Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-09, 12:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetHund
Låt mig gissa, samtidigt som du knådar en deg med högerhanden och hackar lök med vänsterhanden?
Precis, samt bakar cupcakes och spelar Diablo III.

~Paul~
Citera
2012-03-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HetHund
Åh fy fan. Vad är det för mediokert 30-tals hus?

Citat:
Hur kan det komma sig att man inte har uttag i ett kök?!? Bor du i en jordstampad koja?
~Paul~

Polen
Citera
2012-03-09, 12:56
Medlem
gumses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Polen

Om jag minns rätt så var det en Polsk elektriker som uppfann mörkret.
Citera
2012-03-09, 13:05
Medlem
Mapojks avatar
Stör mig på att det finns bara ketchup och smör i mitt kylskåp, mest mitt fel antar jag.
Citera
2012-03-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumse
Om jag minns rätt så var det en Polsk elektriker som uppfann mörkret.

Stämmer nog alldeles ypperligt. För övrigt så har vi strömkontakterna monterade ca 1.20 upp på väggen i vardagsrummet. I mitten av väggen. Förstår inte riktigt hur dom fick den snilleblixten!
Citera
2012-03-09, 13:14
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ja, och Heston Blumentahl. Och alla italienare som någonsin gjort en riktigt bra ragu. Det är helt enkelt en liter mjölk som ska i, och sedan ska det långkokas i flera timmar tills köttbitarna upplöses till en ragu. Hur kan du störa dig på det?

Vad gör mjölken i lågkoket? Förstår om man blandar i den och kokar med de sista minuterna för "krämigheten" i såsen, inte annars.

Å kollar man originalrecepten så ska ingen mjölk med.
Citera
2012-03-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vad gör mjölken i lågkoket? Förstår om man blandar i den och kokar med de sista minuterna för "krämigheten" i såsen, inte annars.

Å kollar man originalrecepten så ska ingen mjölk med.

Som vår käre De-Paul skrev: http://culinariaitalia.wordpress.com...hentic-recipe/
Citera
2012-03-09, 13:46
Medlem
Skatteskolks avatar
Korkunderlägg! Isch så äckliga de blir. IKEA har underlägg i metall. De heter Lämplig för er som vill kolla. De har ett grytunderlägg och ett grytgaller där två stora stekpannor får plats. 19 kr respektive 39 kr kostar det.

För lite redskap retar mig. Och sen oordning.

Och som någon var inne på, kondens från kaffekokare, vattenkokare etc. Felplacerade eluttag. Jag får ha min microvågsugn i hallen för att jag inte vill ha en elsladd med förläning över spisen. En gång för många år sen råkade jag klämma elsladden till min smörgåsgrill i grillen. Proppen gick. Jag vill då inte ha någon elsladd mot någon spisplatta av misstag.

För lågt monterad spiskåpa hade jag innan. Nu har jag en ny sedan några månader och den är mycket bättre.

Och det värsta till sist. Om någon gör t.ex. köttbullar och har för stora lökbitar i! Man måste kunna hacka lök, annars får man använda ett rivjärn.

Skatteskolk
Citera
2012-03-09, 15:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Djur så som katt och hund är äckliga att ha i ett människohem till att börja med. De luktar och hårar, även om dess ägare - som är vana vid lukten - fått för sig att deras "renliga katter" inte luktar något därför att de "precis bytt kattsand". Att låta dessa djur närvara i köket, oavsett om de hoppar upp på arbetsytor eller inte, är ännu äckligare.
Exakt! Katter må ha sitt berättigande på landet där de kan vara utomhus och fånga råttor. De ska inte sova inne i en korg och äta ankleverpaté och inkokt lax.
Citera
2012-03-09, 15:43
Medlem
Leoplurodons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Skönt citerat.

När det gäller oliver kunde jag som barn köpa en burk istället för lördagsgodis ibland. Lite märkligt kan tyckas så här i efterhand men så var det.

Ja du måste ju va dum i huvet, hur i helvete kan man tycka om oliver? nä... det får du allt lära dej hata.

;>
Citera
2012-03-09, 18:39
Medlem
Anatoly-Slivkos avatar
När någon ställt tallrikarna snett i diskmaskinen.
Citera
2012-03-09, 19:02
Medlem
Dirges avatar
Ja finns ju massa saker som verkar vilja jäklas.
1 vart fasen e vin öppnaren
2 ont om plats i skåp och fria arbets ytor
3 när det ramlar ner mat eller redskap typ bakom spisen och man inte riktigt når så man får dra ut hela jäkla spisen.
4 en salig röra med inhandlade kryddor i olika påsar som läcker ut
5 dessa jäkla vitlök skal som far runt i köket

Ja o listan kan bli lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in