• 1
  • 2
2012-02-18, 20:01
Medlem
Bajskatts avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14393673.ab
Fr dom som inte vill klicka in p aftonbladet (lite synd fr i videon s fr man hela radiokommentaren)

Svt ,fri televiion och radio

Nja bara alla tittar p melodifestivalen och nynnar med p nn jvla hjrndd slagdnga s r allt bra !

Fyfan va arg jag blir p snt hr, varfr censurerar man bort ett sdant uttalande ?
Nu har jag ifs redan genomskdat en s.k demokratin och yttrandefriheten.

Men nr man tnker efter s kanske dom biter sig i svansen, sna hr nyheter fr kanske folket att vakna upp ?

Vad tror ni ? Tankar och ideer runt det hr , diskutera
Senast redigerad av impieteer 2012-02-19 kl. 19:09. Anledning: 1.02 Det r inte tilltet att klistra in en hel artikel
Citera
2012-02-18, 20:34
Medlem
IshethZenunims avatar
SR skall vara neutral och politiskt obunden. Det r den inte, utan det spys ut vnsterpropagande i princip alla program (jag har skrivit om det hr: https://www.flashback.org/sp35581048). De knde vl att den hr gngen s gick det fr lngt.
Citera
2012-02-18, 20:56
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
SR skall vara neutral och politiskt obunden. Det r den inte, utan det spys ut vnsterpropagande i princip alla program (jag har skrivit om det hr: https://www.flashback.org/sp35581048). De knde vl att den hr gngen s gick det fr lngt.

Hur r det vnsterpropaganda att sga att gamla mnniskor ska ha rtt att njuta av sin sista tid i livet fullt ut? Avskyr bde SVT och SR, riktig rvhlsmedia.
Citera
2012-02-18, 21:11
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Hur r det vnsterpropaganda att sga att gamla mnniskor ska ha rtt att njuta av sin sista tid i livet fullt ut? Avskyr bde SVT och SR, riktig rvhlsmedia.
Som sagt, programledare i statlig media skall vara opartiska. Duger det inte s fr de sga upp sig, ser inget konstigt i det. Men jag antar att du skulle tycka att det var helt okej med en programledare som i varje program bara hyllar Reinfeldt och allt regeringen gr?
Citera
2012-02-18, 21:18
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Som sagt, programledare i statlig media skall vara opartiska. Duger det inte s fr de sga upp sig, ser inget konstigt i det. Men jag antar att du skulle tycka att det var helt okej med en programledare som i varje program bara hyllar Reinfeldt och allt regeringen gr?

Verkligen inte, men det han gjorde var inte ett politiskt stllningstagande. Han sa bara att han tycker att gamla mnniskor ska f leva livet och sen att det r vran stadsminister som inte kan tnka ordentligt och har lagt fram ett frlag som gr emot det r inte viktigt i sammanhanget. Det r ju bara dumt att censurera sjlvklarheter.

Tycker att det r dumt att censurera verhuvudtaget men du frstr nog hur jag menar.
Citera
2012-02-18, 21:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Verkligen inte, men det han gjorde var inte ett politiskt stllningstagande. Han sa bara att han tycker att gamla mnniskor ska f leva livet och sen att det r vran stadsminister som inte kan tnka ordentligt och har lagt fram ett frlag som gr emot det r inte viktigt i sammanhanget. Det r ju bara dumt att censurera sjlvklarheter.

Tycker att det r dumt att censurera verhuvudtaget men du frstr nog hur jag menar.
men sakta ner lite nu. det R ett politiskt stllningstagande nr man har sikter om hur en regering bedriver sin politik. frstr du nu varfr det gr stick i stv med SR's policy?
programledarna fr inte gra detta, period.

att kalla detta censur r ganska ljligt, d folk i SR (som inte r programledare) faktiskt fr tycka till om bda det ena och det andra. hur fan skulle det se ut om programledarna i varje fall skulle ha en egen (politisk)agenda? just drfr krver man av dessa att de r opartiska, tminstone nr de snder via SR, oavsett att alla vet om att wolter r sinnesrubbad kommunist p sin "fritid".

sen vad du tycker r en sjlvklarhet tycker inte ngon annan. tnk p det.

och fr att ytterligare tuffa p, regeringen har vl inte sagt att vi SKA jobba till 75, utan det handlar om att de som VILL, ska KUNNA jobba tills de r 75, r det inte s hela den hr missuppfittningen har gtt till?
Senast redigerad av brutefish 2012-02-18 kl. 21:29.
Citera
2012-02-18, 21:36
Medlem
Vilsens avatar
Nr man som SR har de facto monopol p pratradio och driver den hr linjen att programledare inte fr uttrycka egna sikter s blir ju hela radiomediet helt uddlst och ointressant.
Ska man ha det s hr mste man ju kompensera det med att skapa en mjlighet fr fristende kanaler att gra denna typen av program vilket r omjligt idag pga alla licenskostnader och avgifter som man behver fr att finansiera en kommersiell radiokanal.

Istllet s blir det bara en massa skrpiga musikkanaler som spelar skivbolagens top-10 eller ideell nrradio som inte har rd att betala fr att ha en Sven Wolter anstlld.
Citera
2012-02-18, 21:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Denna lilla 'skandal' visar hur neutraliteten, det illusoriskt objektiva, i public service faktiskt r en allvarlig censur som hindrar mnniskor frn att uttrycka sig.
Citera
2012-02-18, 22:37
Medlem
Jag frstr inte problemet? Programledaren ska vara opartisk; Wollter som programledare spydde ut vnsterpropaganda. Inte okej helt enkelt.
Citera
2012-02-18, 23:21
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Nr man som SR har de facto monopol p pratradio och driver den hr linjen att programledare inte fr uttrycka egna sikter s blir ju hela radiomediet helt uddlst och ointressant.
Ska man ha det s hr mste man ju kompensera det med att skapa en mjlighet fr fristende kanaler att gra denna typen av program vilket r omjligt idag pga alla licenskostnader och avgifter som man behver fr att finansiera en kommersiell radiokanal.

Istllet s blir det bara en massa skrpiga musikkanaler som spelar skivbolagens top-10 eller ideell nrradio som inte har rd att betala fr att ha en Sven Wolter anstlld.
r du alldeles korkad, eller? Programledare mste vara opartiska, men programgster och krnikrer fr vara hur politiska som helst, det r drfr man varenda dag, flera gnger om dagen till och med, matas med hyllningar av facket, lnga utlggningar om hur bra det r med feminism, att Thatcher var fascist, att Alliansen bara bryr sig om "rika" mnniskor, hur invandrare systematiskt frtrycks osv.
Citera
2012-02-19, 02:12
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
r du alldeles korkad, eller? Programledare mste vara opartiska, men programgster och krnikrer fr vara hur politiska som helst, det r drfr man varenda dag, flera gnger om dagen till och med, matas med hyllningar av facket, lnga utlggningar om hur bra det r med feminism, att Thatcher var fascist, att Alliansen bara bryr sig om "rika" mnniskor, hur invandrare systematiskt frtrycks osv.

Du lste uppenbarligen inte mitt inlgg.
Man kan faktiskt ha radio utan opartiska programledare, kolla i USA t.ex.
Citera
2012-02-19, 02:25
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Du lste uppenbarligen inte mitt inlgg.
Man kan faktiskt ha radio utan opartiska programledare, kolla i USA t.ex.
Men ditt jvla stolpskott, vi snackar statlig radio nu, ngot som verhuvudtaget inte finns i USA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in