BUMP !!!
Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
Mannen bakom den siten, fick brallorna neddragna av Mary Eng som vittnade om hans egentliga agenda. Han slog sig också ihop med Al Burke där de båda ställde till med mycket problem för Wikileaks då de började "registrera" journalister som Wikileaks inte hade något att göra med.
En fråga till dig Rickard:
Piratpartiet övergav Assange helt, det blev stora interna slitningar pga agerandet inom detta parti, nu så här 7 år senare kan du ju ge bilden av vad som hände internt, uppenbarligen tjänade många i Rosenbad på att Piratpartiet drogs in i detta. Samma gäller Broström och Wahlström som gick i u-läge helt.
I aug 2010 var det 3 kvinnor inblandade, AA-SW-xx, xx var smart och höll käften och är än idag helt okänd. AA var från början en pengakurir som åkte till Kuba under falska förespegllngar, hon blev utkastad, hennes nästa grej var Ship to Gaza som koordinator där hon och Niklas Svensson rök ihop bara månader innan Assangeärendet var ett faktum. Lika illa ser det nu ut att vara med SW som redan tidigt ansågs vara en groupie, där det nu finns uppgifter om falsk tillvitelse i en tidigare misshandel. Det finns även uppgifter från 2011 om SW av grövre art, som jag valt att ligga lågt med men som nu fått ny bäring iom de nya uppgifterna.
Så vad är chanserna att en omtalad hacker som kommer hit på sitt andra besök, då samtidigt utsätts direkt för 2 kvinnor med denna historik, sen får han "hjälp" på nätet av 2 herrar med lika skumt förflutet. Vad gäller Flashback så har dessa 2 herrar flera olika konton där man spytt galla över Assange.
Backar man bandet ser man hel klart hur vissa koordinerat mediala attacker mot Assange, vi har ju ett paradexempel som Flashback själv avslöjade (#prataomdet som skulle hållas nära Assange).
Ja, Göran Rudling var en konstig karl.
Vad gör han nu ?
Någon som lyckades tanka ner hela webbsidan på Way Back Machine ?
En hel del lustigheter fanns i hans kommunikation.
Bland annat att hans juridiska engelska inte var riktigt så skärpt som han själv verkade
framhäva. En låtsasjurist alltså.
Har för mig att jag mejlat honom på engelska, men hans svar på hans egen
engelska var lite si så där.
Som jag tyckte att han verkade osäker på brittisk rättstradition,
och hur man ska uttrycka sig formellt riktigt på officiell engelska.
Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
I aug 2010 var det 3 kvinnor inblandade, AA-SW-xx, xx var smart och höll käften och är än idag helt okänd. AA var från början en pengakurir som åkte till Kuba under falska förespegllngar, hon blev utkastad, hennes nästa grej var Ship to Gaza som koordinator där hon och Niklas Svensson rök ihop bara månader innan Assangeärendet var ett faktum. Lika illa ser det nu ut att vara med SW som redan tidigt ansågs vara en groupie, där det nu finns uppgifter om falsk tillvitelse i en tidigare misshandel.
Kanske inaktuellt nu, men många västerlänningar som inte reser som vanliga turister till Kuba
betraktas med misstänksamhet. Att de kan vara spioner.
Kuba har liksom ingen egen underrättelsetjänst som kan klura ut vad Anna Ardin hade i kikaren.
Det står tror jag tydligt i inresebestämmelserna för turistvisum att resenären förväntas agera som en turist och inte som tex en journalist eller aktivist.
Det är alltså förbjudet för utlänningar att ägna sig åt politiska aktiviteter inne i Kuba.
Men Anna Ardin är bevisligen helkorkad som inte förstår sådant, hon är ju feminist gubevars...
Ship to Gaza tros vara styrt indirekt från Röda Halvmånen, Red Crescent i Turkiet.
Röda Halvmånen har skakats av förskingringsskandaler på mycket stora belopp.
Alla rättegångar har inte hållits men några av huvudmännen och/eller målvakterna ska ha dömts till 15-25 års fängelse i Turkiet. Ingen bekväm tillvaro precis, 15 år i turkiskt fängelse alltså