2019-10-23, 23:00
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loajsa
Menar du att Bella ska åka till Gambia igen?

Det var i Kenya hon var tillsammans med Erik.
Citera
2019-10-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drink2drinks
Det senaste är ju att hon ljugit om antalet följare. Eller personer som läser bloggen.
Hon skrev att hon hade 1,5 miljoner läsare. Det var bloggbevakning som kom på att det inte stämde.
Även om nu alla fattade att det inte stämde. Men när nyheten kom ut igår så ändrade Blondinbella i profilen på Instagram.
Så nu är texten borta angående 1,5 miljoner unika läsare. Den försvann direkt.
Så jag antar att hon ljugit om antalet unika läsare.
Självfallet kan hon inte ha så många läsare. Inte ens Aftonbladet har så många läsare.
Ok men hur kan det användas för att tvätta pengar?
Citera
2019-10-23, 23:11
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Inte göra affärer med någon av de bägge inblandade och granska kritiskt eventuella erbjudanden.
Nej
Dom som har intressen får bläddra tillbaka, det står explicit
Skrev kontanter, orkar inte repetera
Citera
2019-10-24, 00:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Han har tjatat om pengatvätt hela tiden men jag fattar fortfarande inte hur han menar att det skulle fungera.

Om det är hajens investerares pengar så var ju de rena från början. Kanske menar han att hajen snodde pengarna och sedan låtsades att de var borta? Ok, då finns pengar att tvätta. Men hur går tvättandet till? Någon som fattat? Svara inte ”svarta helikoptrar i uganda”.

Du är pä Flashback!

Nivån här är så låg på endel skribenter att de inte kan analysera fakta utan ser tydliga mönster som inte finns! Typ:

Hajen sjabblar bort 30 miljoner på dåliga affärer med finansiella instrument! (Sant).

Blondinbella köper en "30 miljonersvilla" (sant).

Av dessa två helt sanna fakta så är det en hel del hillbillys som dear de mest häpnadsväckande slutsatser! Nämligen: Pengarna Hajen är skyldig sina klienter gick till att Betala Blondinbellas villa!

Ni som tror det, sök hjälp!

Och vad skulle Hajen ha fått ut av den affären utöver att han gick i personlig KK?
Citera
2019-10-24, 00:51
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du är pä Flashback!
Nivån här är så låg på endel skribenter att de inte kan analysera fakta utan ser tydliga mönster som inte finns! Typ:
Hajen sjabblar bort 30 miljoner på dåliga affärer med finansiella instrument! (Sant).
Blondinbella köper en "30 miljonersvilla" (sant).
Av dessa två helt sanna fakta så är det en hel del hillbillys som dear de mest häpnadsväckande slutsatser! Nämligen: Pengarna Hajen är skyldig sina klienter gick till att Betala Blondinbellas villa!
Ni som tror det, sök hjälp!
Och vad skulle Hajen ha fått ut av den affären utöver att han gick i personlig KK?
Nej vill man veta så får man bläddra tillbaka i tråden och klicka på videon där Isabella berättar
Fråga inte mig om länken du bleka och lata skäp-stolle
Jag angav tidangivelserna nogranna så det tar inte så lång stund
Köp av villa nämns inte men hel del om Isabellas roll och hur pengarna användes nämns
Senast redigerad av qutm 2019-10-24 kl. 01:03.
Citera
2019-10-24, 01:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Nej vill man veta så får man bläddra tillbaka i tråden och klicka på videon där Isabella berättar lite om vad som hände med pengarna (fråga inte om länk )
Jag angav tidangivelserna nogranna så det tar inte så lång stund
Köp av villa nämns inte men hel del om Isabellas roll och hur pengarna användes nämns

