Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-08, 15:03
Medlem
tobfo1s avatar
Wohoo priskrig på flatrate abonnemang!

www.tele2.se
Inklusive (nästan) valfri telefon.

Tele2 Maxi ger dig:
Obegränsade samtal inom Sverige, till alla nät.
Obegränsat antal SMS inom Sverige, till alla nät
Obegränsat antal MMS inom Sverige, till alla nät
Fri surf inom Sverige, 10 GB datatrafik ingår
Citera
2012-03-08, 15:24
Medlem
jonte123s avatar
ställer dem uppenbara frågorna direkt, samma pris bindningstiden ut? priset efter bindningstidens slut? övriga dolda avgifter? uppkopplingsavgifter?
känns som ett löjligt bra erbjudande för mig som har en mobilräkning på 4-500 varje månad
edit:ser nu att 3 erbjuder one x vilket tele2 inte verkar göra
vill ju verkligen inte ha 3 men vill verkligen ha one x
Senast redigerad av jonte123 2012-03-08 kl. 16:06.
Citera
2012-03-08, 15:52
Medlem
tobfo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
ställer dem uppenbara frågorna direkt, samma pris bindningstiden ut? priset efter bindningstidens slut? övriga dolda avgifter? uppkopplingsavgifter?
känns som ett löjligt bra erbjudande för mig som har en mobilräkning på 4-500 varje månad

Det är samma pris bindningstiden ut. Och man behöver inte var Einstein för att förstå det är ett svar på Tres erbjudande på 349:-/månad.
Jag hoppas det blir priskrig
Citera
2012-03-08, 15:58
Medlem
Jag nappade på detta
Citera
2012-03-08, 17:28
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobfo1
Det är samma pris bindningstiden ut. Och man behöver inte var Einstein för att förstå det är ett svar på Tres erbjudande på 349:-/månad.
Jag hoppas det blir priskrig
3 har fortsatt 349:- i månaden efter bindningstidens slut.
Citera
2012-03-08, 18:06
Medlem
Jag tecknade tele2 snackis pott 369 med en xperia s i måndags, ringde och bytte till maxi direkt imorse när jag såg erbjudandet.

Synd att galaxy nexus är så ful, annars hade jag tagit en sådan istället för xperian.
Citera
2012-03-08, 20:04
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
3 har fortsatt 349:- i månaden efter bindningstidens slut.
"Abonnemangsrabatten på 350 kr har du kvar så länge du har abonnemanget 3Total under förutsättning att du inte byter ut din mobiltelefon efter bindningstiden."
Med andra ord, vill du byta telefon till en ny om två år så kan du inte få samma pris.
Eller kan och kan, du är inte garanterad det, men då finns det säkert andra erbjudanden.

Till Tele2's fördel är att du faktiskt har ett GSM-nät. Även om 3's 3G-nät är väl utbyggt så finns det ett antal platser där jag brukar befinna mig där 3 tappar täckning helt. Trots att täckningskartan visar att täckning ska finnas (Ja, jag vet att dessa inte räknar topografi etc, men ändå).

Angående erbjudandet som sig så får man dock lägga till pengar för vissa telefoner, exempelvis HTC's dyrare modeller.

Jag högg för övrigt på detta erbjudande idag, behöver en ny telefon, och bara mina samtalskostnader i dagsläget hos Telia är på mer än 345:-/mån. Körde för övrigt på Xperia S, hoppas nu att Tele2 levererar den den 15e så att man inte sitter i en väntelista... Behöver verkligen en telefon nu, min nuvarande Galaxy S har lagt av helt.

Kul med priskrig mellan operatörerna för övrigt!
Citera
2012-03-08, 21:02
Medlem
Om man tecknade ett abonnemang med kompis pott 369:- för ca 2v sen, kan man då ringa in och byta till detta abonnemanget?
Citera
2012-03-08, 22:09
Medlem
Stanowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami40
Om man tecknade ett abonnemang med kompis pott 369:- för ca 2v sen, kan man då ringa in och byta till detta abonnemanget?

ja du kan ändra till detta abo, men om du teckande ditt pott abo med en telefon kommer du få fortsätta betala av den
Senast redigerad av Stanowski 2012-03-08 kl. 22:22.
Citera
2012-03-08, 22:35
Medlem
SuperPuttes avatar
Tele2 verkar erbjuda Maxi4G också på samma villkor.
Eftersom jag funderar på en 4G mobil och är ute efter maxad prestanda när jag surfar verkar ju det här bästa alternativet.
Är det någon som kör detta, och i så fall vilken hastighet får man i verkligheten? 10, 20, 30 mb/s?
Citera
2012-03-08, 22:49
Medlem
Telenor har inte svarat än va? Väldigt nöjd med dom och snart dags att förlänga. Någon skrev om att tre har oneX. Vad är det?
Citera
2012-03-08, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danne99
Telenor har inte svarat än va? Väldigt nöjd med dom och snart dags att förlänga. Någon skrev om att tre har oneX. Vad är det?

En kommande mobil från HTC.. Kommer om sisådär 6 veckor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in