• 1
  • 2
2012-02-20, 17:29
Bannlyst
En bekant bad mig fråga er på Flashback om en sak, eftersom han inte har något eget konto och inte ids fixa ett nu.

Han har kört 4 mg Subutex utspritt från fredag fram till i dag. Dvs i snitt 1 mg om dagen i fyra dagar. Han tog sista dosen i dag på förmiddagen. Han får Oxynorm i morgon. Hur länge tror ni han måste vänta innan han kan ta Oxyn och få ut maximal effekt av det?
Citera
2012-02-20, 17:57
Medlem
Wazupfbs avatar
Först och främst så får du bäst svar om du frågar i någon av opiat trådarna.
Men 36timmar är det som gäller (ca beroende på dos/storlek osv) om han vill ha full effekt.
Citera
2012-02-20, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Men 36timmar är det som gäller (ca beroende på dos/storlek osv) om han vill ha full effekt.
Ja, det borde jag ha gjort. Så det är bara så kort tid? Jag sa: "Du får vänta till torsdag/fredag åtminstone."
Citera
2012-02-24, 12:29
Medlem
tem04s avatar
Jag kan ta Oxy dagen efter jag tagit Buprenorfin och få likadan effekt som om jag varit utan Buprenorfin i 3 dagar, nu har jag utskrivit 60mg/dag 2st 20mg Contin och 2st 10mg Norm + 4st 0,4mg Temgesic (så jag kan varera).
Men klart tar jag tre st 8mgare sub på en dag får naturligtvis sämmre effekt dagen efter, men tar jag 4-6 Temmar har det ringa betydelse för mig.

Med de Benzo jag har utskrivna så har jag en bra dos per dag men tol får man snabbt.

Om jag nu skulle anv dessa preparat i icke medicinskt bruk så skulle jag vänta 2 dagar innan jag tog Oxy, Oxy är bland det ja om inte den bästa opi jag tagit i välmåendehetssyfte slår det mesta.
På -80talet hette Ketogan Ketogin då var det första ggn jag tog "starkare" opi och dom påminner just om dom, Ketogan är mycket sämmre än då de hette Ketogin jag tror dom tog bort ett muskelavslappnand preparat i det är dock inte 100 på det.

Men har du inte tagit Sub på 2 dagar kan du nog dosa på med Oxy.
Dom är så jäääävla bra, man slipper värken och man mår bra vad kan man mer önska förutom att jävlas för att få ut dom legalt.
Vad kostar dom på gatan per mg....4-7 kr ?? eller??
Citera
2012-02-29, 18:49
Medlem
Om jag tar sub så tar det lätt 4-5 dagar innan det lämnar min kropp. Jag brukar ha som tumregel att vänta minst en vecka mellan intag mellan sub och oxy för ¨å vet jag att jag är säker!
Citera
2012-10-04, 22:30
Medlem
Sorry för bump, åt 4,citodon de e inga oxa precis. Tog de emellan 13-23:00 med lite ben boost jag tar annars sub dagligen bara och undrar VERKLIGEN bevöva vet fort, maxeffektakutabstinens? Vad te jo?
Äter ALDRIG citodon.

Subutex känner dagligen kan variera kraftig men snitt 10mg om dan
Citera
2012-10-05, 11:10
Medlem
Läser ni ej hela tråden?

- Att ta "idag citodon" / "imorgon båt - jag vet att det tar 4-5 dagar ocskå för o att andra opiater&opioder kall få effekt,..

tips nån nu=)
Citera
2012-10-05, 14:39
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flossie
Läser ni ej hela tråden?

- Att ta "idag citodon" / "imorgon båt - jag vet att det tar 4-5 dagar ocskå för o att andra opiater&opioder kall få effekt,..

tips nån nu=)

Du menar när du kan ta subutex efter andra opiater? Jag brukade vänta tills jag kände mig rätt så abstinent iaf. När jag lade in mig på avgiftning från heroin så var det 24 timmar efter senaste fixen som gällde innan jag fick subutex.

Vänta hellre för länge än för kort tid, det är verkligen inte roligt att få AT av att ta subutex för nära inpå andra opiater. Är du inte beroende är det skitsamma och du kan ta det när du vill dock har jag för mig.
Citera
2017-11-16, 18:10
Medlem
Jag äter citodon då och då.. man får ta typ 200 % mer för rus, men de går me sub, du får inte akut abbs.. de e som tram fast du måste ta mer kodein.. har funkgerat för mig.. jag vart jävligt förbånad, sen löste jag på 15 eller 20 stycken och stod me 2 olika cwe's sen tog båda.. så vart subrus med massa klåda typ. och lite mer värme men trots det spar jag nästa 50 citodon recept till avtändning men jag fick rus på de iaf ( värt att nämna jag äter omeprazol dagligen som blockerar enzymer så vet inte om de har med det att göra, gör cwe ( cold water extraction) på 10/15 (300/400mg kodein) piller så får bort paracetamolet och får effekt fast jag tar 2-4 mg sub om dagen..

För mig krockar det inte men måste ta mer av kodeinet. men gör cwe du dör av paracetamolen annars typ

Nu min fråga, räcker 36 timmar efter 2 mg sub med 80 mg oxy plus masas benso för å bli noddig, har 100 men jag törs fan inte slå dem så blir rövpanna på 80 men har 100..

Alla tips mottages verkligen! för imorgon kl11 på kvällen är de 48h sen sista suben men kommer ta vid 11-12 tiden för börjar redan bli sjuk som fan... 36h på 80 mg med benso borde funka efter 2 mg eller hur ?
Senast redigerad av pothead_no1 2017-11-16 kl. 18:21.
Citera
2017-11-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb

bumpar gammal innläg men är detta nåt nån kan backa upp, för jag har ställt klockan på 48 timmar efter senaste 2 mg dos men har 100mg oxy som ska tas med benso i rövpanna kommer ta 80 först med benso och sedan fylla på med 20 när ruset dalar och några benso ( hög normal tolerans, krävs 60mg oxy plus xanor då kanske jag kan nodda även om jag inte tagit sub på en vecka) men hållt på me opi många å rså har korts tolerans, men vill inte kasta mina oxy i sön och när jag missade sist så missade jag rejält iv så blittt avskrääckt från de å kasta alla kanyler då... vilket man ångrar nu men de var noog lika bra,...

Läste 36h om man tatt 2 mg på en dag sen väntar 36 timmar.. så ska man få rus på en rejäl dos och benso för full effekt kan nån bekräfta eller dementera detta?.,. det kommer intas rektalt är värt att nämna.. tog 2 mg kl 07 igår morse sen 2 mg på kvällen vid ca 10:30, räcker 36h om jag grundar med benso, tror ni? sitter redan med abbs yäspningar och måste ta ipren osv för kroppstemperaturen så ah när jag vaknar åker de nog i för då kommer jag frysa ihjäl.,. sålänge ingen aäger att de bortkastat men om man fått abstinns borde de väl funka som de ska?
Citera
2017-11-16, 21:47
Medlem
Audacias avatar
Jag vet att det är individuellt, men personligen kan jag ta Oxycontin ca 4-6 timmar efter Sub och få effekt av Oxy´t! Kanske inte maximalt, men ändå effekt!

Vi är alla olika!
Citera
2017-11-21, 01:03
Medlem
Jag väntar minst ett par dagar för att få ut maximal effekt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in