Ingen aning om vart denna tråd bör ligga, men då det handlar om att köpa med abonnemang till mobiltelefon så antar jag här
Jag tänker kanske köpa en ny mobil inom några dagar och har funderat på abonnemang för att få fri suf (1GB/mån med 6mb/s, sedan sänks det till 120kb/s) samt gratis SMS varje månad, för 98 kr i månaden. Detta då på Telia.
Dock så är det så att min familj är väldigt kritisk emot abonnemang tydligen, pappa säger att jag lika gärna kan ta telefonen på Halebop där jag får gratis surf (0,5GB/mån och sedan är det stopp) och sedan köpa gratis SMS genom att fylla mobilen med 200 kr (som i längden lär bli mer?)
Iallafall så har jag några simpla frågor:
1. Om jag kör på Halebop först och telefonen inte är låst på något vis till den operatören, går det då att fixa Telia 25 med mobilsurf för 98 kr/mån i 12 månader? Jag kollade på Telias hemsida men verkar inte hitta det.
2. Har Halebop något bra abonnemang liknande Telias och vid den prisklassen? (dvs cirka 100 kr i månaden och man kan surfa väldigt mycket samt gratis sms).
Eftersom några i familjen även har Halebop så kan man tydligen då ringa gratis också.
Har svårt att välja och funderar på ta bara med Halebop kontantkort, problemet är att om jag sedan vill ha Telia 25 med mobilsurf och om det inte finns att skaffa, om man måste skaffa det direkt man köper telefonen?