Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-06, 16:50
Medlem
ArmeCykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag hoppas och tror att polisen använder "vapenkontroll" som täckmantel för att egentligen kontrollera det viktiga i sammanhanget nämligen ägarna till alla vapen. Det är betryggande att polisen äntligen fattat att folk i glesbygd behöver avväpnas och det så fort som möjligt. Särskilt i norrland då naturligtvis.

För mig är det en gåta hur dessa vindögda inavlade spillror av mänskligheten kan tillåtas inneha skjutvapen, lappar och arbetslösa dumskallar vars enda sysselsättning om dagarna är att tjyvjaga eller förgifta djur och miljö.

Hoppas det här är början på en sund avveckling av hela jakt & jägarinfektionen i vårt samhälle.

Hoppas du skojar? Om inte så har du en väldigt snedvriden bild av både jägarkåren och människor i allmänhet.
Citera
2012-03-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmeCykel
Hoppas du skojar? Om inte så har du en väldigt snedvriden bild av både jägarkåren och människor i allmänhet.

Tyvärr så skojar inte sådana där lågpannade typer, men vi jägare och vapenägare är storsinta nog att ha överseende med deras brist på sjukdomsinsikt..

.
Citera
2012-03-06, 18:29
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Nej för fan, jag skojar inte om så här allvarliga saker, se bara på dagens lysande exempel (två gamlingar ihjälskjutna i Dalarna) på hur gravt olämpligt det är att civilister beväpnar sig till tänderna för att panga på allt som rör sig. Skidåkare, sina egna eller jaktkamraters hundar, kossor, renar, fordon och lagårdar beskjuts som om det vore fullskaligt krig.

Avväpna allmogen och det nu!

Jag anser även att vi behöver begränsa rösträtten för den här delen av befolkningen eller åtminstone vikta rösterna efter ett obligatoriskt prov där man som lägsta nivå ska kunna skriva sitt eget namn och skilja på höger och vänster.
Citera
2012-03-07, 01:27
Medlem
ArmeCykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Tydligen hade i alla fall polisen i Dalarna missat hembesök hos en jägare.

Och vad är det som säger att gärningsmannen är jägare bara för att ett jaktgevär har använts vid dubbelmordet? Tänk efter lite!

Och personen över mig, "WTFSTHLM", är så korkad att han ids jag inte ens svara.
Senast redigerad av ArmeCykel 2012-03-07 kl. 01:35.
Citera
2012-03-07, 07:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Nej för fan, jag skojar inte om så här allvarliga saker, se bara på dagens lysande exempel (två gamlingar ihjälskjutna i Dalarna) på hur gravt olämpligt det är att civilister beväpnar sig till tänderna för att panga på allt som rör sig. Skidåkare, sina egna eller jaktkamraters hundar, kossor, renar, fordon och lagårdar beskjuts som om det vore fullskaligt krig.

Men drar du alla över en kam nu? Jag jagar ibland, men jag gör det alltid ensam. Föredrar det för att det känns säkrare, du har rätt i att vissa personer inte bör få licens. Hur fan kan man vara så jävla dum att man skjuter en hund eller inte bryr sig om när det man skjuter står med kulfång eller inte.
Senast redigerad av Lacerda 2012-03-07 kl. 07:56.
Citera
2012-03-11, 14:22
Medlem
Svithjods avatar
Citat:

Jag anser även att vi behöver begränsa rösträtten för den här delen av befolkningen eller åtminstone vikta rösterna efter ett obligatoriskt prov där man som lägsta nivå ska kunna skriva sitt eget namn och skilja på höger och vänster.
Det var ett självmord efter att ha gett sin dödssjuka fru hjälp på vägen till st.Per.
Citera
2012-03-11, 14:51
Medlem
JohnMosess avatar
Citat:

Har du träffat många soldater och poliser? De är helt normala människor med helt normala brister, de är inte klokare bara för att de har uniform. Om en civilist är lika kunnig som en beväpnad inom offentliga sektorn så är faran lika låg.

Sverige är ett av de länder på planeten med flest (legala) skjutvapen per invånare och sprider man ut de enstaka olyckorna över vår befolkning så ser man att problemen orsakade av lagliga skjutvapen är försvinnande små. Vi kan lika gärna förbjuda rullskridskor eller lagstifta om hjälmtvång för fotbollsspelare.
Citera
2012-03-13, 22:57
Medlem
Citat:

Är du från ståckhåålm!jaså du är det!tack det räcker som förklaring!ta din psykofarmaka och knip ihop fjant!
Citera
2012-03-14, 12:28
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det var ett självmord efter att ha gett sin dödssjuka fru hjälp på vägen till st.Per.
Det var ett kallblodigt mord där mördaren efteråt tog sig själv av daga. Hade inte hänt om vi hade avväpnat allmogen i tid.

Nu ligger fokus på att stoppa framtida illgärningar och skottlossning hej vilt i skogarna från beväpnade djurplågare. Bläddrar man i propagandaorganet jakt & jägare kan man tro att det är rollistan från filmen "Deliverance" komplett med banjospelare och inavlade våldtäktsmän.

Polisens vapenkontroll är första steget mot en avväpning av allmogen.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2012-03-14 kl. 12:33.
Citera
2012-03-15, 12:22
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Jag fick ett brev idag där det stod att polisen ska komma om 2 veckor och kontrollera mitt vapeninnehav, om jag förvarar vapnen på ett säkert sätt, med mera. Även farsan fick ett likadant brev idag. Men dom är välkomna, jag har inga olagliga vapen/ammunition + fastbultat och godkänt vapenskåp.

Är det flera vapenägare som fått samma brev i dessa dagar? Och väljer dom slumpvis ut vapenägare som dom kollar? För dom lär ju få ett jävla jobb om dom tänker kolla varje vapenägare i landet

Kanske värt att tillägga att jag bor i Västerbotten, vet inte om dom kollar alla län samtidigt.

Fick ett liknande får något år sedan. Fast jag fattade det som ett skämt då de aldrig kom? Har alla vapen på ett korrekt sätt, så har förvisso inget att frukta.
Citera
2012-03-15, 17:25
Medlem
Har aldrig hört talas om någon som haft hembesök,här hemmavid.
Citera
2012-03-15, 17:44
Medlem
Om jag fick hem ett brev om att polisen tänker komma och kolla mina vapen skulle jag kontrollringa för att se om det faktiskt är riktiga poliser som tänker komma. För ni vet väl att falska vapenkontroller skulle kunna vara ett väldigt praktiskt sätt för tjuvar att hitta lämpliga objekt att göra inbrott eller "beslag" hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in