Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-28, 23:33
  #1
Medlem
Vitulvs avatar
Gillar du rollspel eller? Är du bög eller?

Tjena!

I det här forumet så diskuteras det mest datorspel så jag tänkte bara höra efter om det finns några andra än mig på FB som håller på med den ultimata nördhobbyn - rollspel?

Är det värt att dra igång sådana diskussioner eller blir jag bara fetdissad?

Själv är jag sedan många år helsåld på rollspel och brukar oftast diskutera det på www.rollspel.nu, men det är ju alltid kul att snacka med nya människor.

Favoritspelen är för övrigt Drakar och Demoner 6, Mutant: Undergångens Arvtagare och Dungeons & Dragons 3.5.

Som sagt, jag hoppas att jag inte är OT.

- Vulf
Citera
2005-01-28, 23:37
  #2
Medlem
Marulks avatar
Jag kommer ihåg att jag spelade lite när jag var 12 år, mutant tror jag det hette.

Rätt spännande tärningar och dessutom snygga tennfigurer man kunde måla.

Kanske borde ta upp det igen.
Citera
2005-01-28, 23:38
  #3
Medlem
Jag körde lite Mutant och KULT med några kompisar tidigare, men vi körde med lite egna historier och instick av regler och det spårade oftast ur ibland efter några timmar.
Citera
2005-01-28, 23:41
  #4
Medlem
L.Skugges avatar
Jag håller på att konstruera ett rollspel just nu. Det ska heta "Stureplan" och går ut på att bli framgångsrik bland tjejerna.
Vad tror ni, finns det något intresse för ett sånt spel?
Citera
2005-01-28, 23:56
  #5
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Jag hittade Mutant igår när jag rensade en garderob. Riktig nostalgi att kolla igenom dom små häftena med regler och scenarion som följde med originalkartongen. Det låg till och med kvar några av bladen man gjorde sin karaktär på.
Körde en hel del D&D och Mutant när det begav sig ca -86.

Hur det skulle vara nu vet jag inte, men fantasifull som jag är skulle det säkert vara underhållande.
Citera
2005-01-29, 00:01
  #6
Medlem
Auditors avatar
mm.m.. rollspel.. började med drakar å demoner.. men sagan om ringen va intressantare..

här även Buck Rogers.. vilket va skojjs..
massa expansioner å upplagor av drakar å demoner..
star wars (geniala regler i det mina vänner)
NeoViking :-p

ett av de roligare rollspelen va klart Kalle kula (Call off Chuthulu) dock.
Citera
2005-01-29, 00:16
  #7
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
mm.m.. rollspel.. började med drakar å demoner.. men sagan om ringen va intressantare..

Fanns det inte ett tillägg till Sagan om Ringen som hette Marsklandet eller liknande? Eller var det till D&D?

Minnet sviker..
Citera
2005-01-29, 00:16
  #8
Medlem
Jo visst var rollspel något man höll på med förr om åren. Mutant, Star Wars och Drakar och Demoner blev det mest. Nu är det bara dator-rollspel som blir spelade.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Fanns det inte ett tillägg till Sagan om Ringen som hette Marsklandet eller liknande?

Jag tror det var till Drakar och Demoner.
Citera
2005-01-29, 00:19
  #9
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohman
Jag tror det var till Drakar och Demoner.

Du har rätt, lite googlande så blev svaret D&D.

Citera
2005-01-29, 01:46
  #10
Medlem
bnks avatar
Jag och några polare körde stenhårt med MERP (dock med rolemaster regler) i 10-12 år. Har inte spelat på över ett år nu dock.
Citera
2005-01-29, 02:03
  #11
Medlem
beos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Jag håller på att konstruera ett rollspel just nu. Det ska heta "Stureplan" och går ut på att bli framgångsrik bland tjejerna.
Vad tror ni, finns det något intresse för ett sånt spel?

Är inte den världen väldigt långt från vad en rollspelare helst drömmer sig bort till?

Förutsatt att ovanstående antagande är fel och medeltids/vampyr/fantasy-dyrkarna egentligen är värsta garderobs-wannabe-stekarna - skulle inte klyftan mellan den spelade världen och den riktiga Stureplan runt hörnet bliva pinsamt uppenbar och punktera hela verklighetsflykten på ett synnerligen nesligt sätt?
Citera
2005-01-30, 01:12
  #12
Medlem
jag spelar för mycket rollspel

det jag spelar är
allt med WoW, mage, werewolf, vampire
Drakar och demoner 95
provade även animega nu i helgen.
lite viking har det blivit
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback