Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-25, 00:19
Medlem
Littis avatar
Har ni bra tips p Fotboll Podcast ?

http://www.guardian.co.uk/football/s...footballweekly
http://blogs.thescore.com/footyblog/
r vad jag lyssnar p
Citera
2013-09-03, 21:45
Medlem
Hittade en ny podcast om Premier League. Premier League Podden heter den. Ligger under amatrpoddar p iTunes. verraskande bra och underhllande fotbollspodcast. Vrt ett frsk helt klart. Fotbollspodden har en hemsida p Facebook och har ven en egen hemsida www.premierleaguepodden.se.
Citera
2013-09-04, 11:06
Medlem
direktrns avatar
En lite nishad podcast om Liverpool FC, https://itunes.apple.com/se/podcast/...sh/id669453023
Citera
2013-09-04, 11:48
Medlem
heyyoutheres avatar
  • Fotbollsarena Radiosporten (allmnt om fotboll)
  • Km d'Amore (om italiensk fotboll)
  • The Reserves (om Premier league)
  • Sportbladet Fotbollspodd (om Allsvenskan)
Citera
2013-09-04, 18:29
Medlem
Fotbollslotteriet!!
Citera
2013-09-24, 02:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Fotbollsrelaterade poddar i min lista, med betyg!

Calciomania (Expressen) 4/5
Silly Season-podden (Aftonb) 3/5
Pdden (Mats Olsson, Patrik Ekwall) 3/5
Agendasttarna (Expressen) 4/5
P Tal Om Fotboll (Smst, lyssnar aldrig) 1/5
Fossa Degli Alci (Svenskafans AC Milan) 4/5
Km d'Amore (Borell och Abizzo, tidigare Wilbacher) hate/love
EuroTalk (Svenskafans) 4/5
08 Fotboll (Svenskafans) 5/5
Forza Italian Football Club Focus (forzaitalianfootball.com) 2/5
Italian Serie A Football Fancast (forzaitalianfootball.com) 5/5
Fotbollslotteriet (Ett gng randoms) 3/5
It Ain't Over Till The Old Lady Sings (Juventus, uppdateras inte lngre) 5/5
Sportbladet Fotbollspodd (Aftonb, slutat lyssna p skiten) 2/5

Vad finns det mer p marknaden?
Citera
2013-09-24, 15:47
Medlem
Gr som Moggi ovan och listar de fotbollsrelaterade poddar jag lyssnar p numera.

Football Weekly 5/5 (fotbollspoddarnas fotbollspod. Har med nje lyssnat p varenda avsnitt sedan 2007 eller nr den nu brjade)
Agendasttarna. 4/5 (Anders Cedhamre intervjuar sportprofiler. Oftast intressant. Plst intervjuare)
ESPN FC Podcast 3,5/5 (Summerar helgens fotboll rtt bra utifrn ett engelskt perspektiv)
European Football Show. 4/5 (Vldigt bra pod, hade ftt hgre betyg om den kommit oftare och mindre oregelbundet)
Ewer 3,5/5 (lnga, nyfikna intervjuer med svenska fotbollsspelare. Jag gillar't)
Expressen Calciomania 2/5 (Str inte ut med Wilbacher. verkammad fjant. Birro r bra i mttliga mngder. Annars r mnet intressant)
The football ramble 3/5 (engelska lustigkurrar som snackar fotboll. Ibland fr de till det)
Fotbollsarena Radiosporten 3,5/5 (kan vara jvligt bra. Har resurser som andra poddar sllan har. Men ogillar idioter som Emelie hrlander. Nr hon r med blir det genast totalt outhrdligt att lyssna p)
Fotbollslotteriet 4/5 (har provat ondlig mnga, men detta r den enda svenska amatrpodcasten om fotboll jag str ut med. Hrliga grabbar, roligt tugg.)
Frn grset i gtet till plasten i Bors 1,5/5 (suktar efter podcasts om allsvenskan. Detta handlar om vstsveriges lag. Dessvrre blir det fr tradigt och utdraget)
La liga weekly - Sky Sports 3,5/5 (britter som snackar spansk fotboll. Oftast intressant.)
Larsson och Wall 3,5/5 (om sydsvensk fotboll, av kvllsposten. Ogillar Larsson skarpt men mnet r jvligt intressant och podcasten r ett mste fr oss sknska fotbollsfantaster)
The Spanish football podcast 4/5 (Fantastiska Sid Lowe och en annan snubbe diskuterar helgens omgng i la liga)
Sportbladet fotbollspod 3/5 (Varken Laul eller Mnsson r srskilt bra men det finns ju alldeles fr f poddar om allsvenskan s man r ju svltfdd)
5 live World Football Phone-in 5/5 (ett jvla mste fr oss som lskar fotboll vrlden ver. Med uppslagsverket Tim Vickery som den stora stjrnan. Snubben vet ALLT om sydamerikansk fotboll, och har dessutom frmgan att frmedla sin kunskap p ett vettigt stt)

Sen finns det ytterligare ondligt mnga om PL och engelsk fotboll. Fattar inte att bde aftonbladet och expressen startar poddar om det uttjatade mnet. Men inte om allsvenskan. Bedrvligt prioriterande.
Citera
2013-09-24, 16:14
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fotbollsrelaterade poddar i min lista, med betyg!

Calciomania (Expressen) 4/5
Silly Season-podden (Aftonb) 3/5
Pdden (Mats Olsson, Patrik Ekwall) 3/5
Agendasttarna (Expressen) 4/5
P Tal Om Fotboll (Smst, lyssnar aldrig) 1/5
Fossa Degli Alci (Svenskafans AC Milan) 4/5
Km d'Amore (Borell och Abizzo, tidigare Wilbacher) hate/love
EuroTalk (Svenskafans) 4/5
08 Fotboll (Svenskafans) 5/5
Forza Italian Football Club Focus (forzaitalianfootball.com) 2/5
Italian Serie A Football Fancast (forzaitalianfootball.com) 5/5
Fotbollslotteriet (Ett gng randoms) 3/5
It Ain't Over Till The Old Lady Sings (Juventus, uppdateras inte lngre) 5/5
Sportbladet Fotbollspodd (Aftonb, slutat lyssna p skiten) 2/5

Vad finns det mer p marknaden?
Du verkar missat Fotbollsarena Radiosporten vilket r SR fotbollspodd. Ganska bra faktiskt nr kvinnsen som Emelie hlander hller sig borta, hon verkar dock inte vara kvar.
Citera
2013-09-26, 19:57
Medlem
En jag tycker r bra r "Frn Bruket till Bgringen" Som handlar om svenskfotboll. Gjord av Gusten Dahlin och Elena Lvholm, lggs upp p youtube p Fantvs kanal samt p iTunes!

Avsnitt 1: http://www.youtube.com/watch?v=xz3MAeHD7ug
Citera
2013-09-27, 16:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tack fr tips, skall kollas upp.
Citera
2013-10-08, 23:12
Medlem
antonftws avatar
Expressens Kick and Rush (Premier League-podd) rekommenderar jag varmt, betydligt roligare att lyssna p n Sportbladets dito.
Citera
2013-10-08, 23:33
Medlem
Smirmats avatar
Viasat har ocks brjat med en fotbollspodcast. Dr bland annat Ola Wenstrm och Henrik Strmbland medverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in