2004-11-14, 19:53
Medlem
lste i en annan trd att det r lite folk hr p forumet som fljer denna eminenta tv-serie. tnkte jag skulle hra vad ni har fr teorier, om man kollar p andra forum p ntet s finns det ju hur mkt spekulationer som helst, och det r vl lite det som r tjusningen med serien, att frska lista ut vart den r p vg.

Fr er som inte har sett serien, s handlar det om ett passagerarflygplan som kraschar p en ngonstans i stilla havet. ett 40-tal personer verlever kraschen men serien fljer bara ett dussintal huvudkaraktrer. serien har hittills varit s att varje avsnitt har koncentrerats p en av dessa huvudkaraktrer, och visat flashbacks frn dennes liv innan han/hon hamnade p n. det ligger lite mystik ver serien och man sitter oftast med mer frgor n svar. pminner lite grann om twin peaks, kanske inte fullt s skruvade karaktrer, men den har lite av knslan att allt inte r vad det verkar.

serien r inne p sin frsta ssong, och visas just nu p ABC i usa. det gr dock sjlvklart att ladda ner frn ntet

Jag har inte bestmt mig fr en teori n. Men jag tror dock att det finns en anledning till att alla huvudkaraktrerna r p n. Av deras flashbacks att dma s verkar det ju som att samtliga av dem har ngot slags problem eller synd bakom sig, ngonting som dom behver komma till rtta med, och att man lngre fram i serien kommer att se ngon slags gemensam nmnare som binder dom samman. jag lutar nog t att det r nt vernaturligt fenomen snarare n ngon slags regeringkonspiration eller expriment.

vad tror ni? r det ngon av er som tror sig sitta inne med svaren?
Citera
2004-11-15, 21:49
Bannlyst
Lost r en av mina favoritserier ocks, och jag har nog ingen bttre frklaring n din nnu. Fr se i nsta epsiod.
Citera
2004-11-17, 22:14
Medlem
tror nog att det lutar mer t just experiment eller dylikt...
vore riktigt spnnande om den franska kvinnan dyker upp alldeles levande. o elkllan som cpt.falafel har gett sig ut fr att hitta. monstren d?

va e de fr forum som du pratar om?
Citera
2004-11-17, 23:19
Medlem
Strifes avatar
Hller med om att Lost r en vldigt bra serie. Pilotavsnittet gjorde att man var tvungen att tanka resterande avsnitt och strcktitta igenom dem. Har dock nnu inte ngon teori om vad som frsiggr p n. I skrivande stund har det bara visats tta avsnitt (nionde visas ju i Amerika i natt). Kanaljen som vlter trd som tndstickor har inte visat sig s mycket i senaste avsnitten s man har inte kunnat utveckla sina teorier ordentligt. Kanske en blandning av Battleroyal, Flugornas herre och The Cube? Som jag fr vrigt rekommenderar fr dem som inte sett de filmerna.

Trffade inte Mr Locke den dr kanaljen nr han jagade gris, isf varfr dog han inte? Jag menar whats up with that?
Citera
2004-11-18, 03:37
Medlem
Forumen jag snackar om r lost-forumet p abc's lost-sida. sen finns det massa andra som heter typ getlost.com eller nt snt..

Jag tror inte monstret r ett riktigt monster, ingen skrckdla eller s. Jag tror att den r olika saker fr olika personer. T ex piloten var rdd och ville bort frn n, han blev uppkkad. Locke trivs bra p n nr han kan g och jaga, honom gjorde inte monstret ngonting med.. tror att det finns ngon koppling mellan personens sinnesstmmning och hur monstret tar form.

Nr det gller the cube s r ju den ocks riktigt bra. Lite samma stuk ver den. folk som av oknd anledning slngs ihop. fast dr r det ju rtt tydligt att det r ett expriment. synd att tvan inte var lika bra..
Citera
2004-11-18, 20:23
Bannlyst
Reality-serier i sig r kanon som tex. 24.
Men nr det brjar upprepa sig och det gr mot mer orealistiskt och segt, d brjar man ju fundera.

Hade JAG varit i deras situation s hade jag frst gtt runt hela n, gtt upp p den hgsta toppen --> se ut ver havet och n, scanna hela n efter hyddor eller annat om det bor infdingar.
Men vad gr dom i serien?
Dom whinar en massa bullshit, stjl saker och r inte rliga.
Okej, alla mnniskor r inte rliga men r man i en ndsituation s r dom flesta mnniskor mer n rliga och ivriga till att komma drifrn.
Ingen har ens haft tanken till att bygga en bt p ngot stt, inga spontana ider.
Nr dom vl hrde att det fanns en sndare som snder ngonstans frn n s gr dom inte mer n "ska frska ska efter sndaren genom en triangelmottagare".
D hade man delat in alla mnniskor i grupper, skt igenom hela n. Bit fr bit, tillslut hade man funnit vad man skte efter.
Sedan vad som gller "mysteriska djuren"...dom gr i djungeln utan ens minsta tanke om att det kan dyka upp nr som helst och ut-ver-det s har dom inte gjort ngot vapen om nu djuret skulle dyka upp.
Bara personliga problem som kommer upp hela tiden.

Det var det negativa, nu till det positiva som oftast brukar bli radikalt mycket mindre
Det r bra att man fr en viss bakgrunds info. om alla huvudpersoner, tex. en hitman, en lkare som egentligen inte har ngot liv, en basist som knarkar, en rubbad man som spelar ngot konstigt krigsspel och r beroende av zafari-shit...

Det r vad jag kan komma fram till so far med denna serien. Har inte impat s mycket p mig men nd kan det vara ngot att kolla p.
Citera
2004-11-18, 20:38
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Reality-serier i sig r kanon som tex. 24.

S gott som alla serier r vl reality-serier? Jag menar reality betyder ju verlighet. S gillar du alla serier? Allting r ju relativt verkligt.

Citat:
Har inte impat s mycket p mig men nd kan det vara ngot att kolla p.

Hller med att den r lam nu. Brjan var fanemej bra men nu har den blivit seg och monstret har flyttat till grannn. Man har iaf inte sett/hrt honom p lnge. Hnder det inget spnnade i nsta avsnitt s lgger jag fan av och kolla p skiten.
Citera
2004-11-19, 20:51
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Jag tror alla r dda, nu skall de bara vlja sida Heaven or Hell.
Det r Gud som gr och frustar i skogen.
Citera
2005-01-13, 00:25
Medlem
Dags att denna trd teruppvcks, serien brjar vl snart sndas i Sverige? Jag har tankat hem och sett tio avsnitt nu, ser ca tv om dagen. S hr lngt r jag grymt imponerad, detta kan vara det bsta sen Oz!
Citera
2005-01-13, 09:21
Medlem
yckojs avatar
r det ngn som vet nr den brjar sndas i Sverige?? Och p vilken kanal?
Citera
2005-01-13, 11:58
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Tror att det r nt forskningsexperiment eller s. Time will tell.
Citera
2005-01-13, 12:06
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
r det ngn som vet nr den brjar sndas i Sverige?? Och p vilken kanal?

Kommer att sndas p TV4. Tror att den drar igng inom en mnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in