2012-05-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
"Oraneandblue" har inte lanserat någon teori. H*n har endast presenterat några faktiska omständigheter. Själva ifrågasättandet av att allt inte gått rätt till tyder på att skribenten har ett rimligt omdöme.
Tack för förtydligandet!
Det jag vill få fram finns i trådstarten: "Är ATG utsatt för en spelkupp?"
Citera
2012-05-28, 18:00
Medlem
Efter alla indicier på olika travforum så är nog svaret på rubriken: Ja!

I rest my case och säger till de som lyckats: Imponerande gjort!
Citera
2012-05-28, 23:40
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Från en halvsäker källa (kompis som känner en på atg) så finns misstankar om en insider som kan trycka in kuponger efter 2-3 lopp. Han har sedan vänner som får ut vinsterna så långt bort från sverige som möjligt.
De lär ha riktigt bråttom att dunka in massor med stora system när det är dags och det kan förklara varför de tex hade 3st 7: or nu sist med 20M på varje. En seriös storspelare skulle aldrig ha dubbla, trippla rader som i princip garanterat blir ensamma på 7 rätt. I all hast hinner de inte göra seriösa system.
Citera
2012-05-28, 23:58
Medlem
det här är en konspirationsteori som för omväxlings skull faktiskt har lite bäring och det är värt att utforska.

jag var på en fest för några veckor sedan där jag träffade en bekant från valla i slutet av 90-talet.

han påstod att det är före detta online-pokerspelare som ligger bakom 20-miljonersliren. jag fattade inte allt, men det handlar om att ATG:s klient tydligen använder en föråldrad säkerhet.

han sa att ATG:s klient var jämförbar med de klienter som pokerborden använde för 2-3 år sedan.

kan det stämma?

edit: annars lutar jag nog åt insiderspåret. vilket skulle vara förödande för ATG.

dessutom så har ju potentiellt ett antal människor blivit blåsta på sina pengar. det är ju viktigt att ATG får fram sanningen här, så att rätt personer får sina pengar om det varit något skumrask i görningen.
Senast redigerad av JohnnyYuma 2012-05-29 kl. 00:02.
Citera
2012-05-31, 09:17
Medlem
Combots avatar
Visst, det är spännande och roligt att tro att det är massa fusk som ligger bakom.
Men sannolikheten för att de spelar för stora summor är helt enkelt större.

Med det sagt, så utesluter jag absolut inte fusk. Jag bara säger att sannolikheten
talar emot det.

Den främsta problematiken anser jag är att ATG inte förlorar ett skit. Om det
går iväg miljoner till Långtbortistan, eller till Örebro, spelar ingen roll. ATG
får in sina miljoner oavsett. Så de har inget incitament att utreda detta närmre.

Så jag tror inte något kommer att hända förrän den breda massan av travspelare
ryter ifrån. Vilket vi är långt ifrån idag.
Citera
2012-06-01, 08:21
Medlem
Spelkupp kanske är ett lite brett ord a la Aftonbladetrubrik...
Enligt alla propagandaartiklar som Kanal75 spyr ut så är det dels ett spelsyndikat (!?) Och det acepterar ATG? Knappast, minsta konstigheter på en privatpersons spelkonto granskas omgående, men ett spelsyndikat accepteras!?
Dels går "spelaren" med stor förlust, då luktar det isf pengatvätt.

Undras vad statens lotteriinspektion säger..?

Personligen tycker jag det är bra om det spelas mycket på ATG då det blir mer pengar till staten (= ni och mig), mer pengar till hästägarna ( =jag och många fler)
Det som är oroande är ju om ett så kallat spelsyndikat satsar enorma pengar skulle jag tro att de på något vis vill försäkra sig om att minimera riskerna för förlust och då kommer ett extremt känsloladdat ord in i frågan dvs SPELSÄKERHET
Citera
2012-06-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
De lär ha riktigt bråttom att dunka in massor med stora system när det är dags och det kan förklara varför de tex hade 3st 7: or nu sist med 20M på varje. En seriös storspelare skulle aldrig ha dubbla, trippla rader som i princip garanterat blir ensamma på 7 rätt. I all hast hinner de inte göra seriösa system.
Väldigt intressant synpunkt...
Citera
2012-06-01, 17:49
Medlem
Combots avatar
Troligtvis är det inget fusk alls.

http://www.expressen.se/sport/trav/d...ljoner-pa-v75/

"Det enda jag kan säga är att de [spelarna i Sydafrika] hittills i år spelat för över 200 miljoner totalt på våra svenska tävlingar."

Tja, spela för 200 miljoner och vinna 20 miljoner + andra vinster, känns ju inte som någon
bra deal.

Bara att inse, de spelar för tokmycket pengar.
De påverkar ju inte hur hästarna springer!! Vem som helst här inne kan också
vinna!! Det handlar om tur och skicklighet.
Citera
2012-06-01, 21:46
Medlem
Min första tanke när jag hörda att alla pengarna gick till Sydafrika var "Oj där bor ju före detta sjukpensionären Thomas Möller"
Citera
2012-06-01, 23:00
Medlem
Penningtvätt kan ju vara ett spår. ATG ger 70 % av spelarnas insatser tillbaka i vinster. Rejält stora system, och upprepat spelande över tid, ger därmed enligt stora talens lag i snitt 70 % tillbaka till spelaren. En avbränning på 30 % för att tvätta svarta pengar vita är ett ganska lågt pris. Kan man dessutom spela i ett land där insatserna inte registreras på en viss person, utan anonymt mot en bong, så kan man ju hämta ut vinsterna via bulvaner och undgå fiscus långa arm.

Just my five cents...
Citera
2012-06-04, 14:21
Medlem
Bangalores avatar
För spelarkollektivet har det blivit allt mer uppenbart att travet är riggat. Vinsterna till Sydafrika har gått rätt ner i Atgs egna djupa fickor. Vem kontrollerar att så inte sker? Jo, Remy Nilssons kompisar på lotteriinspektionen.
Citera
2012-06-26, 20:26
Medlem
I dagens tidningar står det hur de ska täppa till hålet.

Nu är det väl inte så att de stjäl pengar från andra vinnare, för en spelare med en insats på 36 kr kan ju också ha tur med Harry och få del i storkovan
Citera
atg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in