Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-12, 15:47
  #1
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Gick precis förbi tunnelbanestationen på Hägerstensåsen. Polisen verkade spärra av och jag såg ett gäng polisbilar samt helikopter. Någon som vet vad som hänt?
Citera
2012-02-12, 16:19
  #2
Medlem
Jag kom körandes från Hökmossen in i rondellen mot Sparbanksvägen och där kom en grå peugeot i full spätta, trots att jag var inne i rondellen så körde han i full fart så jag tvingades stanna, strax därefter kommer en polisbil som följer efter utan sirener. Möter senare en polisbil som sen kör in mot Hägerstensåsens tunnelbana och därefterk kommer även en helikopter. Står inget på DN/SVD/Polisen.se om vad som hänt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Gick precis förbi tunnelbanestationen på Hägerstensåsen. Polisen verkade spärra av och jag såg ett gäng polisbilar samt helikopter. Någon som vet vad som hänt?
Citera
2012-02-12, 16:41
  #3
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonia
Jag kom körandes från Hökmossen in i rondellen mot Sparbanksvägen och där kom en grå peugeot i full spätta, trots att jag var inne i rondellen så körde han i full fart så jag tvingades stanna, strax därefter kommer en polisbil som följer efter utan sirener. Möter senare en polisbil som sen kör in mot Hägerstensåsens tunnelbana och därefterk kommer även en helikopter. Står inget på DN/SVD/Polisen.se om vad som hänt heller.

Vet inte vad man ska tro riktigt. Har sett en del fjuniga små-kobror i området tidigare.. Området är fortfarande avspärrat.
Citera
2012-02-12, 16:45
  #4
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Vet inte vad man ska tro riktigt. Har sett en del fjuniga små-kobror i området tidigare.. Området är fortfarande avspärrat.

Göm kakfaten, hägerstensbor!

//Brute
Citera
2012-02-12, 17:04
  #5
Medlem
arteks avatar
Två tjuvar tjuvar drog från bensinnotan i Södertälje i eftermiddags och polisen följde efter.

Jakten slutade vid Hägerstensåsens tunnelbanestation i södra Stockholm vid 16-tiden. En kvinna och man fortsatte då flykten till fots.

– Vi kunde gripa dem till slut. Det var ganska odramatiskt. När vi kom tillbaka till bilen anträffade vi någon form av granat.

AB
Citera
2012-02-12, 17:06
  #6
Medlem
Plasticsmiless avatar
Nu är ju jag sämst på att förklara men stora motorvägen in mot sthlm,sen området där man svänger mot fruängen,
stötte på 4-5 polisbilar.
På mötande trafiks sida hade det varit en kedjekrock 4 bilar,men på min sida av vägen jagade polisen en bil som körde jävligt snabbt sen kom det ett antal polisbilar efter.

Nånting är det ju som har hänt.
Citera
2012-02-12, 17:59
  #7
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Nu är ju jag sämst på att förklara men stora motorvägen in mot sthlm,sen området där man svänger mot fruängen,
stötte på 4-5 polisbilar.
På mötande trafiks sida hade det varit en kedjekrock 4 bilar,men på min sida av vägen jagade polisen en bil som körde jävligt snabbt sen kom det ett antal polisbilar efter.

Nånting är det ju som har hänt.


Enligt Polisen är den gripne känd sedan tidigare..är man förvånad när de kommer söder om stan..
Citera
2012-02-12, 18:08
  #8
Medlem
Som nån skrev tidigare så var det bensintjuvar som hade dumpat bilen vid tunnelbanan. De hade visst lämnat en granat efter sig i bilen.

Edit: http://www.dn.se/sthlm/granat-funnen-i-flyktbil
__________________
Senast redigerad av Chunky Salsa 2012-02-12 kl. 18:13.
Citera
2012-02-12, 19:24
  #9
Medlem
think2acts avatar
Polispådrag Gärningsman gripen / Hägerstensåsen kopplat till RONNA !!!

en personbil som smet från polisen och hade granat i bilen kunde gripas i hägersten / info alla ???



http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.15...granat-i-bilen
Citera
2012-02-12, 19:28
  #10
Medlem
Plasticsmiless avatar
Det måste ha varit dendär silvriga bilen som körde förbi satans snabbt idag. runt 16 tiden.polisen kom strax efter.Har för mig att det var en Audi a6,nyare modell.

Jävla massa poliser som vistades idag iaf.
Citera
2012-02-12, 19:44
  #11
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Det måste ha varit dendär silvriga bilen som körde förbi satans snabbt idag. runt 16 tiden.polisen kom strax efter.Har för mig att det var en Audi a6,nyare modell.

Jävla massa poliser som vistades idag iaf.

stämmer säkert, kanske nån rs modell med 450 hp,, ingen info om vem det kan va?, min du inte reg nr ?
Citera
2012-02-12, 19:46
  #12
Medlem
Hoylers avatar
visste man att han hade en granat i bilen eller påträffades den efter? om så, vad jagades han för från början?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback