Du som blir illamående när du ser denna typ av skit program där man utan några som helst belägg vräker ur sig dom mest märkliga kommentarer som att hela familjen har förlorat alla sina vinst pengar och att det är NIG som gjort dåliga placeringar etc. så skall jag som vet vad som egentligen h nt berätta några punkter som kan få dig och bli bättre till mods
1) Det är inte hela familjen som PLUS vinklar det utan bara kvinnan (Marta) som investerat pengar.
2) Hon har vunnit 8,7 Miljoner och inte 3,2 som PLUS säger i programmet.
3) Kvinnan har i 5 omgångar investerat i olika värdepapper med HÖG avkastningspotential och HÖG risk. Hon har vid samtliga investerings tillfällen signerat risk dokument där hon medger att hon är medveten om att hela det investerade kapitalet kan GÅ FÖRLORAT!
4) Det är inte alls 200 000:- kvar utan över 1 Miljon av värdet finns kvar idag.
5) Det viktigaste av allt som inte nämn i TV programmet att det är EFG Bank AB som är ansvariga för kvinnans placceringar och inte NIG som var en återförsäljare. Alla placeringar har idag ett marknadsvärde och det kan följas på
www.efgbank.se (Märkligt att PLUS inte tog upp det i programmet?)
Min fråga är: Hade hennes 3,2 MSEK dubblats i värde till 6,4 MSEK, hade hon då gått till PLUS och gråtit och gnällt över att det är NIG's fel?
Hon ångrar sig djupt över att hon tagit RISK med en del av sitt kapital som hon (VUNNIT 8 700 000 SEK) Det är mer än det dubbla vad någon annan medelsvensson någonsin kommer i närheten av.
Bilda dig/Er en egen uppfattning innan ni går på den låga nivå av journalistik som PLUS matat dig/Er med!
MVH/Vargen
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Någon fler som sett veckans PLUS avsnitt ?
http://svtplay.se/v/2735489/plus/del_4_av_10
Det handlar om en familj som vunnit nåra miljoner på postkodlotteriet.
Sedan blir de övertalade av företaget Nordic Investment Group att investera i värdepapper som familjen inte har en jävla aning om vad det innebär och ej heller läser igenom vad det är.
De får besked efter besked att allt är i sin ordning och investeringarna går bra.
De får dock inga siffror. Då åker de till kontoret och de får info att deras 3.2miljoner investerade från postkodvinsten nu är värda 199tusen kr.
Jag mår så jävla illa då jag ser programmet hur de kan bli så jävla lurade och inte kolla upp vad det är de sätter sina pengar på. Det finns även en "NIG-gruppen" som består av 38 personer som säger sig blivit blåsta av företaget. De som intervjuas i programmet ser tragiskt nog inte ut som att de är skarpaste kniven i lådan direkt då det kommer till ekonomi.
Familjen får uppenbart fel här i längden då de ändrar sin historia flera gånger om papper som de säger inte finns som de senare har sett och skrivit på och dylikt.
Ni som sett programmet, vad tycker ni om hela saken ?
Jag vet knappt vad jag ska säga själv förutom att familjen har sig själva att skylla för att vara så lättlurade.