• 1
  • 2
2012-02-16, 14:13
Medlem
BuddhaBasses avatar
Sitter o kollar på Får vi följa med och beundrar relationen Filip och Fredrik har. Dom är själsfränder på ett sätt som aldrig "skådats" förut. - Fyller upp varandras meningar, och leder alltid (hand i hand) situationer vidare till en nivå som man omöjligt uppnår med sina egna närmaste vänner.
- Dom är väl? så jävla intelligenta och pålästa - Vilket för det mesta raderar den sociala förmågan eftersom hjärnan bara har plats med så mycket info...
Min frågeställning lyder:
- Är jag ute och cyklar eller..
- Är det inte en sådan relation man vill ha med sin närmaste vän?
Citera
2012-02-16, 14:18
Medlem
jovhans avatar
Tycker inte deras kemi är något speciellt, har vänner som så länner jag
De är helt enkelt bara två polare som hör vad de tycker är kul och får det filmat.
Särskilt mycket intelligentaren gemene man tycker jag inte att de är heller.
Oerhört kreativa dock!
Gillar filip och fredrik!
Citera
2012-02-16, 14:24
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Ibland så tänker man att Fredrik och Filip är gifta med varann som Simon & Tomas ni vet dom där två inredningsbögarna,gillar också F & F men hatar Simon & Tomas
Citera
2012-02-16, 14:25
Medlem
Boratishs avatar
Tycker Filip och Fredrik var bättre förr. Erik och Mackan är dock riktigt roliga, tycker om deras program mycket.
Citera
2012-02-16, 14:27
Medlem
Sightnesss avatar
Sitta med bra polare och glo på några flöten, grilla kött och svalka sig med ett par bärs, är fan så mycket mer vänskap än dessa speedade pratkvarnar uppvisar i rutan.

Men det är klart, en sönderstressad stockholmare "kräver" kanske en något intensivare stimulans.
Citera
2012-02-16, 14:37
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jovhan
Tycker inte deras kemi är något speciellt, har vänner som så länner jag
De är helt enkelt bara två polare som hör vad de tycker är kul och får det filmat.
Särskilt mycket intelligentaren gemene man tycker jag inte att de är heller.
Oerhört kreativa dock!
Gillar filip och fredrik!
Men har du verkligen den relationen med din närmaste vän? Dom konstant trimmar varandras tankesätt och varenda jävla samta glider (naturligt) in på något nytt. Kreativitet/lättinpassade är ju nästan huvudordet, i deras konstant pågående livsresa. - Har lyssnat på deras podcast ett par gånger senaste veckan, och har kommit fram till at det garanterat inte är "helt enkelt bara två polare som hör vad de tycker är kul och får det filmat" - Utan snarare hittar situationer i situationer.. Om du hajar?
Citera
2012-02-16, 14:41
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBasse
Men har du verkligen den relationen med din närmaste vän? Dom konstant trimmar varandras tankesätt och varenda jävla samta glider (naturligt) in på något nytt. Kreativitet/lättinpassade är ju nästan huvudordet, i deras konstant pågående livsresa. - Har lyssnat på deras podcast ett par gånger senaste veckan, och har kommit fram till at det garanterat inte är "helt enkelt bara två polare som hör vad de tycker är kul och får det filmat" - Utan snarare hittar situationer i situationer.. Om du hajar?

JOVISST, men samtidigt, vem vet vad som händer efter sändningen? Finns det någonting utöver deras egna produktioner som stödjer din teori?
Citera
2012-02-16, 14:41
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Ibland så tänker man att Fredrik och Filip är gifta med varann som Simon & Tomas ni vet dom där två inredningsbögarna,gillar också F & F men hatar Simon & Tomas
Joomän som du (nästan) säger: Simon och Thomas relation är lika tight som huvudrubrikens, men ändå inte lika "givande". F&F som jag nämnde tidigare "trimmar" konstant varandras tankegångar, med argument som skulle ta oss "normala" en timme + en joint att uppnå!
...
Se det sist nämnda som en smula ironiskt
Citera
2012-02-16, 14:43
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
JOVISST, men samtidigt, vem vet vad som händer efter sändningen? Finns det någonting utöver deras egna produktioner som stödjer din teori?
Men en sådan "kemi" går ju knappast att sätta ON eller OFF så fort kameramannen säger till.. elle?
Citera
2012-02-16, 14:47
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boratish
Tycker Filip och Fredrik var bättre förr. Erik och Mackan är dock riktigt roliga, tycker om deras program mycket.
Men då har du inte sett [b]Får vi följa med,[/B eftersom man tidigare lockades av deras upptåg, då deras relation va något vi "inte sett tidigare" (och som du nu tycker är uttjatat?). Erik och Mackan är den relation som närmast går att jämföra med. - Bra feedback
Citera
2012-02-16, 14:49
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Men en sådan "kemi" går ju knappast att sätta ON eller OFF så fort kameramannen säger till.. elle?

Det finns en chans till det (t.ex. skådespel), det vill säga att vi kan icke utesluta att det rör sig om fejkad "kemi".

Därav så faller din teori. I alla fall till du hittat ytterliggare källor som stödjer ditt påstående.
Citera
2012-02-16, 14:52
Medlem
O-Kay-Las avatar
Citat:
- Är det inte en sådan relation man vill ha med sin närmaste vän?

Jag har två polare som jag har´en sådan relation med. Det är imo vad som innebär att vara "bästisar". En av dem är mer eller mindre som en bror för mig dessutom i att vi alltid bråkar och har oss men förblir alltid vänner. Jag anser mig själv vara otroligt lyckligt lottad på den fronten och alla förtjänar vänskapsrelationer av den kalibern.
Senast redigerad av O-Kay-La 2012-02-16 kl. 14:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in