2012-03-16, 18:17
Bannlyst
hej

jag undrar vad som är rimligt att byta mot
hur många 150mg Lyrica mot varje 10mg Valium?

Vad tycker ni?

jag behöver veta, tack
Citera
2012-03-16, 18:42
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Eftersom det krävs ca 3-600mg lyrica att få behaglig effekt så... 2-3st lyrica mot en 10mg diazepam.

Rent prismässigt ligger väl lyrica på runt 15-30kr/300mg så det låter rimligt i min värld att byta 300mg Lyrica mot 10mg diazepam.
Citera
2012-03-16, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Eftersom det krävs ca 3-600mg lyrica att få behaglig effekt så... 2-3st lyrica mot en 10mg diazepam.

Rent prismässigt ligger väl lyrica på runt 15-30kr/300mg så det låter rimligt i min värld att byta 300mg Lyrica mot 10mg diazepam.

Jo, det är så jag har funderat, då är jag rätt ute

tack för infon
Citera
2012-03-16, 19:38
Medlem
anticuss avatar
Hej!

Lyrica är inget att leka med. Du kan bli riktigt sjuk. Vissa människor upplever en lugnande effekt men de flesta blir sega i huvudet och mår psykiskt dåligt. En ansvarsfull läkare skriver aldrig utan att kolla upp patienten noga. EP mediciner är inte lämpliga för avkoppling. Flera organ kan påverkas och om du slutar tvärt kan de gå illa. Gå in på FASS och läs lite så du är bättre insatt (om du inte varit där).
Jag säger inte du skall sluta använda de om de funkar för dig men var försiktig. Jag vill inte du skall tro du att jag är en moraltant. Har själv ätit Lyrica som EP medicin och de gjorde mig rejält sjuk.
Men märker du inte av nått som står i FASS så ser jag ingen anledning att du skall sluta.

MVH Anticus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in