Står naturligtvis inget om vad de 30 miljonerna Hajen är skyldig använts till för de pengarna är bortspekulerade! Kolla upp fakta! Det står svart på vitt! Blondinbella fick inte en spänn av de bortspekulerade 30 miljonerna! Källor finns i tråden!
Citera
2019-10-24, 01:04
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Står naturligtvis inget om vad de 30 miljonerna Hajen är skyldig använts till för de pengarna är bortspekulerade! Kolla upp fakta! Det står svart på vitt! Blondinbella fick inte en spänn av de bortspekulerade 30 miljonerna! Källor finns i tråden!
Vill man veta så får man bläddra tillbaka i tråden och klicka på videon där Isabella berättar
Senast redigerad av qutm 2019-10-24 kl. 01:11.
Citera
2019-10-24, 01:14
Medlem
qutms avatar
För övrigt så har jag skrivit ett 10-tal gånger att skvallret om dom nya bostadsförhållandena gäller Isabella och Pingis gemensamt
Det skulle om skvallret stämmer ligga i sakens natur att Isabella och Pingis inte informerar sin blogg-arme eller andra om omständigheterna bakom den förändringen
Eventuellt så har Isabella och Pingis bara börjat ana vartåt det i så fall pekar
OM skvallret stämmer så kommer antalet bloggare i blogg-armen att fortsätta minska i takt med att bloggarna gör en check och ber om kontant ersättning och upphöra helt om några veckor
Senast redigerad av qutm 2019-10-24 kl. 01:30.
Citera
2019-10-24, 07:05
Medlem
Oj, då, här har det hänt saker.

Jag har skrivit det flera gånger och jag börjar mer och mer tro på det, Blondinbellas "ekonomiska kris" kanske inte finns alls utan bara är ett sätt att komma ur olika projekt som till exempel NYC-satstningen eller ett villaägande.

Nu hade ju vilken normal person som helst bara meddelat sina beslut, till exempel skrivit att "Jag har bestämt mig för att blåsa av USA-satsningen, den verkar trots allt för riskfylld och jag vill vara mer tillsammans med min partner" eller "Nu säljer jag huset, jag vill bli sambo". Hade det handlat om i princip vem som helst annan än Blondinbella hade en situation som den hon nu målar upp berott på ekonomiskt trassel och inget annat.

Men här har vi ju om man frågar mig att göra med en psykiskt instabil människa som drivs av infall för stunden och älskar dramatik kring sig själv. Dessutom är det faktiskt kris i ett avseende - hon har kört sitt personliga varumärke i botten och om hon tänker sig att ha en blogg och andra sociala medier i framtiden också, då vill hon försöka reparera det (vilket jag är övertygad om inte går, hon har gjort bort sig för mycket helt enkelt) genom att öka trafiken.

Ja, herregud. Jag var inne och kikade på Griplööv och där är de ju övertygade om att det handlar om tvätt av svarta pengar! Det är inget fel på fantasin hos folk, i alla fall!

Nåja, time will tell. Jag tror som sagt mer och mer att hon vill skapa dramatik och eventuellt sopa under mattan att hon sålt sig själv för bland annat fina semestervillor i Frankrike.
Citera
2019-10-24, 09:12
Medlem
Hon vill överdramatisera sin situation till max, oavsett om det hänger ihop med fakta från tidigare händelser. Hon tror sig även besitta en helgongloria och ett martyrskap.

Hon är nästan som en feminin Zlatan. Zlatan behärskade fotboll men ingen tar honom på allvar med resten av hans liv (klädkollektion, parfymindustri, USA-karriär och åsikter om landslaget samt damcyklar).

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gör sig Isabella bäst som Blondinbella, Hela konceptet Löwengrip är som Zlatans A-Z. Ingen tar henne på allvar som vuxen, hon är som en amerikansk barnskådespelare som förgäves försöker utsträcka karriären ytterligare ett år, och ett till...

Viljan till framgång finns men inte talangen.
Citera
2019-10-24, 09:50
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Hon vill överdramatisera sin situation till max, oavsett om det hänger ihop med fakta från tidigare händelser. Hon tror sig även besitta en helgongloria och ett martyrskap.

Hon är nästan som en feminin Zlatan. Zlatan behärskade fotboll men ingen tar honom på allvar med resten av hans liv (klädkollektion, parfymindustri, USA-karriär och åsikter om landslaget samt damcyklar).

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gör sig Isabella bäst som Blondinbella, Hela konceptet Löwengrip är som Zlatans A-Z. Ingen tar henne på allvar som vuxen, hon är som en amerikansk barnskådespelare som förgäves försöker utsträcka karriären ytterligare ett år, och ett till...

Viljan till framgång finns men inte talangen.

Det är precis det här jag har varit inne på hela tiden. Hon är som Björn Borg, eller varför inte Zlatan. Bra på sin grundkompetens men har gett sig ut på för djupa vatten där hon inte bottnar.
Citera
2019-10-24, 10:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Ni som går i taket av eller rent av tror på det Griplööv skriver, ni vet väl att det är satir? Vet ni vad satir är? Kolla upp det annars!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in