Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-08, 19:37
Medlem
hrjjs avatar
Behöver Råd och tips. Vad kan jag göra själv vid sidan om lagets träningar?

Jag fyllde 18 år nu i januari och spelar i div 1.

Kan inte sätta ord på vad jag behöver utveckla, men jag får problem när det kommer till zonspel i små ytor så jag antar att det är blik för spelet och bollbehandling. Tekniken är bra men kan ju alltid bli bättre.

Teknik och bollbehandling är det jag vill ha hjälp med främst. Tex vändningar,tillslag och brèsidor etc.

Tack.Jag hoppas jag blir proffs.
Citera
2012-03-08, 19:39
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Det ville jag också när jag var liten, blev jag det? Nej.

Men det är ju bara att öva, öva och öva tills du känner dig säker och sen hoppas på att något lag vill ha dig

Lycka till!
Citera
2012-03-08, 19:44
Medlem
WeedIsMyDeeds avatar
Hej, för att du skall bli upptäckt så måste du ju vara bättre än mängden och huvudsakligen vara bäst i ditt lag. Så för att nå detta så måste du hela tiden ligga steget före ditt lag och träna på egen hand, ät rätt och träna rätt. Sen så är det ju inte säkert att du blir uttagen men då har du ju iaf gjort det du kan för att nå ditt mål.

Lycka till!
Citera
2012-03-08, 21:25
Medlem
WaldemarKas avatar
Ät rätt.
Gå och lägg dig i tid och sov inte för länge.
Avstå från alkohol och nikotin.

Se till att suverän på det du redan är bra på. Spetsegenskaper är viktigare än att vara hyffsad på allt.
Börja träna brottning.
Träna allt som rör snabbhet, acceleration, uthållighet, löpteknik. Det gärna med en friidrottsklubb.
Skaffa gärna en personlig tränare, som inte har med gym att göra, som kan coacha dig i din egna träning. En förälder eller bror går alldeles utmärkt.
Träna upp knä- och fotleder för att undvika skador som kan hålla dig borta från spel länge. Balansbräda är bra att börja med.

Skaffa en agent.

Du måste helt enkelt träna mer, bättre och oftare än alla andra.
Du har antagligen inte heller tid att ha ett heltidsjobb så bo hemma så länge du kan.
Citera
2012-07-21, 21:49
Medlem
MarioMontellis avatar
I vilket lag spelar du?
Citera
2012-07-25, 00:53
Medlem
hrjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioMontelli
I vilket lag spelar du?
div 1 norra, mer vill jag inte säga tyvärr då jag vill vara lite anonym.

skriver lite privata grejer i dom andra delarna utav forumet
Citera
2012-07-25, 00:54
Medlem
hrjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Ät rätt.
Gå och lägg dig i tid och sov inte för länge.
Avstå från alkohol och nikotin.

Se till att suverän på det du redan är bra på. Spetsegenskaper är viktigare än att vara hyffsad på allt.
Börja träna brottning.
Träna allt som rör snabbhet, acceleration, uthållighet, löpteknik. Det gärna med en friidrottsklubb.
Skaffa gärna en personlig tränare, som inte har med gym att göra, som kan coacha dig i din egna träning. En förälder eller bror går alldeles utmärkt.
Träna upp knä- och fotleder för att undvika skador som kan hålla dig borta från spel länge. Balansbräda är bra att börja med.

Skaffa en agent.

Du måste helt enkelt träna mer, bättre och oftare än alla andra.
Du har antagligen inte heller tid att ha ett heltidsjobb så bo hemma så länge du kan.
Tack för ett bra svar.

Jag undrar bara vad jag har att tjäna på att börja brottning? blir man inte klumpigare utav det?
Citera
2012-07-25, 01:40
Medlem
thatis7tisshows avatar
Spelar i division 1 och frågar personer som inte ens spelar i korpen hur du ska bli bättre...

Seriöst - fråga din tränare. Han borde ha något hum om vilka attribut du bör förbättra samt hur.
Citera
2012-07-25, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Tack för ett bra svar.

Jag undrar bara vad jag har att tjäna på att börja brottning? blir man inte klumpigare utav det?

Skit i brottningen.
Citera
2012-07-25, 02:27
Medlem
Allt handlar om inställning! Är du den som vill mest så kommer du se resultat så småningom det kan jag lova dig!

Med inställning menar jag dock inte att du är den som glidtacklar och kör hårdast osv, klart det är en del av det. Men du ska vilja lyckas så mycket så du gör dom grejerna som krävs.

äta rätt, men framförallt sova och träna rätt!

Men inställningen som sagt är den viktigaste, du måste puscha dig själv något enormt! Börja se hela ditt liv som ett enda stort träningspass, där målet är att träna hårdast och utvecklas.

Lägg dig i tid! Gå upp i tid! Träna själv, träna med laget, träna själv, träna själv, träna själv, träna själv.. Du kan inte lyckas genom att bara träna på lagets träningar. Du kan inte lyckas genom att träna på lagets träningar och träna hemma, utan du måste sköta sömnen och kosten med. Allt måste tas seriöst!

Låter kanske lite hård här men det är så det är, finns så många som vill lyckas och tränar så hårt så man måste verkligen lägga ner tid och energi som bara den, tro mig jag har själv tillbringat 5 timmar per dag året om i flera år för att lyckas, hade jag inte blivit fotbollsinvalid hade jag förmodligen lyckats, men det gäller att ha tur också!

Nu vet ja dock inte vad att "lyckas" för dig är men för att bli någorlunda bra så krävs de ungefär som jag har sagt, allt sitter i huvudet och i sin inställning!

Lycka till!
Citera
2012-07-25, 02:34
Medlem
Kontakter, agenter, och sedan vara sjukt talangfull och verkligen visa det på matcher.
Sedan har det mycket med tur att göra också.

Finns en kille som går i den grunskolan jag gick i, brukade lira lite då och då. Han gick i någon särklass, såg han väldigt ofta lira boll. Visste ej ifall han bara lirade för skojs skull, eller seriöst. Sjukt snabb och teknisk dock lite självisk.

Sedan fick man reda på att han nyss(via kompis facebook) att han tydligen fått ungdomskontrakt i Man United, lite chockad. Men duktig var han, men så pass bra hade jag ingen aning om.
Hur det gick till vet jag dock inte, killen är 94a.

Men mycket tur, och kontakter förmodligen samt grym som spelare självfallet.
Citera
2012-07-26, 18:55
Medlem
hrjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
Allt handlar om inställning! Är du den som vill mest så kommer du se resultat så småningom det kan jag lova dig!

Med inställning menar jag dock inte att du är den som glidtacklar och kör hårdast osv, klart det är en del av det. Men du ska vilja lyckas så mycket så du gör dom grejerna som krävs.

äta rätt, men framförallt sova och träna rätt!

Men inställningen som sagt är den viktigaste, du måste puscha dig själv något enormt! Börja se hela ditt liv som ett enda stort träningspass, där målet är att träna hårdast och utvecklas.

Lägg dig i tid! Gå upp i tid! Träna själv, träna med laget, träna själv, träna själv, träna själv, träna själv.. Du kan inte lyckas genom att bara träna på lagets träningar. Du kan inte lyckas genom att träna på lagets träningar och träna hemma, utan du måste sköta sömnen och kosten med. Allt måste tas seriöst!
Låter kanske lite hård här men det är så det är, finns så många som vill lyckas och tränar så hårt så man måste verkligen lägga ner tid och energi som bara den, tro mig jag har själv tillbringat 5 timmar per dag året om i flera år för att lyckas, hade jag inte blivit fotbollsinvalid hade jag förmodligen lyckats, men det gäller att ha tur också!

Nu vet ja dock inte vad att "lyckas" för dig är men för att bli någorlunda bra så krävs de ungefär som jag har sagt, allt sitter i huvudet och i sin inställning!

Lycka till!
Tack för ett mycket bra inlägg! Har tidigare inte lagt så stor vikt med att sova och äta rätt, men det ska jag banemej göra nu (lättare sagt än gjort antar jag)!

10 timmar per natt bör vara lagom? Synd att så många schysta fotbollsmatcher är sent på kvällen!

Tack igen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in