Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 19:52
  #529
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Gokväll!

En fråga till de kunniga:
Är det någon skillnad på Partagas Club (gula paket) och Partagas Serie Club (svarta paket)? Från vad jag kan se så verkar "Serie" vara en aning längre, men är det något utöver det som skiljer?
Citera
2023-04-25, 23:09
  #530
Medlem
Adelaides avatar
Bara rökt Cortez, och visst det funkar. Men är Cafe Creme godare?
Citera
2023-04-26, 12:26
  #531
Medlem
Adelaides avatar
Bra kiosk-cigariller?

Har rökt Cortez. Var väl helt okej men den smakade skokartong tyckte jag. Är Cafe Creme godare eller vad har ni för tips på cigariller som man kan hitta i Pressbyrån/ATG/turkkiosker?
Citera
2023-04-26, 12:30
  #532
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har rökt Cortez. Var väl helt okej men den smakade skokartong tyckte jag. Är Cafe Creme godare eller vad har ni för tips på cigariller som man kan hitta i Pressbyrån/ATG/turkkiosker?
Al capone med cognacsmak är en favorit
Citera
2023-04-26, 12:37
  #533
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har rökt Cortez. Var väl helt okej men den smakade skokartong tyckte jag. Är Cafe Creme godare eller vad har ni för tips på cigariller som man kan hitta i Pressbyrån/ATG/turkkiosker?
Cafe creme är väldigt mild och god, och perfekt att ta på maten en lördagseftermiddag. Cortez har jag för mig är ganska stark, men det var många år sen jag testade den.
Citera
2023-04-26, 12:43
  #534
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Cafe creme är väldigt mild och god, och perfekt att ta på maten en lördagseftermiddag. Cortez har jag för mig är ganska stark, men det var många år sen jag testade den.
Cafe Creme är utsökt.
Schimmelpenninck cigarillos är också trevliga.
Citera
2023-04-26, 13:00
  #535
Medlem
När jag rökte var det alltid Ritmeester Livarde som gällde, högklassiga, goda cigariller!
Citera
2023-04-26, 19:22
  #536
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2023-05-17, 20:38
  #537
Medlem
Adelaides avatar
Tog nyss en Bellman Gold ute i vårsolen och den är helt klart bättre än både Cortez och Signature som jag testat tidigare. Lite fruktig eftersmak tycker jag. Tror jag hittat min favorit nu!
Citera
2023-12-27, 13:34
  #538
Medlem
är nyböjare till cigariller och nyss köpt ett paket al capone flame.

Finns det några andra kiosk cigariller som är bra? såg bara att signature, livarde fanns bakom disken . Vilka är bäst för att vara från en turkkiosk. Ska man röka med eller utan filter?
Citera
2023-12-27, 17:13
  #539
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Bellman Gold är helt okej, köpte ett 20-pack (ca 150kr) på Direkten tidigare i veckan.

Cortez går ju också att röka (Cortez by Bellman som det står på paketen nu)
men den är väsentligt mildare.
Citera
2024-02-08, 10:51
  #540
Medlem
fellowvessels avatar
Capone flame är lite märkliga kemikalier i, slickar man på dem smakar det ingenting, tänder man dem och slickar/smakar så smakar den godis fast godare.

Min favorit är Signature/cafe creme beige med filter.

Bellman smakar åsnebakdel.
__________________
Senast redigerad av fellowvessel 2024-02-08 kl. 10:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback