2012-03-08, 21:56
Medlem
Var häromdagen på en presentation av en tjej som represenarade "företaget" WorldVentures. Jag fick se en kort video http://worldventures.biz/ (tryck på box 2 ). Fick direkt sektvibbar och kände direkt att det var något skumt när jag såg videon. Sedan följde en 1 timmes lång presentation om företaget där jag bla fick svart på vitt ett pyramidspel uppritat, givetvis sade tjejen att detta var långt ifrån ett pyramidspel.

WV erbjuder en resetjänst som enligt de själva inte drar in pengar till företaget då alla medlemmar för nyttja deras otroliga rabatter vilket gör att resorna skall vara "inköpspris" ( vad det nu innebär ).

Ju längre mötet pågår så går samtalet mer och mer över till hur du tjänar pengar och detta är då givetvis genom att värva andra personer, och när jag ställde frågan; "hur tjänar företaget pengar" så börjar tjejen bara svamla om massa icke konkreta saker och ledde sedan snabbt in samtalet på annat.

Det kostar 2500kr att bli medlem sedan en månadsavgift på ca 50 dollar eller något liknande. (den tas bort om du värvar tillräckligt många nya medlemmar ).

Det var jävligt svårt att hitta länkar på google som gav några direkta bevis att detta företag är en scam rakt igenom men jag har hittat några länkar, dock tycker jag inte att dom duger som källor, jag kan posta dom ändå om ni vill läsa.

Jag har några frågor;

Är det någon annan som har blivit insyltat i detta?

Kan någon hjälpa till att luska efter vilka som egentligen styr och vad dom har för bakgrund. Jag har två namn; Wayne Nugent and Mike Azcue men jag vet inte om det stämmer och jag är inte jättehaj på att leta fram information via google.

Jag har flera vänner som börjat gå med i detta, och fler och fler snackar om det så jag tycker det börjar bli lite olustigt.

ps. Jag kan ha fel, det kan vara ett legit företag, jag bedömmer dock chanserna för detta som väldigt extremt små.
Citera
2012-03-08, 22:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Suck!

http://masterdebater.fortunecity.com...20Analysis.htm

Citat:
Bottom line: AVOID THIS COMPANY/SCHEME COMPLETELY!brb

Klart bortkastad tid....
Hur kan någon tro på sånt här pyramidtrams?
Citera
2012-03-16, 11:40
Medlem
Om man kan leva med att blåsa folk så visst, man tjänar pengar men man blåser andra.
Citera
2012-03-16, 11:52
Medlem
Danielxbf32s avatar
Väntar nu på det obligatoriska KLAPPMONGOT som alltid dyker upp i dessa trådar och berättar för oss alla hur fel vi har.
Citera
2012-03-21, 20:40
Medlem
worldventures är pyramidspel
Senast redigerad av koolers 2012-03-21 kl. 20:48.
Citera
2012-03-27, 23:40
Medlem
VonArsles avatar
Dessa är på frammarsch nu i sverige. Tjänar otroligt bra pengar på att lura folk.
Citera
2012-04-24, 11:41
Medlem
Anka:Ps avatar
En vän försökte ragga upp mig på detta idag, såg snabbt igenom det men det fick mig att börja fundera på hur många som var med i det i Sverige, hur många skulle kunnas rekryteras till detta spel innan det faller här, och om man kunde tjäna lite pengar på det. Enligt den som försökte ragga upp mig så fanns det cirka 600 medlemar i Sverige, vilket är en ganska liten mängd, och även möjlighet till många fler "kunder". Dock kände jag inte att jag ville punga 2500 :- för att försöka lura några satar för att se om man kunde tjäna pengar på det.

Dock verkar det vara så att i sverige så behöver du rekrytera 4 personer för att bli av med månadsavgiften.
Citera
2012-04-24, 23:08
Medlem
Var också på en presentation igår.. Jag kände som TS när jag fick se videon. "Är detta en sekt?" var min första tanke.. Kändes lite olustigt faktiskt.

Efter lite research hemma för mig själv sen, så fick jag fram lite matnyttig information. Jag tror att man kan tjäna bra med pengar på detta lustiga påfund.

Själva upplägget baseras på ett pyramid schema tydligen som nämnt ovan, http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme .

Jag tycker dock att det verkar lite små kusligt att läsa om detta företag och all denna uppståndelse på facebook och webben, då det verkligen känns som att det är en stor sekt.

Själv sitter man och funderar på om man skall joina eller ej.
Citera
2012-04-25, 16:33
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulzion
Var också på en presentation igår.. Jag kände som TS när jag fick se videon. "Är detta en sekt?" var min första tanke.. Kändes lite olustigt faktiskt.

Efter lite research hemma för mig själv sen, så fick jag fram lite matnyttig information. Jag tror att man kan tjäna bra med pengar på detta lustiga påfund.

Själva upplägget baseras på ett pyramid schema tydligen som nämnt ovan, http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme .

Jag tycker dock att det verkar lite små kusligt att läsa om detta företag och all denna uppståndelse på facebook och webben, då det verkligen känns som att det är en stor sekt.

Själv sitter man och funderar på om man skall joina eller ej.

Och då hälsar vi detta pyramidspels första klappmongo (se ett par inlägg upp) välkommen in i tråden! Det är ett under att du (om du nu överväger att "joina") vet hur ett tangentbord fungerar!
Citera
2012-04-25, 17:20
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Och då hälsar vi detta pyramidspels första klappmongo (se ett par inlägg upp) välkommen in i tråden! Det är ett under att du (om du nu överväger att "joina") vet hur ett tangentbord fungerar!

Dessutom ett sk. "klappmongo typ 2".

Typ ett är den typen av klappmongo som (gravt felstavat och särskrivet) berättar för alla hur mycket pengar han tjänar och vilka patetiska, rädda jantelagsmänniskor alla kritiker är samt rapar upp alla inrepeterade sektargument de har lyckats trycka in i hans trånga skalle.

Typ två är lite lömskare, han brukar nämligen låsas vara lite skeptisk eller rentav kritisk för att sedan landa i att det nog är en rätt bra grej ändå samt rapa upp någon lightversion av sektjiddret.
Citera
2012-04-26, 21:34
Medlem
Var på en sådan presentation i veckan nyss hos en kompis.
Det började med att jag också fick se en film där de berättade i 90% av filmen hur j#!vla awsome det är och hur mycket pengar man kommer att tjäna.
Han som skulle värva mig pratade också om att det var relativt nytt i Sverige, att de bara va ca 600 medlemmar än så länge. Så nu var verkligen chansen att tjäna de stora pengarna.

Vet inte hur det ligger till med pyramidspel. Är de olagliga?
Han som presentera detta för mig påpekade flera gånger att detta inte va något pyramidspel, men jag påstådd att det verkligen va ett.

Det känns som detta företag har dessa "billiga" resor bara för att ha något annat som ska locka. Men hur många är det som verkligen går med i detta medlemskap för 2500:- och sen 400:-/mån bara för att få billigare resor, och inte värva fler medlemmar. Företaget säger ju själva att de inte tjänar något på själva resorna. Så varför inte sälja lite exklusiv sand från Sahara eller liknande.

Luktar väldigt mycket scam om detta super erbjudande, och de skulle jag inte rekommendera till någon jag känner.

Men som min polare sa som nyss kastade bort 2500:- "Du kommer ångra dig när jag sitter på en fin strand på varmare breddgrader och pengarna bara rullar in på konto, medans du får gå till ditt 7-16 jobb och knega ihop dina växelpengar och ångra dig varje dag att du inte gick med när du hade chansen"

Men det kan jag nog leva med, än skammen att gått på något som detta!

Over and out!
Citera
2012-07-01, 16:13
Medlem
Fick nyss en visning av detta av 2 vänner som håller på med det här, varav den ena har sagt upp sig från sitt jobb för att köra detta till 100% (wtf?) han drar enligt honom in ca 1000 dollar i veckan just nu. Grejen med honom är att han är jävligt manipulativ och falsk och känner man honom inte riktigt så kan jag förstå att man blir lurad av hans sweettalk. Så är man bra på att snacka kan man säkert tjäna lite pengar på detta pyramidspel, om man hittar idioter dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in