2012-02-25, 23:28
Medlem
dajevlars avatar
Hej!

Jag vet att mina frra inlgg kan lsas (och kanske pusslas ihop osv), men jag undrar om ngon kan spra mig till min person med hjlp av IP eller likn.... jag vet inte skert, men jag kan vara p vg att skriva nt helt otroligt snart (eller kanske inte). Hursomhelst s vill jag veta hur anonym jag r hr....
Citera
2012-02-25, 23:31
Medlem
conter1s avatar
Du r s anonym du vill vara...

Citera
Medlem
kalkys avatar
Om du skriver det hr p fb, s kan jag garantera dig att du frblir och r anonym.
Om du inte tabbar dig d.
Citera
Medlem
Om du inte har nn form av skydd? Inte alls. Enda sttet att bli 100% anonym r genom att g trdlst via satellit, och den teknologin har i princip bara militr och liknande.

Annars kan du anvnda Tor tillsammans med Anonine eller liknande, s kan nog inte mnga hitta dig.
Citera
2012-02-25, 23:36
Medlem
Det rcker med att kra via Tor - Man kan se ATT du anvnder Tor ungefr dr slutar spren.
Citera
2012-02-25, 23:42
Medlem
dajevlars avatar
OK, s jag mste allts anvnda en IP-frvrngare fr att knna mig sker hr? (trodde FB hade nt sorts kllskydd).. D kan jag ju iofs stta mig vid valfri dator p centralen och kra, det r kanske enklare...

Ville bara kolla lite. Blir troligen inte nt stort av det (hade kunnat "blitt").

OK. Jag fortstter som vanligt.

Edit: Kommer nd att kolla mjligheterna... eller ox "kommer jag ut" i annat namn/forum.
Senast redigerad av dajevlar 2012-02-25 kl. 23:49.
Citera
2012-02-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
OK, s jag mste allts anvnda en IP-frvrngare fr att knna mig sker hr? (trodde FB hade nt sorts kllskydd).. D kan jag ju iofs stta mig vid valfri dator p centralen och kra, det r kanske enklare...

Ville bara kolla lite. Blir troligen inte nt stort av det (hade kunnat "blitt").

OK. Jag fortstter som vanligt.
Polis kan inte spra frn FB d servern ligger utomlands. De har inga rttigheter. Det r dock inte omjligt att hacka sidan och hitta dom. Men vem som skulle orka sig ta tid fr de, de r nog f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in