2012-03-07, 20:27
Medlem
Promeths avatar
Tjena

Går i tankarna att skaffa en ny smartphone. En mobil är inte bara ett stycke halvledare och mjukvara gjord av stressade utvecklare. Den mobil jag söker efter får inte vara fjollig, gå sönder alltför lätt, den ska inte tappa batteri på ett oförutsägbart sätt och den ska kunna stödja mig när det gälller. Den blir ball och cool om jag själv är det så jag är inte ute efter något som ska boosta mitt ego utan snarare vara en värdig maskulin sidekick i partydimman på helgerna när man är ute och festar. Det är ofta då det gäller och jag vill ha min mobbe som en pålitlig vapenbroder. Antar att GPS och vettig kamera finns i de flesta high end modeller.

Har kollat in lite märken och SonyEricsson, Samsung och HTC nämns ofta i kvalitesammanhang. Android känns bra om man vill ha ovanliga appar. Vilka modeller tål mer än andra och är pålitliga? Batteritid, phone drop, spruckna displayer - allt är relevant. Hur stor display ska man ha för att inte riskera att krossa den i fickan? Är det någon som kör de uttalat robusta modellerna och kan säga om dessa verkligen är värda namnet? Min gamla hajfena flög många gånger men jag antar att det görs inte såna telefoner längre. Vad gäller priset: Måste jag säga att en pålitlig vapenbroder är priceless?

Tacksam för svar.
Citera
2012-03-07, 20:40
Medlem
Kolla upp Motorola RAZR, den har kevlar och är nano-skyddat med nåt ämne som motstår vatten Den kan stå mot pistolskott (OBS ej testat på min Razr )
Citera
2012-03-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometh
Tjena

Har kollat in lite märken och SonyEricsson, Samsung och HTC nämns ofta i kvalitesammanhang. Android känns bra om man vill ha ovanliga appar. Vilka modeller tål mer än andra och är pålitliga? Hur stor display ska man ha för att inte riskera att krossa den i fickan?

Tacksam för svar.

En hund?

0 tumm

*det är Sony numera

En robust smartphone är kanske Htc One S som "Har aluminiumkropp stärkt med en teknik som ursprungligen togs fram för satelliter (MAO-processen)" Sony Xperia S kan kanske vara något?
Senast redigerad av foralder84 2012-03-07 kl. 20:44.
Citera
2012-03-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Kolla upp Motorola RAZR, den har kevlar och är nano-skyddat med nåt ämne som motstår vatten Den kan stå mot pistolskott (OBS ej testat på min Razr )

Razr har också behandlats med någon sorts nano-teknink så att den är helt vattenavstötande, dock så rekomenderar inte Motorola att man släpper den i vatten (osv)

Ja, om du vill ha en Razr med större batteri finns det Razr Maxx!
Senast redigerad av foralder84 2012-03-07 kl. 20:46.
Citera
2012-03-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foralder84
Razr har också behandlats med någon sorts nano-teknink så att den är helt vattenavstötande, dock så rekomenderar inte Motorola att man släpper den i vatten (osv)

Ja, om du vill ha en Razr med större batteri finns det Razr Maxx!

Fast MAXX är bara lanserad i USA för att deras 4G LTE nät drar batteri som fan, tror inte den kommer släppas i Sverige

Men RAZR är grym
Citera
2012-03-07, 20:49
Medlem
Pinkmans avatar
Limma ihop en hajfena med en gps.
Citera
2012-03-07, 22:11
Medlem
Promeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Limma ihop en hajfena med en gps.

Ja, det är den enda lösningen om man vill ha en telefon som tål allt. Men om man ska ha en tålig lur med TS då får man helt enkelt hitta nåt som inte går sönder lika lätt som vissa i-telefoner.
Citera
2012-03-07, 22:15
Medlem
Promeths avatar
Citat:
En hund?

0 tumm

*det är Sony numera

En robust smartphone är kanske Htc One S som "Har aluminiumkropp stärkt med en teknik som ursprungligen togs fram för satelliter (MAO-processen)" Sony Xperia S kan kanske vara något?

Ja, det skulle kunna vara nåt. Hellre lite mer vikt än sprucken lur. Sony och sony, vore kul att veta vilka Sony-lurar designas i Lund. Det är som med köttfärs, man väljer helst svenskt om man kan
Citera
2012-03-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometh
Ja, det skulle kunna vara nåt. Hellre lite mer vikt än sprucken lur. Sony och sony, vore kul att veta vilka Sony-lurar designas i Lund. Det är som med köttfärs, man väljer helst svenskt om man kan

Så vilken gillar du? Eller behöver du fler förslag?
Citera
2012-03-08, 22:20
Medlem
Promeths avatar
Citat:
Så vilken gillar du? Eller behöver du fler förslag?

Tack för förslagen. Kevlarmobbe låter nästan som gjort just för mig. Razr verkar inte heller vara alltför stor, bra. Försökte hitta den i affären idag för att känna efter hur det är att hålla i den. Fanns inga Motorola just där men jag fastnade för en liten smidig Sony Ericsson Ray. Medelstor och smidig, borde rymmas i fickan och kändes snyggast just bland de som fanns framme. Den hade gärna fått vara lite dyrare men det är icke-problem. Vissa av jätteblafforna var bara för mycket, men det är kanske nåt för folk med handväskor och konstant Facebook-behov. Jag tyckte nån av telefonerna hade skapligt med metall, kanske färgat aluminium som bakplåt. Nåt sånt borde kunna hålla för en utekväll eller har någon lyckats knäcka även en sån lur? Tack för alla icke-sarkastiska tips förresten, alltid kul att läsa vad andra upplever. Ett svar på Flash är värd tusen försäljares dösnack!
Citera
2012-03-08, 22:28
Medlem
Promeths avatar
Citat:
En hund?

0 tumm

*det är Sony numera

Aluminiumkropp = Gillar! Kan det blir manligare än aluminium, kevlar och Hi-Tech? Dom borde ta fram en Htc Magnum - Agent Edition för oss som tycker att Bonds lur är not enough. Man ska kunna ringa ett samtal till Miss Moneypenny och slå en bad guy medvetslös med telefonen i nästa ögonblick. Sen tar man upp den igen och loggar in på fejsan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in