eftersom det inte finns en flyktrisk, d.v.s. man har haft ett finger med i spelet som ledde till att Isabella inte fick visum
Resultatet av Skatteverkets granskning kommer till allmänhetens kännedom i April, 2020
Fick känslan att den som skickade PM:et jobbar pa Skatteverket eller liknande myndighet
Observera att det ar skvaller som spridits per PM, det enda som ar bekräftat pa Skatteverkets hemsida ar att Skatteverket i ar special-granskar bloggare
Jag fick PM innan Skatteverket bekräftade att man granskar bloggare, och via PM aven uppgifterna om att hon använt malvakter
Jag betraktar dessa uppgifter som skvaller, och har inte slappt listan pa nedlagda bolag som överlåtits till malvakter, men kommer att göra det om Skatteverket granskar Isabella och om hon doms
Har litet svårt att tro att skatteverket kontaktat amerikanska UD för att hindra Bella, som har barn i Sverige, att få visum till USA.
Citera
2019-10-09, 11:24
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Observera att det ar skvaller som spridits per PM, det enda som ar bekräftat pa Skatteverkets hemsida ar att Skatteverket i ar special-granskar bloggare
Jag betraktar dessa uppgifter som skvaller, och har inte slappt listan pa nedlagda bolag som överlåtits till malvakter, men kommer att göra det om Skatteverket granskar Isabella och om hon doms

Du pratar ofta om dessa bolag hon varit inblandad i och som gått i konkurs. Om du har nån lista på vilka bolag det är så är det väl bara skriva ut den här? Förstår inte anledningen till att du ska vänta på att skatteverket ska inleda nått? Hur går det med krämen du skulle beställa och skicka på analys?
Citera
2019-10-09, 12:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du pratar ofta om dessa bolag hon varit inblandad i och som gått i konkurs. Om du har nån lista på vilka bolag det är så är det väl bara skriva ut den här? Förstår inte anledningen till att du ska vänta på att skatteverket ska inleda nått? Hur går det med krämen du skulle beställa och skicka på analys?
fler an halften finns nämnda i traden, jobba lite
Citera
2019-10-09, 12:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
fler an halften finns nämnda i traden, jobba lite

Men du sa ju nyss att du inte tänkte släppa nån lista förrän, eller om, skatteverket hade inlett sin granskning? Du har ju själv efterlyst fakta i den här tråden? Jag ringde kronofogden för att kolla vad det var för anmärkning på hennes bolag, men själv vill du inte skriva ut din lista som du fått på PM ?

Hur går det med krämen du skulle beställa och skicka på analys?
Citera
2019-10-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men du sa ju nyss att du inte tänkte släppa nån lista förrän, eller om, skatteverket hade inlett sin granskning? Du har ju själv efterlyst fakta i den här tråden? Jag ringde kronofogden för att kolla vad det var för anmärkning på hennes bolag, men själv vill du inte skriva ut din lista som du fått på PM?

Det är ju dessutom offentliga uppgifter.
Citera
2019-10-09, 12:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det är ju dessutom offentliga uppgifter.

Ja..Jag tror inte han har nån hemlig lista på PM och jag tror inte han kommer beställa nån kräm och skicka på analys som han har sagt. Det enda han gör är skapar trådsanningar...
Citera
2019-10-09, 12:52
Medlem
Troians avatar
Kan Löwengrip komma sälja sitt stora hus inom några månader? Motivering: ”Vi kände att vi inte behövde bo så stort...”. Ersätts med en tio miljoners-kåk i Enskede, Täby eller Lidingö. Eller en 100 kvm-lägenhet på Lidingö eller Östermalm.
Citera
2019-10-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan Löwengrip komma sälja sitt stora hus inom några månader? Motivering: ”Vi kände att vi inte behövde bo så stort...”. Ersätts med en tio miljoners-kåk i Enskede, Täby eller Lidingö. Eller en 100 kvm-lägenhet på Lidingö eller Östermalm.
Det svåra är ju att få lånet, det är ju inte så svårt att betala räntan nu när den är så låg. Så om hon säljer huset vet vi att det är riktigt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in