Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2002-11-10, 21:01
Medlem
Rubbermans avatar
Tjenare grabbar,
Satt å tanknade lite på dc och fick nån jävla skitfil med på köpet nånstans. Va tydligen nån form av porrsnutt. Klickade på den och då hände det nåt skumt. De spelade upp lite av filmen i filen, sen öppnades min Explorer och det tickade fram en massa hemsidor som jag inte hann se ett dugg av. Sen släcktes Explorern ner igen.
Sitter på BBB, så jag vet inte om det var nån form av dialer-setup-försök elle rinte.
Nu kan jag dock inte ta bort filen från datorn. När man försöker säger den bara att filen används av ett annat program eller person och kan inte deletas?
Vad ska jag göra nu då?
Hjälp uppskattas!
Citera
2002-11-10, 21:08
Medlem
Jag vet inte men borde det inte gå att boot diska in i dos och ta bort den där? http://forum.flashback.se/viewtopic.php?t=18946
Citera
2002-11-10, 21:36
Medlem
Kör du med XP ?

Hade samma problem förut med vissa saker jag ville slänga!

Jag laddade ner en liten fil som heter XP-AVIFIX från DC och nu kan jag slänga allt jag vill !!
Trodde först att det bara skulle gälla att slänga filmer som ej var färdiga , men det funkar med annat också .
jävligt skönt att slippa
Citat:
När man försöker säger den bara att filen används av ett annat program eller person och kan inte deletas?

det kunde man ju bli tokig på ! :evil:
Citera
2002-11-10, 21:47
Medlem
Rubbermans avatar
Kyle Troy!!!!
Tackar för hjälpen. Inte ens halvtimme från det att man ställde frågan så fick man svar!
Nu ska det laddas ner nämnda progg.
Tackar och bugar än en gång!
Citera
2002-11-11, 09:25
Medlem
Rubbermans avatar
Kyle Troy eller någon annan med erfarenhet av XP-Avifix!
Var ska man installera ovan nämnda progg för att det ska funka.
Kör XP hemma och blir tokig för jag får inte bort en konstig mediafil!!!
Hjälp uppskattas än en gång!
Citera
2002-11-11, 09:38
Medlem
Har du hittat xp-avifix så har jag för mig att det bara var att dubbelklicka på den så fixar det sig självt !!!

xp-avifix = 749 byte

hoppas det funkar.....för mig har aldrig medelandet om att man inte får slänga saker kommit upp efter det att jag klicka på den filen !

OBS!!!

[/quote]; Windows XP explorer movie fix.
;
; WARNING - Use this file at your own risk.
;
; Executing this file will remove a registry key which makes explorer load shmedia.dll.
; Simply put, this removes the annoying "permission denied" errors.
;
; To use this fix, right-click on the file and select install. Done.
;
; Information about the registry key from multiple sources.
; Inf-file compiled by Moo (2002-03-22).
; Idea by Duxus. Thanks to the kind people of "[BBB] Sweden #01", you know who you are! :-)
;

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
Citera
2002-11-11, 12:06
Bannlyst
Ett gamalt beprövat trick är gå in i nero. i utforskan där leta fram mappen eller filen sedan är det bara ta väck den. Nero läser av filer som igentligen inte windows vill du ska kunna läsa av. En så länge har jag lyckats slänga de filer jag vill kunna slänga även om de strejkar normalt .
Citera
2002-11-11, 15:49
Medlem
Rubbermans avatar
Yack än en gång Kyel och tack till Mr cloud. Jag ska hem nu och tampas vidare med den där filen som trilskas.
Jag SKA ha bort den även om jag ska rycka ut den med våld ur burken.
Tackar återigen för er hjälp.
Återkommer med update om vad som händer/hände.
/Eder Rubberman
Citera
2002-11-12, 09:26
Medlem
Rubbermans avatar
Så där ja, filen försvann utan ett spår efter sig och jag behövde inte ens öppna burken för att rycka ut den!
Stort tack till Kyle Troy och Mr cloud! Ni räddade min dag/kväll!
Härligt att veta att man kan få hjälp med struliga grejjer när det behövs!
Starkt jobbat grabbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in