Flashback bygger pepparkakshus!
2002-11-10, 17:20
Medlem
Denna tråd är förgången i tiden
Citera
2002-11-15, 20:38
Medlem
Etanols avatar
Åhh fan, en till Örebroare... Trodde jag var ensam!
Vi kan ju blida crew (phreak019?), även om jag är nybörjare =D

Uppe i sörbyskogen finns lite roliga militäranläggningar, något skit som är _topphemligt_ ... Inte en jävel vet vad som finns inuti dom gångarna, fetingstaket utanför. Finns även skyddsrum som blivit igentäppta i en närbelägen pulkabacke. En gård har just fått BBB, kan man koppla om den så kan man ju göra en hel del roliga saker.
Citera
2002-11-18, 00:10
Medlem
mysigt, lär finnas en massa vid I3. Och var uppe i kilsbergen en gång, finns ngt gammalt militärområde där uppe, dammen tror jag det hette, låg gamla ammunitionsboxar och sånt där uppe, sönderskjutna plastdunkar och en jävla massa skrot
Citera
2002-11-20, 03:18
Medlem
Jag tror snarare att det har funnits lite småkrafs i sörbyskogen brevid pulkabacken. Trcykte på "ring" knappen där när jag var liten och någon nsvarade, jag gjorde samma hyss för nått år sen men då svarade ingen. Kannonen finns ju dessutom inte kvar...

Bara en fråga... Vad är BBB ?
Citera
2002-11-20, 11:23
Medlem
Bitmasters avatar
...

BredBandsBolaget?
Citera
2002-11-20, 17:51
Medlem
mjo, kan inte alla örebroare samlas i en kanal då? på dalnet eller qnet, osv Vill nog få kontakt med er
Citera
2002-11-22, 02:26
Medlem
onlys avatar
låter

som en bra ide, humm var skulle vi samlas då? :P

//en till öo-are
Citera
2002-11-22, 10:56
Medlem
vad sägs om #phreak-019 :P är där så fort jag kommer hem, dalnet! finns nog där på qnet med
Citera
2002-11-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanol
Uppe i sörbyskogen finns lite roliga militäranläggningar, något skit som är _topphemligt_ ... Inte en jävel vet vad som finns inuti dom gångarna, fetingstaket utanför. Finns även skyddsrum som blivit igentäppta i en närbelägen pulkabacke. En gård har just fått BBB, kan man koppla om den så kan man ju göra en hel del roliga saker.

ahh, sörbyskogen ja :o) vilka minnen... gick på Lavendelgården (dagiset) som liten och då gick vi upp till skogen vid den militärgrejen varje torsdag... Ibland hände det att det åkte in flakmoppar med folk i gasmask på genom grindarna där man går upp vid skogen, fett med mystik :o) sent 80tal-tidigt90 snackas det nu... undras just vad som finns där under? de har ju kameror som rör på sig vid grinden på andra sidan backen om man försöker slita upp porten så nått lär det ju vara :o)
Citera
2002-11-23, 00:01
Medlem
Re: Gångar i örebro

Citat:
Ursprungligen postat av Sonata_Lead
Någon som varit nere, vart isf?

finns gångar som går ända från mellringe in till stan vad jag vet... å mellan sörbyskogen - tybblekullarna går det en, den har jag varit inne i så den vets med säkerhet. man kan komma ner i den där den sovande elefanten var förrut, om nån sörbyängsskogare förstår vad jag menar :o)
Citera
2002-11-23, 00:39
Medlem
Ni får akta er,det finns vampyrer i gångarna...och ibland varulvar...och råttor som muteras till varelser med vingar...och en massa snurrande pengar...och köttätande väter och röda igelkottar med spikar och vitlysande ghouls och supermutanter och hemliga vaults.
men har ni tur kanse ni hittar Mario och/eller Luigi där nere.
Citera
2002-11-23, 18:07
Medlem
Re: Gångar i örebro

Citat:
Ursprungligen postat av pojke
Citat:
Ursprungligen postat av Sonata_Lead
Någon som varit nere, vart isf?

finns gångar som går ända från mellringe in till stan vad jag vet... å mellan sörbyskogen - tybblekullarna går det en, den har jag varit inne i så den vets med säkerhet. man kan komma ner i den där den sovande elefanten var förrut, om nån sörbyängsskogare förstår vad jag menar )

vet inte var du menar tyvärr kommer inte från sörby... men det vore kul att dra ut på en phreakrunda i stan :>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in