2012-03-14, 09:30
Medlem
Adobes avatar
Ingen aning om vart denna tråd bör ligga, men då det handlar om att köpa med abonnemang till mobiltelefon så antar jag här

Jag tänker kanske köpa en ny mobil inom några dagar och har funderat på abonnemang för att få fri suf (1GB/mån med 6mb/s, sedan sänks det till 120kb/s) samt gratis SMS varje månad, för 98 kr i månaden. Detta då på Telia.
Dock så är det så att min familj är väldigt kritisk emot abonnemang tydligen, pappa säger att jag lika gärna kan ta telefonen på Halebop där jag får gratis surf (0,5GB/mån och sedan är det stopp) och sedan köpa gratis SMS genom att fylla mobilen med 200 kr (som i längden lär bli mer?)

Iallafall så har jag några simpla frågor:

1. Om jag kör på Halebop först och telefonen inte är låst på något vis till den operatören, går det då att fixa Telia 25 med mobilsurf för 98 kr/mån i 12 månader? Jag kollade på Telias hemsida men verkar inte hitta det.

2. Har Halebop något bra abonnemang liknande Telias och vid den prisklassen? (dvs cirka 100 kr i månaden och man kan surfa väldigt mycket samt gratis sms).
Eftersom några i familjen även har Halebop så kan man tydligen då ringa gratis också.

Har svårt att välja och funderar på ta bara med Halebop kontantkort, problemet är att om jag sedan vill ha Telia 25 med mobilsurf och om det inte finns att skaffa, om man måste skaffa det direkt man köper telefonen?
Citera
2012-03-14, 09:46
Medlem
iggesundarns avatar
Telia max25

http://www.telia.se/privat/mobilt/ab...liamobilmax25/
Citera
2012-03-14, 10:13
Medlem
Adobes avatar
Hittade nu.
Men har Halebop liknande abonnemang?
Jag skickar runt 1000 - 1500 SMS i månaden som mest, och surfa vet jag inte, men gissar runt 0,5-1GB/mån att det blir. Finns något sådant att fixa billigt på Halebop?
Telia får jag ju 5000 gratis SMS samt 1GB/mån med 6mb/s och sedan sänks till 120kb/s, för endast 98 kr per månad.

Har Halebop ens att man kan köpa gratis SMS för 100 kr i en månad? verkar inte hitta det.

Enda som lockar mig till Halebop är att min familj har det och att man då kan ringa gratis till varandra. Annars så verkar jag inte gilla om dom inte har något abonnemang som passar mig eller kontantkort så man kan fixa gratis SMS i månaden om man vill ha det.

[edit]
Fortfarande inget svar från halebops chatt grejj
Och inget svar här heller

Antar att dom inte ens har någon sån tjänst där man kan enbart köpa gratis sms i en månad för 100 kr eller mindre. Man måste helt enkelt då köpa för ett helt jävla år isåfall
Senast redigerad av Adobe 2012-03-14 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in