• 1
  • 2
2012-02-16, 12:53
Medlem
Kongo_89s avatar
tjo drog på lite absolut torr innan jag skulle gå och lägga mig enligt anvisning för första gången. dock vart de inget "duttande" från min sida utan jag rollade på likt vanlig roll on....konsekvenserna är en otrolig sveda och rodnad under armarna som fortfarande sitter i nu dagen efter.

någon som vet hur jag ska brottas med detta? har försökt dutta med handukar med varmt vatten. har lindrat lite men inte helt.

jag vet att jag skulle ta på preparatet efter jag var torr osv i armhålorna...vilket jag tyckte jag va, tyckte jag... tror jag helt enkelt bara drog på en allt för kraftig dos :P

nåväl, någon som har erfarenhet av plågsam sveda efter absolut torr?

MVH Kongo
Citera
2012-02-16, 12:56
Medlem
tzjs avatar
Testade det för några år sedan, och det sved så in i helvete.
Tänk på att armhålan skall vara just "absolut torr" innan du applicerar det jävulska medlet. Det reagerar med vatten, så är du inte fullständigt torr så svider det sju resor jävligare.

För bästa effekt: sup dig full, applicera medlet och gå och lägg dig. Då däckar du förbi smärtan, och du behöver inte använda deo på en månad.
Citera
2012-02-16, 12:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Testade det för några år sedan, och det sved så in i helvete.
Tänk på att armhålan skall vara just "absolut torr" innan du applicerar det jävulska medlet. Det reagerar med vatten, så är du inte fullständigt torr så svider det sju resor jävligare.För bästa effekt: sup dig full, applicera medlet och gå och lägg dig. Då däckar du förbi smärtan, och du behöver inte använda deo på en månad.
Det är så alltså? Provade medlet för några år sedan och tänkte att det bara var bättre om armhålorna var lite fuktiga efter man duschat. Då skulle medlet "sprida" sig bättre trodde jag. Kan ju säga att det nåt så in i helsike. För att sedan klia något djävulskt i några timmar..
Citera
2012-02-16, 13:03
Medlem
tzjs avatar
Jag formulerade mig lite fel, det reagerar med fukt i alla former. Inte bara vatten.

Det bästa är att använda medlet innan läggdags, då man i regel svettas mindre. Tar man på medlet och börjar svettas så blir det otrevligt.
Citera
2012-02-22, 16:32
Medlem
En annan grej ni bör tänka på (om ni inte läst bifogad folder)
är att ni inte ska ha rakat er under armarna på 24 h, tror jag att det är, för då
svider det som inihelvete.

Det råkade jag testa efter att ha tänkt "men hur illa kan det vara egentligen?" jag fick
svaret ganska så snabbt kan jag säga.
Citera
2012-02-22, 17:34
HAHAHA kommer ihåg när jag precis rakat mig, nyduschad och drar på absolut torr.. fick panik och tokspolade med iskallt vatten ett bra tag
Citera
2012-02-22, 20:26
Medlem
Napoleons avatar
Hur länge sitter effekten i från absolut torr?
Citera
2012-02-22, 21:37
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Jag har också kört med Absolut Torr ett tag, mer spontant dock.

Jag har duschat noga som satan under armarna och sedan ta en (sambons/frugans förslagsvis) hårfön och kör någon minut tills du är helt torr. Sen lägger du dig i en av "absolut torr"-ställningarna i sängen.

1. Lägg dig på mage med huvudet och händerna på kudden så du bildar en fyrkant (fast snevänd) med händerna. Alltså så armhålorna är fria.

2. Lägg dig i "bli-avsugen-posen" dvs att du lägger dig på rygg med ca två till tre kuddar under huvudet och händerna under huvudet.

Försök att ligga så hela natten så du inte blir varm i armhålorna. Och på morgonen så duschar du av dig noggrant.

För mig sitter effekten i ca 10-11 dagar kanske.

Lycka till lökiga vänner!
Citera
2012-06-30, 00:45
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chlossen
En annan grej ni bör tänka på (om ni inte läst bifogad folder)
är att ni inte ska ha rakat er under armarna på 24 h, tror jag att det är, för då
svider det som inihelvete.

Det råkade jag testa efter att ha tänkt "men hur illa kan det vara egentligen?" jag fick
svaret ganska så snabbt kan jag säga.

HOOOOOOOOOOOOORA.

Sitter och håller på att avlida, rakade armarna precis innan. Helvete vad jävla ont det gör, någon som vet hur jag kan lösa detta?

Har svidit i över 2 timmar!
Citera
2012-06-30, 11:47
Medlem
Det är aluminiumklorid som reagerar med vatten och bildar saltsyra! Jätteskönt.
Citera
2012-06-30, 12:35
Medlem
FloydPs avatar
Gör rent armhålorna innan och torka ordentligt. Smörj sedan in dem med Absolut Torr och låt verka under natten. Skölj av.

Det har funkat för mig. Visst kliar det lite till en början men det går ju över.
Citera
2013-06-19, 16:41
Medlem
Köpte en flaska Absolut Torr idag! Ska bli spännande att testa Jag har något galen handsvett så hoppas det löser mitt problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in