De förutspår att det skall regna ca 62mm i timmen. Och risken översvämning är stor för de med källare. De tror också att det blir orkan. Tror ni att det verkligen är risk för översvämning det är ju ändå inte mycket regn som komma skall
Hittade ingen bättre forums del men detta kan ju beröra folks hem om det regnar i stora mängder. så tänkte jag men flytta gärna tråden om det ligger i fel forumsdel.
De förutspår att det skall regna ca 62mm i timmen. Och risken översvämning är stor för de med källare. De tror också att det blir orkan. Tror ni att det verkligen är risk för översvämning det är ju ändå inte mycket regn som komma skall
Var hittar du detta? Enligt SMHI blir det knappt nått regn alls över Skåne dom kommande tio dagarna pch någon orkan blir det heller inte tal om.
Jadu, med tanke på att marken redan är mättad på vatten då tjälen släppt i takt med att temperaturen stigit och regnet fallit i mängder redan tidigare så kan jag tänka mig att detta blir jobbigt för villaägare med källare!
Bara att hoppas på att de har ordnat med avledning ordentligt...
Jadu, med tanke på att marken redan är mättad på vatten då tjälen släppt i takt med att temperaturen stigit och regnet fallit i mängder redan tidigare så kan jag tänka mig att detta blir jobbigt för villaägare med källare!
Bara att hoppas på att de har ordnat med avledning ordentligt...
62mm i timmen är inte lite!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!