2012-03-09, 08:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetHund
Där jävlar i mig sa du något klokt. Mitt kök börjar se ut som ett helt zigenarläger på grund av alla förlängningssladdar till hushållsassistent, espressobryggare, kaffemaskin, vinkyl etc. Ska man sedan ta fram en mixer, visp eller dylikt får man genast börja svära över att ställa sig i ett hörn och vispa eftersom inga uttag finns lediga. Satan.
Jag har samma problem. Det är ett jäkla mixtrande med kontakter och maskiner. Dessutom bör man inte överbelasta enskilda uttag, varför det hela blir ännu svårare att hantera.

~Paul~
Citera
2012-03-09, 10:39
Medlem
hatar då mina katter kan ha hoppat upp på diskbänken eller någonstans i köket. sen lagar jag mycket bra och god mat sen hittar jag ett jävla hårstrå i maten eller att de fastnat eller följt med då jag hackat grönsaker osvosv..! så hårstrån i och eller kring maten HATAR jag! ska va rent och snyggt där man "arbetar"
Citera
2012-03-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har samma problem. Det är ett jäkla mixtrande med kontakter och maskiner. Dessutom bör man inte överbelasta enskilda uttag, varför det hela blir ännu svårare att hantera.

~Paul~

Vad som gör det värre är att det i mitt kök finns två uttag. 2! Så medelst förlängsningssladdar har jag numer 9...
Citera
2012-03-09, 10:47
Medlem
Citat:
Vad som gör det värre är att det i mitt kök finns två uttag. 2! Så medelst förlängsningssladdar har jag numer 9...

Då kontrar jag med att i mitt kök har vi noll uttag. 0! Borrat hål genom väggen och dragit förgreningssladd från vardagsrummet
Citera
2012-03-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Då kontrar jag med att i mitt kök har vi noll uttag. 0! Borrat hål genom väggen och dragit förgreningssladd från vardagsrummet

Åh fy fan. Vad är det för mediokert 30-tals hus?
Citera
2012-03-09, 11:45
Medlem
Aleopas avatar
Va?! Har ni el?
Citera
2012-03-09, 11:54
Medlem
dePauls avatar
Citat:
OJ, så få uttag har jag nog aldrig hört talas om . Jag har trots allt 4 st.

~Paul~
Citera
2012-03-09, 11:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Hur kan det komma sig att man inte har uttag i ett kök?!? Bor du i en jordstampad koja?

~Paul~
Citera
2012-03-09, 11:55
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Jag träffade en dum jävel en gång som hade en liter mjölk i sin bolognese.
De har jag stört mig på sen dess, och nyss youtubade jag Ramseys bolognese, och han har mjölk i. Va fan?

Annars stör jag mig på de låga diskbänkarna som jag skrev innan. Och kom nu på alla de som har en kruka/vas med redskapen i som är överfull. Drar man i hålsleven så får man 15 andra saker över sig som sen ligger överallt i köket. Seriöst, måste köttklubba, 4st olika pincetter och två ballongvispar vara framme?

Ja, och Heston Blumentahl. Och alla italienare som någonsin gjort en riktigt bra ragu. Det är helt enkelt en liter mjölk som ska i, och sedan ska det långkokas i flera timmar tills köttbitarna upplöses till en ragu. Hur kan du störa dig på det?
Citera
2012-03-09, 11:58
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumpla
hatar då mina katter kan ha hoppat upp på diskbänken eller någonstans i köket. sen lagar jag mycket bra och god mat sen hittar jag ett jävla hårstrå i maten eller att de fastnat eller följt med då jag hackat grönsaker osvosv..! så hårstrån i och eller kring maten HATAR jag! ska va rent och snyggt där man "arbetar"

Djur så som katt och hund är äckliga att ha i ett människohem till att börja med. De luktar och hårar, även om dess ägare - som är vana vid lukten - fått för sig att deras "renliga katter" inte luktar något därför att de "precis bytt kattsand". Att låta dessa djur närvara i köket, oavsett om de hoppar upp på arbetsytor eller inte, är ännu äckligare.
Citera
2012-03-09, 11:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Va?! Har ni el?
Jag har också dragit in ledningar hit och dit men tyvärr så riskerar man att både proppar och maskiner går sönder. Har haft "ihjäl" en Kitchen Aid Artisan på det här viset, samt en äldre Philips matberedare.

Elen kommer förstås från den egna arbetsinsatsen, dvs jag får cykla som fasiken med inkopplad giro, samt en massa förgreningssladdar .

~Paul~
Citera
2012-03-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har också dragit in ledningar hit och dit men tyvärr så riskerar man att både proppar och maskiner går sönder. Har haft "ihjäl" en Kitchen Aid Artisan på det här viset, samt en äldre Philips matberedare.

Elen kommer förstås från den egna arbetsinsatsen, dvs jag får cykla som fasiken med inkopplad giro, samt en massa förgreningssladdar .

~Paul~

Låt mig gissa, samtidigt som du knådar en deg med högerhanden och hackar lök med vänsterhanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in