• 1
  • 2
2012-03-09, 12:21
Medlem
Väldigt många storvinster på V75, V65 och V86 går till länder som Tasmanien, Sydafrika etc.

En exempellänk: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13799088.ab

Vad tror ni? Är det möjligt att någon kan hacka ATGs säkerhetssystem eller är helt enkelt dessa spelare extremt skickliga?

Själv är jag något splittrad i frågan. Dels tror jag att ATG har väldigt bra säkerhetssystem å andra sidan finns det väl alltid personer som kan lura systemet.

Edit: Min länk kanske är för dålig som disskutionsunderlag, här kommer en ny
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13850810.ab
Senast redigerad av Oraneandblue 2012-03-09 kl. 12:27. Anledning: Förtydligande
Citera
2012-03-10, 17:17
Medlem
Stora insatser = större chans att vinna
Så är det bara
Citera
2012-03-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckman
Stora insatser = större chans att vinna
Så är det bara
Så om jag satsar 100kr är vinstchansen större än om jag satsar 10kr? Hur förhåller sig vinstchansen till storleken på insatsen? Och är detta även applicerbart på slumpspel som lotto?
Citera
2012-05-26, 22:11
Medlem
Lyfter frågan igen:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14885816.ab

...nåt konstigt är det.
Citera
2012-05-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
...nåt konstigt är det.
På vilket sätt?
Citera
2012-05-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
På vilket sätt?

# I går gick 3 st 20 milj vinster till Sydafrika.

# "Onormalt" många storvinster på V75, V64, V86 går till länder som Sydafrika, Australien, Tasmanien.

# ATG har ingen insyn med sina samarbetande spelbolag på dessa ställen.

# Travskribenten Hans Aidel*on har bevisligen kunnat spela efter spelstopp i Dannmark. Finns fler fall som ATG är medvetna om.

# Odds ändras ungefär 30-40 sekunder in i loppen. ATG förklarar det med uppdateringar från utländska spelpoler.....

# Ofta Tekniska problem på sajten atg.se, visst det är många besökare som spelar där men min personliga uppfattning är att ett företag som omsätter över 10 miljarder borde se till att sin sajt fungerar bättre! Problemen har ju varit en par år nu....
Citera
2012-05-27, 14:09
Medlem
Det känns inte riktigt bra i magen när lirare Tasmanien och Sydafrika blivit såna hejare på svenskt trav. Utan att ha minsta belägg för det så tror jag att allt inte står rätt till. Naturligtvis kan säkerhetsansvarige på ATG inte säga annat än att spelsäkerheten är 100%. Jag dristar mig till att anse att det luktar skit lång väg om dessa vinster.

Om någon har tid, kontakter, inspiration, pengar och en storvulen självbild så kan http://www.itjobb.se/analytiker-och-...e-1007292.html vara någonting att börja peta lite i.

För övrigt så sitter jag hemma vid datorn med vänsterbenet på en pall på grund av brutet ben och har jävligt ont. Jag missar Elitloppet live för första gången sedan 1992. Bitter? Ja visst! Klart jag inte hade lust att sitta här när världens bästa fest pågår. Jag var på plats första gången 1980 när Ideal'en vann.

PS: Berätta inte för någon att Island vinner Elitloppet...
Senast redigerad av HenryRollins 2012-05-27 kl. 14:16.
Citera
2012-05-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Det känns inte riktigt bra i magen när lirare Tasmanien och Sydafrika blivit såna hejare på svenskt trav. Utan att ha minsta belägg för det så tror jag att allt inte står rätt till. Naturligtvis kan säkerhetsansvarige på ATG inte säga annat än att spelsäkerheten är 100%. Jag dristar mig till att anse att det luktar skit lång väg om dessa vinster.

Om någon har tid, kontakter, inspiration, pengar och en storvulen självbild så kan http://www.itjobb.se/analytiker-och-...e-1007292.html vara någonting att börja peta lite i.

För övrigt så sitter jag hemma vid datorn med vänsterbenet på en pall på grund av brutet ben och har jävligt ont. Jag missar Elitloppet live för första gången sedan 1992. Bitter? Ja visst! Klart jag inte hade lust att sitta här när världens bästa fest pågår. Jag var på plats första gången 1980 när Ideal'en vann.

PS: Berätta inte för någon att Island vinner Elitloppet...
Ajdå, med benet. Tur att det är bra TV sändningar iaf

Har varit på ett cafe och en tillställning i dag. På båda ställena har jag hört bordsgrannar prata om att det är konstigt att så mycket spelvinster går utomlands.... dessutom ringde en polare och sa att han spelar i dag och gör sen ett uppehåll tills vidare då också han tror att nåt skumt händer.........
Orrchietti tokskräller!
Citera
2012-05-27, 14:56
Medlem
Tack för tröstande ord!

Ja, jag förstår att utlandsvinsterna blivit en bubblare på tillställningar och kaféer. Tro fan' att folk undrar. Någon rejält datakunnig i min närhet lanserade en teori om hur det ska ha kunnat gått till för att tömma ATG på pengar. Själv så har jag inte kunskapen att värdera denna teori. Denne datakunniga bekant har tidigare jobbat som säkerhetsansvarig på en av fondkommitionärerna här i landet.

Nu strax start för första försöket!
Citera
2012-05-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
# I går gick 3 st 20 milj vinster till Sydafrika.

# "Onormalt" många storvinster på V75, V64, V86 går till länder som Sydafrika, Australien, Tasmanien.
Det är endast onormalt om de spelarna utgör en väldigt liten del av det totala antalet spelande. Det är så många luckor i din teori att den i bästa fall liknar ett gistet ruckel. Kom igen när du satt dig in på djupet så slipper vi få en tråd full med gissningar och antaganden som endast leder till idiotiska påstående. För jag håller inte för otroligt att du kan ha rätt, men utifrån det du skrivit hittills så kan jag inte annat än konstatera att det verkar gå många vinster till vissa länder, inget om varför och om det faktiskt är onormalt många vinster.
Citera
2012-05-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Det är endast onormalt om de spelarna utgör en väldigt liten del av det totala antalet spelande. Det är så många luckor i din teori att den i bästa fall liknar ett gistet ruckel. Kom igen när du satt dig in på djupet så slipper vi få en tråd full med gissningar och antaganden som endast leder till idiotiska påstående. För jag håller inte för otroligt att du kan ha rätt, men utifrån det du skrivit hittills så kan jag inte annat än konstatera att det verkar gå många vinster till vissa länder, inget om varför och om det faktiskt är onormalt många vinster.
Vet inte ens om det går att få fram ATGs siffror om omsättning från utlandsspelen, slängde ATG s årsredovisning för några veckor sen. Nån annan kanske kan kolla i den.
Hjälp gärna till att fylla i luckorna i min teori, jag har inte alla svar på det här. Det är alldeles för stort ämne.
Idiotiskt påstående tycker du. Väldigt skumt tycker jag!
Citera
2012-05-27, 16:20
Medlem
"Oraneandblue" har inte lanserat någon teori. H*n har endast presenterat några faktiska omständigheter. Själva ifrågasättandet av att allt inte gått rätt till tyder på att skribenten har ett rimligt omdöme.
Senast redigerad av HenryRollins 2012-05-27 kl. 16:24.
Citera
  • 1
  • 2
atg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in