• 1
  • 2
2005-02-02, 16:35
Medlem
Ska börja använda lite krämer nu och undrar om ni har nån att rekommendera? Är inne på att köpa Lancome Homme serien, någon som testat den?
Jag har realtivt fet hud och är ute efter en ansiktstvätt samt någon slags ansiktskräm som passar till det, någon rekomendation?
Citera
2005-02-02, 16:46
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Ska börja använda lite krämer nu och undrar om ni har nån att rekommendera? Är inne på att köpa Lancome Homme serien, någon som testat den?
Jag har realtivt fet hud och är ute efter en ansiktstvätt samt någon slags ansiktskräm som passar till det, någon rekomendation?

Har du några problem utöver att din hud är fet?
Citera
2005-02-02, 18:03
Medlem
exerds avatar
Nivea´s produkter är relativt billiga. Köp deras face wash och face care. Själv kör jag med den kombinationen och det funkar utmärkt. Sen finns det ju speciella krämer för fet hy men dom kan kosta 400-500kr och då tror jag mer på en burk nivea för 90kr. Läste förresten att det kommit en ny kräm från nivea http://products2.nivea.com/img/gener...a1a7596fbc.jpg

/Exerd
Citera
2005-02-02, 18:15
Medlem
FetFulElaks avatar
Men vad i håvete? De enda krämer en man får använda är 1: Helosan till tatueringarna. 2: Kräm mor svamp, tå eller pung.

Allt annat är enligt lagen om manlighet, strängeligen förbjudet.
Citera
2005-02-02, 18:17
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Men vad i håvete? De enda krämer en man får använda är 1: Helosan till tatueringarna. 2: Kräm mor svamp, tå eller pung.

Allt annat är enligt lagen om manlighet, strängeligen förbjudet.

Jasså? Jag slutar upp med allt vad krämer heter med en gång isåfall. Tack för tipset!
Citera
2005-02-02, 18:29
Medlem
beos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Nivea´s produkter är relativt billiga. Köp deras face wash och face care. Själv kör jag med den kombinationen och det funkar utmärkt. Sen finns det ju speciella krämer för fet hy men dom kan kosta 400-500kr och då tror jag mer på en burk nivea för 90kr. Läste förresten att det kommit en ny kräm från nivea http://products2.nivea.com/img/gener...a1a7596fbc.jpg

/Exerd

Niveas allra enklaste fuktkräm (en tub, heter day creme eller liknande och finns för torr eller normal/blandhy) är väldigt prisvärd. De något dyrare är inget vidare, så ska det vara Nivea skall det vara denna billiga tub, det är en helt ok fuktkräm. Tyvärr spelar Nivea inte i samma liga som Biotherm och liknande märken, men är det fukt/krona som efterfrågas är Niveatuben rätt val.

Denna är dessutom typ unisex och det enda jag kan rekommendera i en sån här tråd. (Nu tror jag inte mycket på att skilja på könen i fråga om ansiktsprodukter annat än för färgen på burkarna, men om du nu vill ha Homme-grejer kan jag inget om sådant, tips på pastellfärgade och kurviga burkar ges vid förfrågan.)
Citera
2005-02-02, 18:36
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Njae, acne till viss del så det skadar ju inte om det också hjälper mot det, men annars inga större "problem"

Haha jag lovar dig Roger, här ska de inte knullas några bögar i Riga inte, utan det handlar bara om att må bra och ha ett tilltaland utsende

Shiseido har en ansiktstvätt och återfuktare som funkar bra, men det finns nog många andra bra märken också. Prova dig fram och köp inte det dyraste direkt.

Om du bara har lite finnar kan du testa med en ansiktstvätt speciellt gjord för det ändamålet samt en vanlig ofet fuktighetskräm efteråt.
Citera
2005-02-02, 19:01
Medlem
Afonsos avatar
Damn! och jag som trodde att jag var bra på off-topic..

Jag skulle rekommendera trådskaparen Biotherm Homme. Fick en ny produkt varje gång mitt ex var ute och reste. Passar framför allt normal hud (min är egentligen för torr) och så luktar den grymt gott.
Citera
2005-02-02, 19:10
Medlem
jols avatar
vad ni förstör
Jag använder helosan för armbågar armar samt
en aco hand o nagelkräm för att mina nagelband spricker...
Någon sorts kräm hemma tycker jag att man(män) bör ha för att kunna bjuda på massage om det skulle bli akutellt
Citera
2005-02-02, 19:16
Medlem
icys avatar
[quote=FetFulElak]
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.[/QUOTE ]
Kul att dina förutfattade meningar stämmer in så bra för en gång skull.. Jodå, visst har jag ett "criminal record", jodå, jag har suttit inne (ingen längre period, men ändå), dock har jag inga nakna damer tatuerade. Räknar mig inte heller till socialklass "pack" då jag ju har en högskoleexamen och är på väg att doktorera i min ANDRA examen.. Som är en 5-årig universitetsutbildning. Men visst. Jag ser ut som ett "pack", långhårig och tatuerad. Men jag slipper köra Volvo 240..

Shakademus?

Måste hålla med Roger Person i denna frågan, både när det gäller krämer och tatueringar. Har man problem med läpparna, så är väl läppsyl godtagbart, och även om man har problem med väldigt torr hud, men det är nog allt.
Citera
2005-02-02, 19:44
Bannlyst
Sådärja. Då är tråden rensad från ot.

Roger Persson bör ta sig en funderare på varningspollen som ofrånkomligen kommer att komma om det här beteendet fortsätter i det här forat.

Håll er till ämnet nu grabbar och tjejer.

//Moderator

Edit: Jack Daw kanske ska fundera lite han också.
Citera
2005-02-02, 19:51
Medlem
Vet inte om det är okej att göra reklam för andra forum här på flashback men jag hittade iaf ett där jag fick svar på en hel del frågor
och har därför bestämt mig för att köpa Shiseido cleansing foam och hydrating lotion vilket av många där ansågs vara väldigt bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in